۱۲۴
تعداد بازدید: ۱۶۱۳۷
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵

بسمه تعالی

پیام جامعه روحانیت مبارز به مناسبت برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی و شهادت جمعی از هموطنان

اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْد ِاللهِ وَعَلَى الاْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِك. عَلَيْكَ مِنّا سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقينا وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ و لا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّا لِزِيارَتِكُمْ.  اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ.

حضور طوفانی و شورآفرین عاشقان شهید کربلا و رهپویان جان برکفِ طریق عاشورا در راهپیمایی دشمن شکنِ اربعین، نمایشگاه ارادت جهان اسلام و، در صدر آنان ایران اسلامی، به ساحت منوّر آل الله (علیهم السلام) بود. این موج توفنده حماسه و معنویت، از یک سو نماد اظهار اشتیاق آزادی خواهان بر آستان قدسی حسین بن علی (علیه السلام) و، از سوی دیگر، احیاگر و پاسدار یاد و خاطره مفهوم شکوهمند شهادت، آن هم در هجوم تبلیغات رنگارنگ دشمن بود.

   ملت دینمدار و انقلابی ما، با آگاهی از وجود خطرات بی شمار در مسیر زیارت، قدم صدق در راه حماسیِ اربعین گذاشتند و دیگربار ثابت کردند که هنوز و همیشه، خون سازش ناپذیریِ مولایشان حسین (علیه السلام) در رگ هایشان جاری است. حرکت خودجوش و مؤمنانه زایران شهید نینوا این حقیقت را پیش جهانیان گذاشت که «اربعین»، مانند «عاشورا» یک روز نیست و «کربلا» فقط جغرافیا نیست و نور حسینی، به رغم بدخواهان، خاموش شدنی نیست: يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ.

   شهادت مظلومانه جمعی از زایران عزیز اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در حلّه نیز گواه صادق این حقیقت است که دشمنان انسانیت و اسلامیت، از این یکپارچگی بیمناکند. این از خدابی خبران و سپاهیان جهل و تباهی و خباثت و ددمنشی و حامیان مستکبر و جنایتکار آنان بدانند که ملت بیداردلِ ایران و شیفتگان آستان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) عاشقانه و پیوسته در این مسیر گام برمی دارند. طوبی لَهم و حُسنُ مَآب.

 

   سلام و درود خدا بر این مردم آگاه و ولایی که پیام شکست ناپذیریِ حق را این بار از گلوی حماسی خون خدا فریاد زدند و آن را با بهره گیری از «رسانه اربعین» پیش چشم جهانیان گذاشتند! مردم ما وظیفه عاشورایی خود را ، در اوج نزاع ها و خشونت طلبی های داعش و در نهایتِ تهدیدهای نابخردانه، خوب به انجام رساندند. آنان با گام های خسته و بدن های غبارآلود، هم مشی خشونت پرهیزی را ترویج دادند و هم آمادگی خود برای مبارزه را به نمایش گذاشتند.  

    اینک که راهپیمایی اربعین، به سنتی عالمگیر بدل شده و همه جا سخن از این حرکت عظیم شیعی است، پیشگامان عرصه فکر و فرهنگ باید این حرکت را متناسب با تحولات جامعه جهانی اسلام توسعه دهند و، مهم تر از آن، سهم و نقش آن را در پی ریزیِ زندگی فردیِ دینی تبیین کنند و نشان دهند که یک عبادت فردی چگونه می تواند به رستاخیزی عظیم و حرکتی جمعی تبدیل شود و عرصه خدمت رسانی، محبت ورزی، مبارزه با ظلم، مانور قدرت و تظلم خواهی مؤمنانه و حماسی و مظهر مودّت و محبتِ پرشور انسان ها به یکدیگر و جلوه گاه ابهت اسلامی و دینی باشد. از دولت و همه نهادهای فعال و دست اندرکار نیز تشکر می کنیم و انتظار داریم تمام توان و ظرفیت خود را برای خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به عزاداران اربعین در سال های آینده به کار گیرند. اللهم اجعل محیانا محیا محمد و آل محمد علیهم السلام.

 

جامعه روحانیت مبارز