۲۳
تعداد بازدید: ۱۱۰۷۹
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴
آیت‌الله علم‌الهدی عضو محترم جامعه روحانیت مبارز
عضو محترم جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه فلسفه عاشورا باید به‌عنوان فرهنگ و عقیده در زندگی مسلمانان مطرح شود گفت: دست از ولایت برداشتن توطئه نابکارانه شیطان است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه فلسفه عاشورا باید به‌عنوان فرهنگ و عقیده در زندگی مسلمانان مطرح شود گفت: دست از ولایت برداشتن توطئه نابکارانه شیطان است.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از نماز ظهر عاشورا در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: روز عاشورای حسینی پر فضیلت‌ترین مجلس حسینی است که در جوار بارگاه منور رضوی برای نشان دادن مظلومیت سیدالشهدا(ع) برگزار شده است.

وی افزود: سخن از روز عاشورا و واقعه کربلا که به میان می‌آید از فلسفه قیام امام حسین (ع) و یارانش سخنان زیادی نقل می‌شود اما اینکه چرا 120 هزار نفر با سیدالشهدا(ع) به جنگ برخاستند و اینکه این 120 هزار نفر چه کسانی بودند کمتر در جامعه نقل شده است. سپاهی که با امام حسین (ع) به  مبارزه برخاستند مردمی بودند که از کوفه و دیگر شهرهای عراق آمده بودند این‌ها سپاه نظامی نبودند بلکه مردم عادی بودند و خطری که امروز نظام و اسلام را تهدید می‌کند این است که مردم از راه اسلام، انقلاب و ولایت همانند لشگریان بنی‌امیه از راه گمراه شوند.

امام‌جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: لشکریان عمر سعد دو اقلیت در اطرافشان داشتند افراد ضد اسلام بنی‌امیه و خوارج که سابقه‌دار در اسلام بودند و در زمان امیرالمؤمنین(ع) نیز حضور داشتند و از معاویه حمایت می‌کردند و دسته دوم ریزشی‌ها بودند افرادی که زمانی با اسلام بودند اما در مقابل اسلام ایستادند مانند یکی از یاران پیغمبر که در جنگ احد 18 ساله بود و در رکاب اسلام اما در سن 87 سالگی در رکاب عمر سعد قرار گرفته بود.

وی با طرح این سؤال که چرا مردم کوفه و عراق به جنگ با امام حسین (ع) برخاستند عنوان کرد: مردم کوفه هم امام علی (ع) و هم حضرت زینب (س) و قمر بنی هاشم (ع) را می‌شناختند و هم پسر معاویه را اما برای این 120 هزار نفر زندگی کردن بسیار مطرح بود این افراد به دنبال قدرت، مقام و موقعیت نبودند بلکه می‌خواستند زندگیشان را تأمین کنند و زندگی کردن برابر با وابستگی به بنی‌امیه بود و با امام حسین (ع) مبارزه کردند تا ثابت کنند دشمن بنی‌امیه نیستند.

آیت الله علم الهدی اظهارکرد: اگر روزی در نظام ما و جامعه ایران این مسئله مطرح شود که می‌خواهیم زندگی کنیم بنابراین باید به غرب وابسته شویم و  مردم ما به این نقطه رسیدند آن روز به صورت لشگر عمر سعد درآمده‌اند و در مقابل اسلام و ولایت ایستاده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز دشمن با تحریم‌ها، اقتصاد و زندگی مردم ایران را نشانه گرفته است به این معنا که برای زندگی کردن باید وابسته به آمریکا باشیم و از ولایت و نظام دست بکشیم و توطئه نابه‌کارانه عمر سعد در 1400 سال پیش در روز عاشورا پیاده کرد امروز این شگرد شیطانی را پیش گرفته‌اند و جان ما را هدف قرار داده‌اند که اگر می‌خواهید زندگی کنید باید به آمریکا وابسته باشید.

وی خاطرنشان کرد: عاشورا باید عاشورایی کاربردی برای امروزمان باشد اگر حاضر نیستید به دنبال قیام امام حسین (ع) باشید حداقل جزو لشگر عمر سعد هم نباشید. کربلا تمام نشده است و ادامه دارد سپاه عمر سعد و سپاه امام حسین (ع) هنوز هم هستند "کل الیوم عاشورا" یک حقیقت است و اگر بنا نداریم در لشگر امام حسین (ع) باشیم پس در لشگر عمر سعد هم نباشیم  و باید این فرهنگ و عقیده در زندگی مسلمانان مطرح شود.

آیت‌الله علم الهدی افزود: لشگریان عمر سعد نماز می‌خواندند و حتی در روز عاشورا روزه گرفتند به همین دلیل می‌گویند روزه گرفتند در عاشورا حرام است  و عمر سعد به لشگریانش را "ای لشگر خدا" می‌خواند. امروز هم مردم نماز می‌خوانند، روزه می‌گیرند و حج، عمره و زیارت خود را به‌جا می‌آورند اما برای زندگی کردن معتقدند باید به غرب وابسته شوند و پسر پیغمبر و زمینه‌سازی ظهور را رها کرده و از ارزش‌های اسلام دست برداشتند؛ فلسطین، یمن و سوریه را فراموش کرده‌اند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این مطلب که برخی سیاسیون و جریان‌های سیاسی اعلام کرده‌اند، روزی که برجام با آمریکا به امضا برسد را جشن خواهند گرفت گفت: این‌ها تمام سعادت ما را در ارتباط با آمریکا و اروپا می‌دانند این افراد همان‌هایی هستند که می‌خواهند زندگی برای مردم ما ارزش شود.

وی تصریح کرد: این نیست که روز عاشورا عزاداری کنیم و در برابر مصائب سیدالشهدا(ع) اشک بریزیم بلکه روز عاشورا کاربردی و مربوط به زندگی امروز است  و باید تا جایی بایستیم که امام حسین (ع) و یارانش ایستادند.