۱۳۹
تعداد بازدید: ۱۱۲۲۲
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ارتباط با تشکل‌های اسلامی سایر کشورها در خصوص فاجعه میانمار گفت: ما در این زمینه ارتباط و گفت‌وگو خواهیم داشت

مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با فارس خبر داد

رایزنی جامعه روحانیت مبارز با تشکل‌های اسلامی درباره فاجعه میانمار

خبرگزاری فارس: رایزنی جامعه روحانیت مبارز با تشکل‌های اسلامی درباره فاجعه میانمار

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ارتباط با تشکل‌های اسلامی سایر کشورها در خصوص فاجعه میانمار گفت: ما در این زمینه ارتباط و گفت‌وگو خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، بابیان اینکه متأسفانه در جهان اسلام حوادثی رخ می‌دهد که بسیار ناگوار است و ریشه آن در دشمنی با اسلام و مسلمین است، اظهار داشت: متأسفانه کسی در نظامات بین‌المللی و حتی سازمان‌های اسلامی نسبت به این حوادث واکنش نشان نمی‌دهد، یکی از این حوادث به شهادت رساندن جمعی از شیعیان و قتل‌عام زنان و کودکان افغانستانی بود که نسبت به آن واکنشی صورت نگرفت.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: اکنون اتفاقی که مکرر افتاده کشتار مسلمانان میانمار توسط نظامیان وابسته به دولت میانمار است که خانه‌هایشان آتش زده و اطفالشان به‌صورت دسته‌جمعی سوزانده می‌شوند و به شهادت می‌رساند و از کشور و سرزمین خود رانده می‌شوند و همه این اتفاقات در مقابل چشم جهانیان و سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ضمن ابراز تأسف از عدم واکنش سازمان‌های بین‌المللی حتی سازمان کنفرانس اسلامی و عدم برگزاری جلسات اضطراری، افزود: باید به خاطر این وضعیت به خدا پناه برد و از مسلمانان درخواست کرد نسبت به این قضایای جان‌سوز واکنش نشان دهند.

وی با ابراز تأسف از کشتار مسلمانان در یمن، افغانستان و میانمار، یادآور شد: باید سازمان کنفرانس اسلامی موضع خود را اعلام کند البته از دولت جمهوری اسلامی نیز این انتظار وجود دارد که رئیس‌جمهور و هیئت دولت نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و در جلسات خود دراین‌باره گفت‌وگو کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین درباره ارتباط با تشکل‌های اسلامی سایر کشورها، گفت: این نکته خوبی است و در این زمینه ارتباط و گفت‌وگو خواهیم داشت.