۱۸۸
تعداد بازدید: ۳۲۴۹۲
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
جامعه روحانیت مبارز در رابطه با شرایط جاری کشور بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:

بیانیه جامعه روحانیت مبارز در رابطه با شرائط جاری کشور

بسم الله الرحمن الرحیم

واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا(آل عمران-103)

ملت شریف ایران

این ایام ، روزهای مهمی برای ایران ومنطقه و جهان است. درک درست و کامل از وضعیت وتحولات جهانی و حوادث منطقه ای و آگاهی از موقعیت خود، ما را به اتخاذ تصمیمات صحیح، مؤثر و راهگشا هدایت خواهد کرد.

 رئیس جمهور خودخواه و مستکبر امریکا در تلاش است تا روند رو به نزول امریکا را متوقف یا حداقل کند کند لذا بی پروا، گستاخانه و خلاف همه رویه های خودساخته و به ظاهر موجه بین المللی به آشوب جهانی دامن زده است

منطقه ما در حال پوست اندازی و برون رفت از شرائط سخت امنیتی و تاخت و تاز تروریستها و جنگ افروزان مزدور است.

رژیم متجاوز و وحشی اسرائیل نه تنها ازاهداف توسعه طلبانه خود بازمانده که در داخل مرزهای شکننده خود با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

جبهه شرق و کشورهای آسیایی شتابان اقتصاد های خود را بهبود وارتقاء می بخشند و در تلاش برای رهائی از فشارها و تحمیل های سیاسی وامنیتی امریکا هستند.

حسب آنچه تحلیل گران راهبردی مسائل جهانی برای چند دهه ی آینده پیش بینی می کنند جابجائی قدرت اقتصادی ، سیاسی و نظامی دنیا از غرب به خصوص امریکا به سوی شرق است.

ایران اسلامی علیرغم همه توطئه ها ، مشکلات و کاستی ها نه تنها از حرکت خود باز نایستاده بلکه با پیگیری اهداف آرمانی و رسالت های بزرگ انسانی والهی خود، دستاوردهای قابل توجه و اساسی بدست آورده است. احراز رتبه سیزدهم قدرت جهانی و هجدهم قدرت اقتصادی و رتبه های ممتاز در بخش های دیگر بر مبنای گزارش های نهادها و مؤسسات بین المللی گواه این واقعیت است.

مسائل ایران را نمی توان مستقل و مجرد از اتفاقات وحوادث پیرامونی و اقدامات جریان سلطه و استکبار ارزیابی کرد.

بدون تردید مقاومت وایستادگی ملت ایران و عبور از تنگناهای اقتصادی موجود وحفظ اصول وارزش ها و جایگاه رفیع تمدن ایران اسلامی و تقویت اقتدار ملی نه تنها ایران سرافراز وملت قهرمان ما را از جایگاه ممتاز و ویژه ای برخوردار می کند که منطقه حساس و پرمنازعه غرب آسیا ، شمال افریقا را به ساحل امن و نجات نزدیکتر خواهد ساخت و سیر نزولی قدرت استکباری امریکا را سرعت می بخشد.

سه مؤلفه اساسی در شرائط فعلی در اولویت قرار دارند:

اول: اقتصاد ، رشدوتعادل وتوزیع صحیح آن

دوم: اصلاح نظام اداری و جلوگیری از بروز فساد ومبارزه مؤثر با آن

سوم: ارتقاء و تصحیح فرهنگ عمومی ورفتار مدنی

آنچه مهم است ایجاد بستر مناسب و شرائط مساعد برای تحقق سه مؤلفه اصلی بالا است. این بستر و بزرگراه چیزی جز انسجام و وحدت ملی نیست. والبته همه به خوبی می دانیم وحدت جزدر سایه ایمان و اراده و نیت صادق شکل نمی گیرد و آن نیست جز دژ مستحکم الهی وپناه بردن به ریسمان الهی " واعتصموا بحبل الله جمیعاً " و خداوند متعال این دژ مستحکم را در جماعت قرار داده است ، چنانچه امیر مؤمنان علی(ع) فرمود: "یدالله مع الجماعه"  یعنی جماعتی که براساس ایمان ، اخلاص وعمل صالح شکل بگیرد که همان نظام امت و امامت است. در نظام امت وامامت رهبری معظم انقلاب محور این وحدت وبیانات راهگشا و حکیمانه ایشان، هدایت بخش این پیوند الهی است.

