۱۳۴
تعداد بازدید: ۱۲۱۵۳
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
خداوند منان را شاکریم که دست لطف و رحمتش دوباره سایبان آرامش و ایمان ملت حقجو و آگاه شد و ملت ما در هماوردی با بدخواهان، در دوازدهمین انتخابات، بار دیگر بلوغ سیاسی خود را به رخ همگان کشید. انتخابات، آیینه تمام نمای حضور مردم و مصداق تمام «تعاوِنوا علی البِرّ و التقوی» بود. شرکت کنندگان و برگزارکنندگان انتخابات، در عالی ترین شکل این حماسه را آفریدند و دیدیم که میزان مشارکت مردم چنان قاطع و شورانگیز بود که جایی برای باطل گویی دشمنان باقی نگذاشت و جز تحسین و تصدیق به بار نیاورد. آفرین و تبریک بر این مردم فرهیخته و زمان شناس!

بسمه تعالی

بیانیه دبیرکل جامعه روحانیت مبارز

به مناسبت تأیید صحت انتخابات ریاست جمهوری

یا ایّها الّذین آمنوا ان تنصروا اللّه ینصرکم و یثبّت اقدامکم

خداوند منان را شاکریم که دست لطف و رحمتش دوباره سایبان آرامش و ایمان ملت حقجو و آگاه شد و ملت ما در هماوردی با بدخواهان، در دوازدهمین انتخابات، بار دیگر بلوغ سیاسی خود را به رخ همگان کشید.

   انتخابات، آیینه تمام نمای حضور مردم و مصداق تمام «تعاوِنوا علی البِرّ و التقوی» بود. شرکت کنندگان و برگزارکنندگان انتخابات، در عالی ترین شکل این حماسه را آفریدند و دیدیم که میزان مشارکت مردم چنان قاطع و شورانگیز بود که جایی برای باطل گویی دشمنان باقی نگذاشت و جز تحسین و تصدیق به بار نیاورد. آفرین و تبریک بر این مردم فرهیخته و زمان شناس!

سرعت و دقت نظرِ همیشگی شورای محترم نگهبان، وزارت کشور و همه مجریان در برگزاری سالم، امن وآبرومندانه انتخابات، شمارش آراء، اعلام آن و رسیدگی به شکایات، مانند همیشه، مایه تشکر و مباهات دوستداران نظام اسلامی است. الحمد لله اولاً و آخراً.

تایید صحت انتخابات توسط شورای محترم نگهبان دیگر هیچ جای اما و اگری باقی نمی‏گذارد و اگر تخلف یا جرمی اتفاق افتاده است دستگاه قضایی باید به وظیفه شرعی و قانونی خود در کمال انصاف و عدالت عمل نماید.

جامعه روحانیت مبارز ضمن تبریک مجدد این پیروزی بزرگ و خلق حماسه ماندگار به ملت شریف ایران و رییس جمهور منتخب جناب آقای دکتر حسن روحانی مواردی را یادآور می شود:

1-     اینک که کاروان انتخابات، چنین با صلابت و سلامت، به سرمنزل مقصود خود رسیده فرصتی دوباره برای خدمتگزاری فراهم آمده است. بحث‏ها و تب و تاب‏های ایام انتخابات تمام شده و زمان همدلی و همفکری برای خدمت و پاسداشت این حماسه فرارسیده است. تأیید و سرفرود آوردن به خواست مردم و گرامی داشتن رأی آنان، اصلی‏ترین وظیفه همه است.

2-    وظیفه دستگاه اجرایی سنگین و تعهدات آن بسیار و انتظارات مردم نیز فراوان است، لذا همه قوا و نهادها و دستگاه‏ها و گروه‏های تاثیرگذار باید به دولت کمک کنند تا به لطف و عنایت خداوند و تحت هدایت‏های مقام معظم رهبری مقاصد عالی نظام محقق شود.

3-    اینک پس از پایان مراحل اجرایی و نظارتی و اعلام رسمی نتایج انتخابات، تک تک رأی ملت بزرگوار ایران که عامل مهم در تقویت و تثبیت نظام اسلامی و اعتلا و عزت ایران اسلامی است یک حسنه و رأی صحیح است و فرد فرد شهروندان شایسته تحسین و  تقدیر در انجام این عمل نیکو و صالح می باشند.

4-    لازم است همه ما از تجربه‏های گذشته بخصوص رقابت های انتخاباتی درس گرفته و با عنایت به سیاست‏های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری دررابطه با نظام انتخاباتی کشور تغییرات و اصلاحات لازم را در قوانین و مقررات انتخاباتی در ابعاد اجرا، نظارت، تبلیغات، هزینه و سایر امور به عمل آوریم و مردم سالاری دینی را به شایستگی و سلامت تداوم بخشیم.

در پایان در ایام سالگرد رحلت امام عظیم الشأن اسلامی، یاد آن رادمرد جاودانه تاریخ و معلم بزرگ انسانیت و راهنمای صدیق و صادق امت اسلام را گرامی می‏داریم و امیدواریم این بنای رفیع جمهوری اسلامی با همت و اخلاص امت امام با شکوه و اقتدار و سلامت به حیات طیبه خود ادامه دهد. بعونه و منه

 

                     محمدعلی موحدی کرمانی

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز