۴
تعداد بازدید: ۱۱۲۶۳
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز:
آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در مراسم ترحیم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، با اشاره به حادثه رخ داده در مکه و جان باختن مسلمانان در این حادثه اظهار داشت: این مجلس، مجلس ترحیم عالم جلیل‌القدر، بیدار کننده، پاک‌دست و مفسر قرآن کریم است.

آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در مراسم ترحیم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، با اشاره به حادثه رخ داده در مکه و جان باختن مسلمانان در این حادثه اظهار داشت: این مجلس، مجلس ترحیم عالم جلیل‌القدر، بیدار کننده، پاک‌دست و مفسر قرآن کریم است.

وی درباره جایگاه علما در میان مردم گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند علمای ربانی حجت‌های من بر شما مردم هستند و مردمی که گرفتار غیبت در عصر امام زمان(عج) هستند، تنها دسترسی‌شان علمای ربانی است. لذا علمای ربانی برای مردم حجت هستند و نمایندگان و حجت حضرت مهدی(عج) محسوب می‌شوند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه سخن علمای ربانی برای مردم حجت است، ادامه داد: این موضوع زمانی مصداق پیدا می‌کند که عده‌ای ندانند وظیفه‌شان چیست؛ عنوان دوم علمای ربانی این است که آنها «ورثه» انبیاء هستند و هر چه می‌گویند و نظر می‌دهند در مسائل دین از انبیاء، نبی اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) گرفته‌اند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با طرح این پرسش که ابزار نفوذ در میان مردم چیست، گفت: وظیفه عالمان این است که ببینند پیامبر(ص) چه چیزی داشت که به برکت آن در جامعه تحول ایجاد کرد تا مردم منحط دوران جاهلیت 180 درجه تغییر کردند. علمای ربانی به این موضوع توجه دارند که وظیفه خطیری دارند. آنها مقاومند و در مقابل ظالم می‌ایستند و در صورت احساس خطر و خلاء در بدنه جامعه به آن بی‌تفاوت نیستند و محکم می‌ایستند.

وی اظهار داشت: اگر ماموریت انبیاء حفظ، نشر و توسعه دین است، آنها وظیفه دارند مجاهد و مدافع بپرورانند و شکر خدا در کشور ما امام خمینی(ره) پیروز و مقام معظم رهبری امروز مدافع‌پرور هستند و انسان‌های اهل کتاب را تربیت می‌کنند و به آنها این توجه را می‌دهند که عظمت دفاع را بشناسند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: ایران اسلامی 8 سال زیر بمباران‌ها، موشک‌ها، تهدید‌ها، تحریم‌ها، فشارها و زندان‌ها مقاومت کرد و ایستاد. علمای ربانی مانند انبیاء مدافع‌پرورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علمای ربانی امین و امانتدار هستند، گفت: آنها احساس می‌کنند آنچه در دست‌شان آمده امانتی از جانب خداست.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به کلمه «حمل» افزود: یک معنی کلمه حمل طرف حامل است و معنی دیگر آن باری به دوش گذاشتن است. امام علی(ع) فرمودند هر کسی لیاقت ندارد که حامل علم باشد؛ برخی زیرک‌اند و از علم خود برای کوباندن بندگان استفاده می‌کنند و در واقع اینها حامل قرآن نیستند و ایشان فرمودند برخی رامی‌بینم که درجه‌ای ندارند و با اندک چیزی گمراه می‌شوند و برخی دیگر به دنبال مقام و مال و ثروت هستند که آنها لایق نیستند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند دانشمندان دیگری که لایق علم و دانش نیستند، حمله علم نیز نیستند و با مرگ چنین عاملانی، علم هم می‌میرد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: زمانی که عالمی از دنیا رحلت می‌کند می‌گویند که شکاف و رخنه‌ای در اسلام و دین پیدا می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند جای این رخنه را پر کند. امیدواریم خداوند روح آیت‌الله خزعلی را با ارواح علما، مراجع، اهل‌بیت(ع) و شهدا محشور کند چرا که ایشان از عالمانی بود که نبودنش چنین اثری را در جامعه خواهد داشت.

آیت‌الله موحدی کرمانی درباره خصوصیات آیت‌الله خزعلی افزود: ایشان فردی مبارز، انسانی تلاشگر، شجاع، و مدافع امام و رهبری و در دفاع از دین بسیار قوی بود؛ حق را می‌گفت و راه حق را طی  و از حق حمایت می‌کرد و در این راه غیر از خدا هیچ چیز نمی‌دید.