اشارات و تأکیدهای، پی در پی رهبری براصول پیش گفته و اصرار بر اجرائی شدن و تحقق یافتن منافع ومصالح ملی و پذیرش و مقبولیت عمومی آن ها نشان ازبیداری و آگاهی وجدان  عمومی و بالندگی وشکوفائی شجره طیبه امت و امامت دارد.

سخنان جامع روزگذشته (22/5/97) حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در دیدار با اقشار مختلف مردم باید مبنای اصلاح رویکرد وتحولات بنیادین در تفکر مدیریتی دست اندرکاران و رفتار اجتماعی شهروندان قرار گیرد.

مسائلی از قبیل :

لزوم هوشیاری ملی ونبودن هیچ بن بستی در کشور - هدف از جنگ اقتصادی دشمنان ایجاد نارضایتی و نا امنی است-نگاه به توان و ظرفیت های داخلی استفاده از راهکارهای بومی و متکی به کارشناسان و صاحب نظران همکاری جدی قوا و همه مجریان   شناخت صحیح تحولات منطقه و آگاهی از ضعف و ناتوانی دشمنان جنگی در نخواهد گرفت و احتمال بروز آن ضعیف است- لزوم بیداری و پرهیز از ناامیدی مبارزه با اژدهای هفت سر فساد والبته پرهیز از بزرگ نمائی.

اما چند نکته برجسته در فرمایشات مقام معظم رهبری قرار دارد که باید مورد توجه بیشتر مدیران کشور قرار گیرد:

1-    اتخاذ تدابیر صحیح زیرا بسیاری از مشکلات بخاطر بی تدبیری ها است.

2-    تحریم ها هرچند تأثیرگذارند اما بیشتر مشکلات ریشه در تصمیمات و اقدامات داخلی دارند.

3-    همکاری جدی قوا ومجریان وعزم جدی و بستن کمر همت برای خدمت.

4-    پذیرش اشتباه وتبدیل آن به فرهنگ رشدیافته ی مدیریتی.

5-    ممنوعیت مذاکره با امریکا زیرا مذاکره باید مبتنی بر فهم صحیح مسائل و روابط و مؤثر بودن آن باشد اما با زیاده خواهی وتمامیت طلبی آمریکائیها وتا زمان اقتدار لازم  اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی ، امکان چنین مذاکره ای وجود ندارد.

جامعه روحانیت مبارز با تقدیر و سپاس از روشنگری های رهبر معظم انقلاب وهدایت ها و تذکرات پیوسته ایشان، شکرگذار به درگاه الهی است از اینکه در جامعه ای سرشار از تعهد، مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری زندگی می کنیم. در فضای آزاد، پرسشگر و نقادانه تنفس می کنیم. روح سرزندگی ، پویائی و شکوفائی در کلیه سطوح و پهنه ی سرزمین ایران اسلامی و در جمیع طبقات مردمی موج می زند. دست اندرکاران و متصدیان امور در تلاش مداوم برای انجام تعهدات ووظائف خویش و کاستن از بار مشکلات مردم هستند. احساس خودباوری ، مقاومت و عزت ملی به گفتمان غالب تبدیل شده است و رویش سرمایه های جوان، مؤمن، انقلابی و با احساسات عمیق به اعتلاء و اقتدار ایران اسلامی انجامیده است. و اما بنعمه ربک فحدث

در پایان تأکید می کنیم باید نگاه و افق دید خود را واقع بینانه و فراتر از حوادث کوچک و محدود به شرائط خاص زمانی و مکانی قرار دهیم. در این صورت مشکلات هرچند بزرگ اما قابل رفع ، خطر دشمنان غدار و مکار هرچند شدید اما قابل دفع و مسیر هرچند سخت وپرسنگلاخ اما قابل عبور خواهد بود. إن شاء الله

وماالنصر إلا من عندالله العزیز الحکیم

إن الله یدافع عن الذین امنوا

الیس الصبح بقریب

والحمدالله رب العالمین

                                                          رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز

محمدعلی موحدی کرمانی

23/5/97

 

 

آخرین اخبار
حلول ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی و بهار قرآن مبارک باد

حلول ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی و بهار قرآن مبارک باد

حلول ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی و بهار قرآن مبارک باد
پیام تسلیت دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز خطاب به رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

پیام تسلیت دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز خطاب به رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز در پیامی فوت همسر رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) را تسلیت گفت.