۲۹۲
تعداد بازدید: ۲۰۵۷
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
سامانه ملی شورای وحدت با حضور آیت الله موحدی کرمانی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، سامانه ملی شورای وحدت به آدرس (shorayevahdat.ir) رونمایی شد. این سامانه که با هدف هم افزایی و بستر سازی برای مشارکت اعضا و تسهیل ارتباط و ایجاد ساختار مناسب در همه شهرها و استانها طراحی شده صبح روز دوشنبه ۲۵ اسفند در مجتمع سیدالشهدا با حضور آیت الله موحدی کرمانی رئیس و اعضای هیات عالی شورای وحدت و مسوولین کمیته های این شورا و اعضای هیات اجرایی انتخابات شوراها رونمایی شد. 

آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی رییس شورای وحدت در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ایام مبارک ماه شعبان، همگان را به بهره‌مندی از مناجات‌ها و ادعیه‌ وارد شده در این ایام توصیه کرد.

وی با بیان اهمیت مقوله وحدت و مساله انتخابات پیش‌رو بر تلاش برای ایجاد همگرایی در جمع نیروهای انقلاب تاکید کرد و افزود: حرکت جامعه روحانیت مبارز اجابت درخواست تشکل‌ها، گروه‌ها و احزاب انقلابی در مقطع حساس کنونی بود. 

رییس جامعه روحانیت مبارز در مورد اتحاد بین شورای وحدت و شورای ائتلاف نیز افزود: هر دو مجموعه هدف خود را ایجاد وحدت عنوان کرده‌اند و البته به عنوان یک مقوله مهم به آن پرداخته اند اما باید مراقب برخی از اقدامات و سخنانی که خدشه بر این اصل وارد می کند باشند. 

آیت الله موحدی کرمانی با انتقاد از مواضع دوگانه برخی از فعالان سیاسی در شورای ائتلاف، توصیه کرد تجربه انتخابات مجلس سال گذشته را به نفع خود مصادره به مطلوب نکنند و آن را به عنوان یک موفقیتی که خود ایجاد کرده اند قلمداد نکنند. اعضای شورای ائتلاف توجه داشته باشند اگر سال گذشته در انتخابات توفیقی حاصل شد محصول همراهی همه جریان ها و احزاب انقلابی بود. 

وی افزود: پس شأن و منزلت جامعه روحانیت مبارز با نیم‌قرن فعالیت و این سابقه درخشان نباید با برخی از اظهارات غلط و نسنجیده زیر سوال برود. من امیدوارم این رویه اشتباه اصلاح شود و این عزیزان از تخریب دست بکشند و تعارض گویی نکنند و در عمل به وحدت و همدلی کمک کنند. به نظر می‌رسد با مذاکراتی که در حال انجام است بتوان در آینده نزدیک شاهد وحدت و یکپارچگی نیروهای انقلاب باشیم و مقرر شده عزیزان شورای وحدت و شورای ائتلاف بنشینند و اختلافات را رفع کنند. 

رئیس جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) در مورد حضور فعال جامعتین در بحث انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما حضور فعال و کمک بی دریغ به همگرایی نیروهای انقلاب در جریان انتخابات را وظیفه و تکلیف خود می‌دانیم و همه گروه‌ها و تشکل‌های دلسوز و انقلابی را محترم می‌شماریم و معتقدیم رقابت در عرصه انتخابات باید به شکل سالم و بدون تخریب انجام شود تا مردم با شناخت اصلح در انتخابات شرکت کنند.

در این نشست همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با ارایه گزارشی از فرایند تشکیل دفاتر شورای وحدت در استانهای مختلف، افزود: ساختار شورای وحدت در ۲۹ استان بر اساس شیوه نامه مصوب که مبتنی بر حضور همه گرایش ها و گروه های جریان ولایی و ارزشی است شکل گرفته و در مرحله پایانی تکمیل تشکیل هیئت اجرایی شهرستان ها هستیم.

