۲۱۸
تعداد بازدید: ۱۵۵۳
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در چنین وضعیتی مردم در قبال همه مسائل کشور مسئولیت دارند، زیرا با انتخاب و با رای آنها است که نهادهای گوناگون کشور شکل می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که شکل‌گیری یک مجلس کارآمد، چقدر می تواند موجب امید بخشی در مردم باشد گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه، اختیارات گسترده ای دارد و اگر مجلسی مردمی و توانمند شکل گیرد می تواند در همه حوزه ها تحول ایجاد کند زیرا دو وظیفه و کارکرد بسیار مهم برای مجلس تعریف شده است: یکی وظیفه قانون گذاری که اساس و بنیاد اداره امور کشور در آن نهفته است و دیگری نظارت بر اجرای قوانین و نظارت بر مسئولینی که قرار است این قوانین مصوب را اجرا کنند. پس اگر یک مجلس توانمند، فعال، قوی و کار آمد شکل بگیرد می تواند با درک مسائل جامعه و شناخت اولویت ها قوانینی وضع کند که ناظر بر همان مسائل و اولویت‌ها باشد و همچنین به گونه‌ای بر اجرای این قوانین نظارت داشته باشد تا انحراف و خللی یا بروز مفسده ای امکان پذیر نباشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پور افزود: قطعاً نظارت دقیق و موثر مجلس شورای اسلامی می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور را رفع و رجوع کند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت انتخاب آگاهانه مردم در بهبود وضعیت جاری کشور افزود: ساختار سیاسی و قانونی کشور به گونه‌ای طراحی شده تا با رای مستقیم یا غیرمستقیم مردم نهادها شکل بگیرند. در چنین نظامی اهمیت رای مردم و انتخاب آنها بسیار تعیین کننده است چرا که از شخص رهبری که محور سیاسی و دینی کشور است گرفته تا دیگر نهادها با رای مردم برگزیده می شوند. همچنین مقام ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراها با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین موسی پور در ادامه افزود: در چنین وضعیتی مردم در قبال همه مسائل کشور مسئولیت دارند، زیرا با انتخاب و با رای آنها است که نهادهای گوناگون کشور شکل می‌گیرند. مردم باید به این نقش آفرینی خود توجه ویژه ای داشته باشند و انتخاب آنها با بررسی، تدبیر، شناخت و هوشمندی صورت گیرد.
مسوول تشکیلات جامعه روحانیت مبارز حضور در پای صندوق های رای را دارای آثار و نتایج متعدد دانست و گفت: اگر رای دهندگان، آگاهانه و به دور از فریب ها و تله های انتخاباتی، افراد انقلابی و ارزشی را شناسایی کرده و راهی مجلس کنند، می توان مجلسی انقلابی و خدوم شکل داد که به دنبال پیگیری مطالبات حقیقی جامعه و رفع دغدغه های معیشتی مردم باشد.
حجت الاسلام و المسلمین موسی پور در پایان با این عنوان که حضور مردم در صحنه انتخابات یک مانور سیاسی در برابر دشمنان است، گفت: در تمام انتخاباتی که در طول دوران مختلف انقلاب داشته ایم، حضور مردم در صحنه به گونه‌ای مانور ایستادگی در برابر توطئه‌ها و دسایس دشمنان قلمداد شده و دارای پیام های سیاسی گوناگونی برای دشمنان بوده است.

آخرین اخبار
پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور در پیامی درگذشت مادر همسر دکتر منوچهر متکی را تسلیت گفت.