۳۵۱
تعداد بازدید: ۱۸۲۷
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
مراسم افتتاحیه ستاد مرکزی انتخاباتی آیت الله رییسی(شورای وحدت) در مجتمع سیدالشهداء (ع) عصر روز یکشنبه ۱۶ خرداد برگزار شد.

به گزارش کمیته رسانه و ارتباطات شورای وحدت، مراسم افتتاحیه ستاد مرکزی انتخاباتی آیت الله رییسی(شورای وحدت) عصر روز یکشنبه ۱۶ خرداد برگزار شد. در این مراسم که با حضور روسای کمیته ها و اعضای کمیته های اجرایی و هماهنگی این ستاد برگزار شد، دکتر منوچهر متکی، رییس ستاد انتخاباتی شورای وحدت ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات همه برادران و خواهران این ستاد در تهران و شهرستان ها گفت: از ۹ ماه پیش شورای وحدت تشکیل شد و دو ماموریت را برای خود در نظر گرفت، یک ماموریت کوتاه مدت و یک ماموریت بلند مدت. کار کوتاه مدت شورای وحدت انتخابات ۱۴۰۰ است و کار دراز مدت این شورا تقویت و همگرایی مجموعه‌های ارزشی و انقلابی در کشور برای رسیدن به وحدت مورد نظر در مسائل مهم کشور است که این مهم برای نخستین بار است که در سطحی گسترده با حضور گروه ها و جریان های انقلابی و اصولگرا و اقشار مختلف مردم و همچنین جامعه روحانیت مبارز برنامه ریزی شد و بعد از انتخابات نیز پیگیری خواهد شد.
وی گفت: حضرت امام خمینی رحمة الله علیه استقلال و حق تعیین سرنوشت را به عنوان یادگار و دو سوغات مهم از تبعید برای ملت ایران به ارمغان آورد. همسالان بنده انتخابات کذایی زمان شاه را به یاد دارند، در سال ۵۳ و یا ۵۴ آخرین انتخابات در دوران پهلوی برگزار شد در آن زمان من معلم بودم و در خاطرم هست که همه قبل از برگزاری انتخابات مطلع بودند چه کسی تعیین می شود.
به گفته دکتر متکی، در سیره امام مردم جایگاه ویژه و والایی دارند امام فرمودند: مردم هر آنکه را خودشان تشخیص بدهند انتخاب کنند و این نگاه عمیق به حمدالله حاکم شد و ما شاهد هستیم که دولت‌های متنوعی با سلایق سیاسی متفاوت به روی کار آمدند که این خود نشان از نقش آفرینی مردم در طی سالیان پس از انقلاب است.
وی یادآور شد: مردم امام را باور می کردند و از همین رو با ساده ترین کلمات صحبت های ایشان به قلب مردم می نشست. با توجه به فرمایشات امام و مقام معظم رهبری حضور در انتخابات یک تکلیف است و عدم مشارکت در آن به مثابه گناه کبیره ذکر می شود.
رییس ستاد انتخاباتی شورای وحدت ادامه داد: ما در انتخابات ۱۴۰۰ در حالی در کنار هم هستیم که نسبت به وضعیت موجود منتقدیم و معتقدیم طی هشت سال گذشته از دو عنصر مهم در مدیریت اجرایی کشور محروم شدیم نخست، داشتن نقشه راه و برنامه مشخص در حکمرانی کشور و دیگر، استفاده نکردن از کارگزاران پاکدست.
وی با ابراز تاسف از این‌که رئیس جمهوری بعد از تعطیلات نوروز ابراز کردکه هر آنچه که قرار بود گران بشود گران شد و افزایش قیمت نداریم؛ غیر از خلاف واقع بودن این سخن و افزایش قیمت ها پس از چند روز، این مساله به تمسخر کشور و نظام انجامید. ما شاهد بی تدبیری در مسائل مختلف از جمله مسائل اقتصادی هستیم. مردم در این سالها در کشور شاهد دو نوع مدیریت بودند؛ مدیریتی که پنج کشتی پر از بنزین را در کنار ناوهای نظامی آمریکا و تهدیدات آنها در عین اقتدار به آمریکای جنوبی می فرستد و هزینه آن را در قالب طلا به کشور بر می‌گرداند و از طرفی هم شاهد نوعی مدیریت هستیم که حتی نمی‌تواند قیمت مرغ را کنترل کند و از همین جهت «قرارگاه مرغ» تشکیل داده که باعث خنده و تمسخر دولت شده است.
متکی گفت: در سیاست خارجی نیز دولت زمانی که هشت سال پیش بر سر کار آمد. شاهد بودیم که پس از تاکید زیاد دولت در مذاکره مستقیم با آمریکا مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه از عنوان «نرمش قهرمانانه« استفاده کردند و به مسئولین دولت به ویژه سیاست خارجی این نکته را متذکر شدند که «به آمریکا اعتماد نکنید!» برای کسانی که در حوزه سیاست خارجی فعالیت می کنند این یک پیام بسیار مهم و پر معنا است.