مسوول امور استان های شورای وحدت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکید ما به مسئولین استانی، همگرایی همه نیروها و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای سازماندهی یک ساختار سیاسی مستمر و ماندگار است.

حجت الاسلام و المسلمین موسی پور با انتقاد از برخی اظهارات و مواضع بیان شده در رسانه ها افزود: برخی از دوستان از رقبا غافل شده و به رقابت با رفقا مشغول اند و اینجاست که باید نسبت به شکل گیری منازعات درون جناحی هشدار داد.

مسئول هیئت اجرایی انتخابات شوراها به اهمیت شوراها در عمران و آبادانی شهرها و توسعه سیاسی و فرهنگی و اجتماعی پرداخت و افزود: شورای وحدت بر حضور زنان و جوانان در عرصه انتخابات شوراها تاکید داشته و معتقد است عرصه انتخابات شوراها باید از منازعات سیاسی دور باشد و بیشتر جنبه مدنی و رویکرد اجتماعی و فرهنگی آن پررنگ شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز وی با اشاره به تدوین شاخص‌های شناسایی کاندیداهای اصلح در انتخابات شوراها گفت: شاخص های انتخاب کاندیداهای اصلح برای انتخابات شوراها در چهار محور و ۲۵ شاخص تدوین شده و بر این اساس در حال طی مراحل و رسیدن به فهرست نهایی هستیم.

در این نشست همچنین دکتر منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت با اشاره به فعال شدن ۲۵ کمیته از اقشار و اصناف مختلف و برگزاری همایش های مختلف با حضور پرشور نمایندگان و فعالان این تشکل ها و اصناف افزود: وظیفه کمیته ها ساختار سازی و شبکه ارتباطی در تهران و شهرستان ها ست و ما به دنبال اجرایی شدن سیاست ها و برنامه های شورای وحدت هستیم.

مسوول هیات اجرایی شورای وحدت با اشاره به لزوم سازماندهی افراد و نمایندگان اقشار همچون جوانان و بانوان در قالب کمیته های فعال گفت: در تلاش هستیم علاوه بر اجتماعات و همایش های حضوری برخی از همایش ها و گردهمایی این عزیزان را در قالب وبینارها و در فضای مجازی برگزار کنیم تا عرصه هم اندیشی و تبادل نظر کمیته ها در خصوص انتخابات مهم سال بعد برقرار شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز به بیان راهبرد شورای وحدت در تجمیع قوای نیروهای انقلابی بر پرهیز از بگو‌مگوها و مباحث اختلاف افکن درون جناحی تاکید کرد.

وی با تحلیل فضای سیاسی حاکم در کشور بیان کرد: چنانچه بارها عنوان شده جامعه روحانیت مبارز در شورای وحدت نقش کمک کننده و حامی جریان‌های انقلابی را دارد و به هیچ عنوان بنای پدرخواندگی و اعمال نظر خاصی در جریان انتخابات ندارد.

وی گفت: جامعه روحانیت مبارز به هیچ عنوان در پی‌ حذف هیچ گروه و گرایش سیاسی در کشور نیست و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در پی مشارکت حداکثری، ایجاد وحدت‌ و عزت ملی است. متاسفانه برخی از افراد در درون گفتمان انقلابی، خواسته یا ناخواسته سخنانی را مطرح کرده‌اند که موجب تخریب گفتمان شکل گرفته شده و قطعاً این امر به ضرر کل جریان جبهه انقلاب خواهد انجامید. ما طبق سخنان و رهنمودهای آیت‌الله موحدی کرمانی که ریاست شورای وحدت را به عهده دارند دو مسئله را سرلوحه کار خود قرار داده ایم، یکی پرهیز از تخریب و دیگری رعایت اخلاق و اصول کار انتخاباتی.

در پایان این نشست دبیران کمیته‌ها و اعضای شورای وحدت به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری و شورای شهر پرداختند.