۹۵
تعداد بازدید: ۱۳۴۲۰
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
آیت‌الله موحدی کرمانی:

حمله دشمن به آیات مصباح، جنتی و یزدی نشانه اثرگذاری آنهاست

 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دشمن در صدد دوقطبی کردن نظام و دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی است، تصریح کرد: حمله دشمن به آیات مصباح، جنتی و یزدی نشانه اثرگذاری آنهاست.

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گویی با ارگان رسانه‌ای حزب مؤتلفه اسلامی "شما" در پاسخ به سؤالی مبنی بر "این روزها شاهد تبلیغ گسترده رسانه‌های ضدانقلاب به‌خصوص رسانه‌های انگلیسی درباره رأی سلبی هستیم. ریشه این طمع و دخالت در انتخابات را چه ارزیابی می‌فرمایید؟"، گفت: اختلاف افکنی برای دستیابی به اهداف، روش قدیمی انگلیسی‌ها است. چنین رفتاری از سوی آنها چندان مورد تعجب نیست. آنها از قرن 19 در داخل کشورمان از طرق مختلف با اختلاف افکنی سعی به تأمین منافع خودشان را داشته‌اند.

وی ادامه داد: حضرات علمایی که در عرصه انتخابات خبرگان حاضر هستند؛ شأنی بالاتر از چنین مباحثی دارند. نباید به ادعاهای رسانه‌های مغرض که مصداق خبر فاسق است اعتنا کرد. هدف اصلی این رسانه‌ها تغییر شکل مجلس خبرگان از نقطه اتکای مورد وفاق ملت به مجلسی دوقطبی شده و دارای عدم انسجام داخلی است. از این رو هر گونه اقدامی که یاریگر دشمن در این نقشه باشد؛ مذموم و ناصواب است.

رئیس شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر "راهکار مقابله با این رفتارها چه باید باشد که بازی در زمین دشمن نباشد؟" از جمله راه‌های خنثی کردن این توطئه، موضع شفاف همه علیه دشمنان آشکار نظام اسلامی است. گاهی تذکر خطوط قرمز برای ناامید کردن دشمن لازم است. اجتناب از موضع تهمت ایجاب می‌کند که در چنین مواقعی از ادعاهای دشمن اعلام برائت شود.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه تصریح کرد: البته اینکه عده‌ای برای اثبات حیات سیاسی خود و ادعای تأثیرگذاری به چنین اقداماتی دست می‌زنند که نتیجه وضعی آن مشارکت گسترده مردم در انتخابات و تقویت کننده نظام است، نشان از آن دارد که از تمام تلاش‌های براندازانه سابق ناامید شده‌اند و قصد وجهه تراشی برای خود را دارند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر "علت هجمه به حضرات آیات مصباح یزدی، جنتی و یزدی که مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز هستند؛ مورد هجمه بیشتری قرار گرفته‌اند، چیست؟" ابراز کرد: مخالفت دشمن نشان از اثرگذاری است. آیت الله جنتی با شجاعت در عمل به قانون به‌عنوان «دبیر شورای نگهبان قانون اساسی» امید برای اثرگذاری فشارهای سیاسی برای نادیده گرفتن قانون را به یأس تبدیل کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیت الله یزدی با تدبیر در اداره مجلس خبرگان پس از رحلت آیت الله مهدوی کنی مانع از عملی شدن تلاش‌ها برای تنش‌زایی در کشور شدند و یک حامی جدی برای رکن ولایت فقیه محسوب می‌شوند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: آیت الله مصباح یزدی نیز با پاسخ به شبهات فکری و حضور در جبهه مصاف ایدئولوژیک با طرحهایی در حوزه و دانشگاه به افزایش بصیرت جوانان یاری رساندند.

وی مهمترین ویژگی حضرات آیات مصباح یزدی، جنتی و یزدی را حمایت از ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: دشمن با حمله به آنها در حقیقت قصد حمله به مقام معظم رهبری را دارد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: تلاش دشمنان در این موضوع نشانه نقش مؤثر این اعزه در تقویت نظام است. خوشبختانه مردم ما به این دشمنی‌ها عادت کرده‌اند و دقت دارند ببینند دشمن چه می‌خواهد تا درست صد در صد به‌عکس آن عمل کنند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: ممکن است عناصری ضعیف النفس هم که مرعوب آمریکا و غربند، به توصیه آنها عمل کنند، اما واقع این است که شب‌پره گر وصل آفتاب نخواهد، رونق بازار آفتاب نکاهد. این عزیزان در هر محله‌ای از رأی در این انتخابات قرار گیرند، در میان مردم از احترام خاصی برخوردارند و در زمره سروران و بزرگان خبرگان هستند.

وی درباره علت تلاش دشمن در انتخابات مجلس خبرگان گفت: این موضوع دو جنبه دارد، اول اینکه آیا دشمن موفق خواهد شد؟ به‌نظر بنده اگر حضور حداکثری در انتخابات محقق شود، نتیجه انتخابات هرچه باشد شکست دشمن است، حتی اگر آنها برای خود موفقیت‌های تصنعی بتراشند که رتبه فردی را مثلاً از نفر چهارم به نفر پنجم رسانده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جنبه دوم این است که دقت کنیم دشمن چه افقی را در نظر گرفته است، یکی از دعوت کنندگان به آنچه خودشان "رأی سلبی" نامیده‌اند؛ کسی است که علیه آقای هاشمی مقالات بسیار تندی نوشت و تهمت‌های بسیاری به ایشان و دیگر اعضای فهرست خبرگان زد. حال در آمریکا نشسته است و دعوت به رأی به همین افراد می‌کند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: این دعوت او قطعاً دلسوزانه نیست، بلکه هر مقدار توفیق در اختلاف افکنی میان علمای خبرگان برای او نتیجه مطلوبی برای سکو شدن آن در اختلاف افکنی‌های بعدی خواهد بود، لذا معتقدم دوقطبی شدن بدترین آفت برای مجلس خبرگان است و مهمترین نتیجه‌ای که باید دنبال کرد، ممانعت از این دوقطبی سازی‌های تصنعی است.

وی در پایان تأکید کرد: البته مردم بصیر ما به‌خوبی ترفندهای دشمن را شناخته‌اند. دشمن در صدد دوقطبی کردن نظام و دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی است؛ تا در فضای اختلاف به اهداف خود برسد. مردم به‌ویژه جمیع علمای والامقام اجازه تحقق چنین امر خطرناکی را نداده و نخواهند داد.

آخرین اخبار
حلول ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی و بهار قرآن مبارک باد

حلول ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی و بهار قرآن مبارک باد

حلول ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی و بهار قرآن مبارک باد
پیام تسلیت دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز خطاب به رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

پیام تسلیت دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز خطاب به رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز در پیامی فوت همسر رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) را تسلیت گفت.