۱۹
تعداد بازدید: ۴۴۴۸
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴
حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو محترم جامعه روحانیت مبارز
حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو محترم جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه باید آمریکا را مصداق ظالم عصر خودمان معرفی کنیم، گفت: اگر حسینی هستیم، باید در مقابل این ظالم بگوییم «هیهات من‌‌الذلّه»..

حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو محترم جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه باید آمریکا را مصداق ظالم عصر خودمان معرفی کنیم، گفت: اگر حسینی هستیم، باید در مقابل این ظالم بگوییم «هیهات من‌‌الذلّه».

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در مورد ممنوعیت مذاکره ایران و آمریکا گفت: ما یک منطقی در قرآن داریم به نام «لا تَظلِمون و لا تُظلمون»؛ یعنی نه به کسی ظلم کنید و نه زیر بار ظلم ظالم بروید.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: در دهه عاشورا و ایام بعد از آن یک فرصت بسیار زیبا و ارزشمند است که ظلم را معنا کنیم، مصداق ظالم را بگوییم، راه برخورد با ظالم و مظلوم را اعلام کنیم تا فلسفه شهادت امام حسین(ع) روشن شود، چراکه وقتی حسینی بودن ما معلوم شود، مسائل جامعه امروز هم کامل روشن می‌شود.

اکرمی تاکید کرد: درباره آمریکا هر کسی اهل مطالعه، اهل منطق، اخلاق و انصاف است به این جمع‌بندی می‌رسد که حداقل از شهریور ۲۰ به این طرف که ۷۴ سال  می‌گذرد،این کشور در امور داخلی ما دخالت کرده، ظلم کرده، شاه را بر ما مسلط کرده تا می‌رسیم به جنگ و تحریم و امثال آنها؛ لذا هر کسی سرسوزنی وجدان و مطالعه داشته این دشمنی ها برایش آشکار خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید آمریکا را مصداق ظالم عصر خودمان معرفی کنیم، تاکید کرد: اگر حسینی هستیم، باید در مقابل این ظالم بگوییم هیهات من‌‌الذلّه.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: ما نمی‌خواهیم به کسی ظلم کنیم، اما بنا هم نداریم ظلم کسی را پذیرا باشیم، چرا که شهید دادیم و انقلاب کردیم.

اکرمی با طرح این سوال که آیا قصه‌ای که در ماه ذی‌حجه رخ داد و ما بیش از چهارصد  شهید دادیم، ظلم نیست؟ گفت: هر کسی از نزدیک حادثه منا را دیده باشد به این جمع‌بندی می رسد که این حادثه قصور و تقصیر توام با هم بوده است، ما ۱۶ روحانی شهید داشتیم که هر کدام یک ویژگی داشتند، ۲۸ بانوی شهید دادیم که زن برای ما ارزشمند است. ۶۵ نفر نیز مفقودالاثر داریم که این حادثه هم مصداقی از ظلم است و اینها هم ظالم هستند؛ سعودی ها عَمَله و مزدور آمریکا هستند.

وی با اشاره به مصدایق ظلم در دنیای امروز، گفت: شما قصه سوریه را نگاه کنید، نزدیک ۵ سال از جنگ و بحران در این کشور می‌گذرد و دیگر چیزی از این کشور باقی نمانده، این‌همه آواره سوری را چه کسی درست کرده است؟ یمن را ببینید، عراق را ببینید که چگونه هر روز آدم های مظلوم و بی گناه کشته می شوند عاملان این حادثه همه ظالم هستند،که در راس آنان آمریکا است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: اگر عاشورا را به درستی از زبان و عمل امام حسین(ع) به مردم معرفی کنیم، برایمان کاملا روشن می‌شود که باید حسینی باشیم وگرنه یزیدی خواهیم بود. «بزرگ فلسفه قتل شاه دین این است که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است؛ نه ظلم کن به کسی و نه زیر ظلم برو که این مرام حسین است و منطق دین است».