۲۵۶
تعداد بازدید: ۲۶۷۹
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
جامعه روحانیت مبارز با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت‌الله تسخیری عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز را تسلیت گفت.

جامعه روحانیت مبارز با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت‌الله تسخیری عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز را تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون
قال رسول الله (ص): اذا مات المومن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء


ارتحال عالم ربانی و روحانی وارسته آیت الله حاج شیخ محمد علی تسخیری (رضوان الله تعالی علیه) عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز و چهره شاخص وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در جهان اسلام موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.
آیت الله تسخیری شخصیتی بی بدیل و فعال در عرصه بین‌المللی بود که در طول دهه های متمادی با روحیه خستگی ناپذیر و شیوه های ممتاز در مسیر تقریب مذاهب اسلامی و ایجاد ارتباطات بین نخبگان اسلامی در میدان جهاد و عمل دینی خوش درخشید. ایشان با حضور در مجامع و کنفرانس های اسلامی و بین المللی و طرح دیدگاه ها و نظرات راهبردی جمهوری اسلامی موجب جذب و همگرایی روزافزون نخبگان و چهره‌های شاخص مذاهب اسلامی گردید و از این حیث یک شخصیت شناخته شده و مورد قبول در میان مذاهب گوناگون اسلامی به شمار می آمد و مرجع و ملجا بسیاری از شخصیت ها و علمای تراز اول اهل سنت و فعالان حوزه وحدت و تقریب جهان اسلام بود.
آیت الله تسخیری در جایگاه مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حقا مجاهدانه و مخلصانه عمل کرد و فقدان این چهره خدوم و بی بدیل ثلمه ای بزرگ و خسارتی عظیم به شمار می‌آید. ایشان به عنوان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز همواره در پیگیری امور تشکیلات و مصوبات جامعه روحانیت فعال و موثر بود و جا دارد یاد و خاطره ایشان را گرامی داریم.
جامعه روحانیت مبارز این ضایعه بزرگ و فقدان جبران‌ناپذیر را به محضر مقام معظم رهبری، علما و شخصیت های طراز اول جهان اسلام، دوستداران، شاگردان و ارادتمندان ایشان و همچنین به خانواده سوگوار آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، علو درجات و رحمت واسعه برای آن مرحوم مسئلت می‌کند.


جامعه روحانیت مبارز
۲۸ مرداد ۱۳۹۹