وی اظهار کرد: در جریان مذاکره مستقیم ایران با آمریکا درباره مسئله عراق که با درخواست کشور عراق انجام شد نیز مقام معظم رهبری هم این هشدار را دادند که «به آمریکا اعتماد نکنید« متاسفانه ما شاهد هستیم که در برجام «مکانیزم ماشه» برای آمریکا در نظر گرفته شده است تا اگر ایران روزی از تعهدات خود تخلف کرد و به آنها عمل نکرد، آمریکا بتواند با استفاده از این مکانیزم، پرونده ایران را به شورای امنیت ببرد. اما متاسفانه این تدبیر و این حق برای ایران دیده نشد که اگر آمریکا از برجام خارج شد یا به تعهدات خود عمل نکرد، ایران بتواند از حقوق خود دفاع کند.
رییس ستاد انتخاباتی شورای وحدت یادآور شد: از ۶ ماه پیش در شورای وحدت با توجه به ویژگی های مورد نیاز برای یک رییس جمهور انقلابی و شایسته به «آیت الله دکتر رئیسی» رسیدیم و تصویب شد که در صورت حضور ایشان در عرصه انتخابات از ایشان حمایت نماییم و حتی به عنوان سخنگوی شورای وحدت نیز در اولین نشست خبری بر این نکته تاکید کردیم که گزینه اول ما جناب آقای رئیسی خواهد بود اما برخی با حضور ایشان در این عرصه مخالف بودند گروهی از روی حسن نیت و با این استدلال که قوه قضاییه جایگاه بسیار مهمی است و ایشان دستاوردهای بسیار خوبی داشتند باید بمانند و تحول قوه قضاییه را به طور کامل به سرانجام برسانند و گروه دیگر که مخالف حضور ایشان در انتخابات بودند افرادی هستند که چون خود نامزد دیگری در انتخابات داشتند به درپی رای آوری او بودند با حضور آیت الله رئیسی در عرصه انتخابات مخالفت می کردند پاسخ ما به گروه دوم این است که ایشان در قوه قضاییه با شاخ و برگ های فساد مبارزه می کردند در حالی که ریشه فساد در دولت است وقتی رئیس سازمان خصوصی سازی به نفع خود خصوصی سازی می کند و مدیر بانکی پس از اختلاس به کانادا فرار می کند این نشان از این است که باید ریشه فساد در دستگاه اجرایی خشکانده شود
دشمنان قسم خورده ایران اسلامی این روزها در پی مایوس کردن مردم و کاهش مشارکت در انتخابات و تحریم آن هستند و مقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیر خود بر اهمیت بحث مشارکت در انتخابات تاکید کردند.
امروز ستاد مرکزی آیت الله رئیسی در شورای وحدت را تشکیل دادیم و فارغ از هرگونه نام و با تجمیع همه گروه‌ها به شکل یک ید واحده همه برای انتخاب آیت الله رئیسی تلاش می‌کنیم تا انشاالله کاری کارستان بشود و شاهد افزایش مشارکت مردم و شکست دشمنان انقلاب باشیم. ما آیت الله رئیسی را برای ویژگی های بارز و ممتاز ایشان از جمله می‌توان به پاک دستی، عدالتخواهی تواضع سلامت و ساده زیستی انتخاب کردیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با اشاره به نحوه انتخاب مسئولین در کشور و مشارکت مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این انتخاب‌ها، مسئله انتخابات ریاست جمهوری را مسئله‌ای مهم برای کشور نامید که همه مردم کشور در مناطق مختلف و شغل ها و جایگاه های گوناگون در آن سهیم هستند. همه باید سعی کنیم که در این صحنه ملی و میهنی مشارکت حداکثری را رقم بزنیم زیرا این مهم یک وظیفه دینی و میهنی است و منجر به اقتدار نظام خواهد شد.
وی با اشاره به مناظره اخیر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: متاسفانه شاهد بی اخلاقی هایی از سمت برخی کاندیداهای ریاست جمهوری بودیم که با توجه به یک بعد مدیریت کلان کشور تحصیلات خود در حوزه اقتصاد را به رخ دیگران می‌کشیدند در حالی که کشور در حوزه های مختلف نیاز به یک مدیریت توانمند و مقتدر دارد. مدیریت کشور تنها مسئله اقتصاد نیست مسئله سیاست مسئله فرهنگ مسئله امنیت و مسائل اجتماعی از جمله مسائل مهم در مدیریت کلان کشور است.
رییس مجمع نمایندگان استان تهران اظهار کرد: هم‌اکنون نیاز به رئیس جمهوری داریم که اولاً تبعیت کامل و هماهنگی صحیحی با مقام معظم رهبری داشته باشد و ثانیاً کشور را بشناسد و نسبت به توانمندی ها و پتانسیل های کشور را در عرصه های گوناگون آگاه باشد. ما رئیس جمهوری می خواهیم که بی حاشیه، عدالت‌گرا و آشنا با مسائل و مشکلات محرومین بوده و صداقت، سرعت عمل، پای‌بندی به میثاق‌ها و توجه به مشورت با نخبگان و استفاده از خرد جمعی از دیگر نشانه ها و ویژگی های رئیس جمهور باشد. ما معتقدیم که همه این ویژگیها در جناب آیت الله رئیسی وجود دارد و اینجا جمع شدیم تا این سید بزرگوار را کمک یاری دهیم. بحمدالله ایشان شخصیتی متواضع، اخلاق مدار و پاکدست هستند و قطعا با حضور ایشان در راس قوه مجریه مسائل کشور به خوبی مدیریت خواهدشد.

آخرین اخبار
پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور در پیامی درگذشت مادر همسر دکتر منوچهر متکی را تسلیت گفت.