وی با بیان اینکه خطابه‌های آتشین این عالم بزرگوار را همه دیده و شنیده‌ایم، یادآور شد: آیت‌الله خزعلی سخنرانی‌های داغ، ولایی و منطقی کم نداشت و وقتی از کرمان و رفسنجان از وی دعوت می‌کردند او سخنرانی‌های بیدارکننده و ارزنده‌ای در اینجا می‌کردند و به دلیل حضور پررنگش در رفسنجان فضای این شهرستان را عوض کرد. خطابه‌های کوبنده آیت‌الله خزعلی بعد از آزادی امام خمینی(ره) و بازگشت به قم فراموش شدنی نیست و در جایگاه تدریس، بیان معارف الهی و در امر روشنگری درباره ولایت فقیه بسیار قوی بود و وقتی باطل را می‌دید، پرخاش می‌کرد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان خاطره‌ای از دوران حیات آیت‌الله خزعلی در مجلس خبرگان رهبری گفت: یادم است که وقتی یکی از اعضای خبرگان رهبری جمله‌ای را گفت که از آن اهانت به نظام استشمام می‌شد، فورا ایشان فریاد کشید. توصیه آیت‌الله خزعلی در سخنرانی‌ها به امر ولایت بود و درباره ولایت اهلبیت(ع) و ولایت فقیه که تداوم ولایت رسول‌الله(ص) بود موضوعاتی را مطرح می‌کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به حضور آیت‌الله خزعلی در بنیاد الغدیر گفت: آیت‌الله خزعلی شیفته اهل‌بیت(ع) و به ویژه امیرالمومنین(ع) بود و در این راه آرام نداشت. بنیاد الغدیر بنیاد ارزنده و ارزشمندی است که می‌تواند امیرالمومنین(ع) و امامت ایشان را به دنیای نادان معرفی کند و اگر امت اسلامی به این امامت متمسک شوند آنها از هر خطری نجات می‌یابند؛ کما اینکه مردم ایران با تمسک به ولی امر زمان‌شان توانستند خود را از هر ذلتی نجات دهند.

وی با بیان اینکه خدمات آیت‌الله خزعلی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در شورای نگهبان و مجلس خبرگان فراموش ناشدنی است، اظهار داشت: او در مجلس خبرگان یکی از اعضای موثر بود و در همه مقاطع حساس انقلاب حضور داشت و هر جا نیاز بود فعالانه وارد عمل می‌شد. شدت در مقابل کفر، نفاق و استکبار از خصایص آیت‌الله خزعلی بود و د رمقابل دشمنان داخلی و خارجی محکم ایستادگی می‌کرد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به دوران حضرت امام خمینی(ره) گفت: زمانی که انقلاب و تفکر امام گسترده شده، ایشان فرمودند آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

آیت‌الله موحدی کرمانی درباره طرح مباحث علمی در میان مذاهب اسلامی افزود: آرزو داریم بحث‌های علمی خیلی آرام و متین، به دور از پرخاش و اهانت به مقدسات و صاحبان مذاهب با منطق مطرح شود. متاسفانه دست‌های استعمار مسلمین را به جان هم انداخته و به همین دلیل مقام معظم رهبری مکررا درباره وحدت میان مسلمین سخن می‌فرمایند. می‌توان با بحث صحیح تفکر شیعه و سنی را به هم نزدیک کرد.

وی با اشاره به حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و لزوم وحدت میان مسلمین گفت: اگر مسلمین به هم نزدیک شوند، اهانت به مسجدالاقصی به وجود نمی‌آید و رژیم اشغالگر قدس جرات نمی‌کند که در آثار اسلامی، آثار یهودیت را ایجاد کند؛ این درد بزرگی است و باید به درد این مسجد با عظمت رسید چرا که مسجدالاقصی قبله‌گاه مسلمین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث رخ داده در مکه گفت: چه زمانی امت اسلامی به این فکر می‌افتند که دست این حکومت وهابی نالایق را از حرمین شریفین بردارند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: حکومت وهابی آل‌سعود ثابت کرده که لایق نیست و نمی‌تواند مدیریت را به صورت صحیح اعمال کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حوادث رخ داده در مکه خاطرنشان کرد: امسال نیز اتفاق جانسوزی در مکه رخ داده که بیداری مسلمانان را می‌طلبد.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به حوادث افتاده در یمن اظهار داشت: آنچه در یمن اتفاق می‌افتد و این آمارهاست که آنها از ترس جان خود و داعش خبیث از خانه و زندگی خود فرار می‌کنند، ناراحت کننده است و متاسفانه این آوارگان می‌خواهد به هر کشور وارد شوند، جلوی آنها را می‌گیرند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان با اشاره به رحلت آیت‌الله خزعلی یادآور شد: این مصیبت جانسوز را به جهان اسلام، تشییع، حوزه‌های علمیه، علما، مقام معظم رهبری و ملت ایران و به ویژه همسر و فرزندان این عالم بزرگوار تسلیت می‌گویم.