۲۰۸
تعداد بازدید: ۶۸۳۶
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اجتماع بزرگ روحانیت تهران به مناسبت سالگرد شهادت علامه مطهری
اجتماع بزرگ روحانیت تهران به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت شهید مطهری با حضور علما و طلاب تهران و با سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی، حجت الاسلام پورمحمدی و حجت الاسلام محمد مطهری برگزار شد.

 

به گزارش دفتر رسانه جامعه روحانیت مبارز اجتماع بزرگ طلاب و روحانیت تهران برای چهلمین سالگرد شهادت علامه شهید مرتضی مطهری پیش از ظهر امروز در حسینیه فاطمه الزهرا مجتمع امام خمینی تهران برگزار شد.

در ابتدای این اجتماع حجت الاسلام والمسلمین محمد مطهری، فرزند استاد مطهری با خیر مقدرم به طلاب و روحانیون حاضر در مراسم به تبیین ویژگی های شهید مطهری به عنوان یک روحانی روزآمد پرداخت و گفت: ویژگی مهم شهید مطهری درمواجهه با مخاطبان رعایت ظرایف چه در بیان نکات و چه در رفتار بود.

وی افزود: شهید مطهری معتقد بود که دربیان مسائل گاهی مثالی که در گذشته تاثیر داشت و حتی دربیان معضومین هم استفاده شده امروز کارایی نداشته باشد و باید بر اساس سطح فهم مخاطبان و شرایط روز محتوای دینی به مخاطبان عرضه گردد.

حجت الاسلام مطهری  در ادامه با بیان گوشه هایی از زندگی علاه مطهری به طلاب و روحانیون توصیه های برای نحوه مواجهه در فضای حقیقی و مجازی با جوانان و مردم تاکید کرد: یکی از موارد مهمی که طلاب باید در مواجهه با مردم رعایت کنند تلاش برای برقراری ارتباط قلبی است.

سخنران بعدی این مراسم حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز بود  که به ابعاد گوناگون شخصیت مطهری پرداخت و گفت: یک بعد ویژه شخصیت شهید مطهری بعد علمی و تهذب و اخلاق و منش تربیتی ایشان است که آثار و برکات آن در جامعه روشن است. اما نکته مهم دیگر شخصیت ایشان بعد اجتماعی این استاد بزرگ است.

وی ادامه داد: استاد مطهری در صحنه های مختلف به عنوان یک مصلح اجتماعی حضور داشت و خلا های به وجود آمده در جامعه را پر می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: در شرایطی که احساس کرد نیاز در جامعه وجود دارد درس و بحث و اساتید بزرگش مانند آیت الله بروجردی و علاه طباطبایی و امام خمینی را در قم رها و به تهران مهاجرت کرد تا براساس اقتضای روز به رفع نیاز جامعه بپردازد .

وی با تاکید بر این که استاد مطهری به جز این که در قامت یک اندیشمند با تفکرات ناصحیح مبارزه می کرد به عنوان یک مصلح اجتماعی هم در عرصه های مختلف حضور داشت تاکید کرد: تا زمانی که گلوله جهالت مغز ایشان را مورد هدف قرار داد ایشان یک لحظه از ضرورت های جامعه غافل نبود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارزبعد دیگر شخصیت شهید مطهری را نظم دهی و تشکل سازی دانست و مواردی از نوشته های شهید در باره الزامات این فعالیت را بیان کرد.

وی ادامه داد: شهید مطهری به عنوان مسئول شورای انقلاب به حکم امام خمینی پایه گذار نظم نوین مدیریت کشور است.

پورمحمدی از شهید مطهری به عنوان یکی پایه گذاران جامعه روحانیت یاد کرد و گفت: شهید مطهری به همراه شهیدان مفتح بهشتی و برخی دیگر از روحانیون از پایه گذاران جامعه روحانیت مبارز تهران بودند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های روحانیت در سال های پس انقلاب پرداخت و افزود: کارهای زیادی در حوزه رسالت های روحانیت انجام شده اما ما معترفیم به مشکلاتی که قصورا و تقصیرا اتفاق افتاده اما دشمن از همین تلاش های محدود ما هم ترسیده برای همین ها دائم تهدید و تحریم می کند.

وی ادامه داد: اگر این تلاش های سامان نیافته چنین نتیجه ای داشته ببینید تلاش سامان یافته چه تاثیراتی می تواند داشته باشد. بیایید به خودمان سامان بدهیم که اگر سامان دادیم و منسجم شدیم آنوقت دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند.

پورمحمدی تصریح کرد: با همین نگاه بازسازی جدیدی در جامعه انجام شد و اساس نامه جامعه روحانیت بازنگری و نهایی شد و فعالیت های جدیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با این بازنگری جدید می توانیم خدمت رهبری و مردم بگوییم امروز با دست پر برای گام دوم انقلاب آماده ایم.

در ادامه این مراسم آیت الله موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز به بیان ویژگی های شهید مطهری به عنوان یک عالم الهی پرداخت و گفت:به فرموده امیرالمومنین در فترت ها عبادی هستند که خداوند در فکرش با اونها حرف می‌زند اینها مذکرند و حجت هایی هستند روی زمین و این که در دورانی که نه پیامبری هست نه معصومی که جامعه را رهبری می کند

وی افزود: امیرالمومنین می گویند رجالی هستن که جای پیامبرند انسانهای که مربی بشرند و شهید مطهری از این دست آدمها بود

آیت الله موحدی کرمانی یکی از ارزشهای مهم شخصیت شهید مطهری را زمان شناسی دانست و گفت: شهید مطهری با حضور در دانشگاه میان قشر دانشگاهی یک تحول اساسی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: مطهری طبیب دوار بطبه بود و می گشت تا درد را در جامعه پیدا کند و آن را درمان کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیاناتش به بیان خاطره ای از شهید مطهری پرداخت و این گونه گفت:

یک بار به منزل ایشان رفتم به دسته کتابی اشاره کرد و گفت اینها حرفهای باطل فرقانی هاست به امام بگو امروز خطر خطر فرقانی هاست که در لباس دیدن به جنگ دین آمدند

وی در پایان تاکید کرد: عمده کار شهید این بود که خطر را بشناسد و درمانش را در قالب کتاب بدهد.

گفتنی است در خلال این مراسم مجری برنامه خبر از رونمایی نرم افزار جامع کتب شهید مطهری داد که به بزودی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.