۷
تعداد بازدید: ۱۰۸۳۳
سه‌شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
جانبازان تابلو و تصویری از دوران ابتلاء بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس هستند.صبر همسران جانبازان، ایثارگری واقعی و یک جهاد و حماسه است

 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه هفته دفاع مقدس، به مدت دو ساعت و نیم، با جمعی از جانبازان قطع نخاع و جانبازان بالای هفتاد درصد که  همزمان چشمان و یک یا دو عضو بدن خود را از دست داده اند و همچنین خانواده های آنان، از نزدیک دیدار و در فضایی صمیمی آنان را مورد تفقد قرار دادند.
حضرت آیت الله خامنه ای بعد از دیدار با جانبازان و خانواده های آنان در سخنان کوتاهی با اشاره به رنج ها و مشکلات جسمی جانبازان، اجر آنان را به دلیل این امتحان سخت، مضاعف و رو به افزایش دانستند و خاطرنشان کردند: جانبازان تابلو و تصویری از دوران ابتلاء بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس هستند و حضور آنان در جامعه، در واقع بیان حقایقی تاریخی، معرفتی، سیاسی و بین المللی است.
ایشان تأکید کردند: جانبازان، از یک طرف گویای جنایات قدرتهایی هستند که از صدام حمایت کردند و از طرف دیگر نشان دهنده عظمت و بزرگواری امام راحل (ره) و انقلابی هستند که توانست چنین انسانهای والامقامی را تربیت کند و به جبهه ها بفرستد.
رهبر انقلاب اسلامی صبر همسران جانبازان و تحمل آنها بر رنج و سختی خدمت به جانبازان را ایثارگری واقعی و یک جهاد و حماسه خواندند و همسران جانبازان و فرزندان و بستگان آنان را به حفظ این ثروت عظیم معنوی و مراقبت از آن توصیه کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان گزارشی از خدمات این بنیاد به ایثارگران و خانواده‌های شهدا، گفت: تجلیل از ایثارگران، تجلیل از حماسه آفرینانی است که الگو شدند و در مقابل زورگویان بین المللی راه مبارزه را به مجاهدان آموختند.
همچنین سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه نیز با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی تجلیل از جانبازان، تاکید کرد: ایثارگرانی که مدال افتخار جانبازی به گردن آویخته اند، هیچگاه مسئولیت خطیر پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را تمام‌ شده تلقی نکرده و با حضور در عرصه های مختلف با عزمی راسخ رسالت خود را انجام می‌دهند.