۴۴۳
تعداد بازدید: ۲۹۰۹
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:
حجت الاسلام و المسلمین موسی‌پور گفت: یوم‌الله نهم دی یکی از مهم‌ترین رویدادها و حوادث پس از انقلاب اسلامی است. از ابعادی اهمیت این روز بزرگ کمتر از اهمیت 8 سال دفاع مقدس و حتی از جهاتی همسان با اهمیت 22 بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی (صبح سه‌شنبه 7 دی) در نشست خبری که با محوریت اعلام برنامه‌های یوم الله 9 دی برگزار شد در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: روزهای مهم و سرنوشت ساز و رخدادهای الهام‌بخش پاره‌ای از هویت یک ملت را شکل می‌دهد و می‌تواند روایتگر قدرت، بصیرت، غیرت، هوشمندی و زمان شناسی آن ملت باشد.

وی افزود: یوم‌الله نهم دی یکی از مهم‌ترین رویدادها و حوادث پس از انقلاب اسلامی است. از ابعادی اهمیت این روز بزرگ کمتر از اهمیت 8 سال دفاع مقدس و حتی از جهاتی همسان با اهمیت 22 بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی از آغاز تا کنون ایام‌الله گوناگونی را تجربه کرده است. بازخوانی این ایام برجسته و نورانی، قدرت و عظمت و ظرفیت انقلاب را نیز تعریف و ضمن پاسداشت آن از تحریف نیز جلوگیری می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نهم دی یکی از مهمترین قله های تاریخی بعد از انقلاب است که می‌توان گفت اهمیت نهم دی از ۲۲ بهمن کمتر نیست. علت این اهمیت و توجه ویژه رهبر انقلاب به این روز مهم این است چراکه حماسه نهم دی، توطئه پیچیده و برنامه‌ریزی چند ساله دشمن را خنثی کرد.

موسی‌پور بیان کرد: طراحی‌های بعدی در توطئه فتنه ۸۸ این بود که ضمن هدف قرار دادن هویت دینی، تمامیت ارضی کشور را بر هم بزند و کشور را تجزیه کند؛ ولی مردم با بصیرت، حضور حماسی و خیزش الهی این توطئه‌ را بی‌ثمر گذاشتند.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی در ذات خود، استکبارستیز است؛ بنابراین از ابتدای پیروزی انقلاب شاهد توطئه‌های مختلفی برای نابودی این انقلاب عظیم بوده‌ایم. طراحی‌های گوناگون علیه انقلاب سالهاست که آغاز شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: البته قدرت‌های بزرگ، ابتدا در شوک این پیروزی عظیم بودند چرا که تصور نمی‌کردند در فاصله یک سال، نظام مزدور و دیکتاتور پهلوی سقوط کند؛ بنابراین وقتی از شوک این پیروزی بیرون آمدند توطئه‌ها شروع شد.

موسی‌پور اظهار کرد: دشمنان از نفوذ عناصر مزدور برای به دست گرفتن قدرت گرفته تا به راه انداختن جنگ داخلی و توطئه‌های تجزیه گرا، محاصره اقتصادی، جنگ دیپلماسی، کودتای نظامی و نهایتا هشت سال دفاع مقدس و همه اینها با حضور ملت و امام امت خنثی شد.

وی تاکید کرد: آنچه در سال ۸۸ رخ داد با همه اینها متفاوت بود و جنس متفاوتی داشت. فتنه ۸۸ مبتنی بر مدلی تجربه‌شده و موفق از توطئه در حکومت‌های دیگر بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: فتنه ۸۸ محصول چندسال برنامه‌ریزی و فعالیت دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی غرب و رژیم صهیونیستی بود. طراحی‌های دقیق و عملیات‌های پیچیده در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، تبلیغاتی، نفوذ در رسانه‌ها، یارگیری از عناصر موثر داخلی، تاثیر بر افکار عمومی، فراهم آوردن جنگ لجستیک برای یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای و ایجاد جنگ روانی، در چند سال علیه ایران صورت گرفته بود.

موسی‌پور افزود: بستر پیاده سازی این توطئه انتخابات بود و حدودا ۱۰ ماه قبل از شروع رقابت‌های ریاست جمهوری، با ایجاد تردید، ابهام‌زایی و شبهه‌افکنی در سلامت انتخابات، فتنه ۸۸ کلید خورد.

وی بیان کرد: کاملا مشهود بود که این نوع هجمه‌ها علیه انتخاباتی که هنوز یک سال تا آن زمان باقی مانده، غیرطبیعی است و اینها تا جایی ادامه پیدا کرد که مقام معظم رهبری تذکر دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با نزدیک شدن به انتخابات این موج گسترده‌تر سنگین‌تر شد، ایجاد تردید در افکار عمومی افزایش پیدا کرد و تاثیر قابل توجهی بر آن گذاشت.

موسی‌پور اظهار کرد: فاز اصلی فتنه، از روز انتخابات شروع شد؛ هنوز رای‌گیری ادامه داشت که این فاز کلید خورد. ما در وزارت کشور در حال تجمیع آرا مستقر بودیم. گروه‌های مختلفی به صورت سازماندهی شده در شرایطی که هنوز شمارش آرا ادامه داشت شروع به تهدید کردند و موضوع تخلف را به میان کشیدند. به تدریج با بی‌بصیرتی و خیانت عده‌ای، موج فتنه بعد از اعلام نتایج گسترده‌تر شد.

وی ادامه داد: کار به جایی رسید که طراحان فتنه مطمئن شدند که به اهداف خود خواهند رسید و تصور می‌کردند که نظام از این فتنه جان سالم به در نخواهد برد. ولی نهم دی با خیزش عظیم مردم شعله‌های آتش فتنه را خاموش کرد؛ از این رو پاسداشت و تحلیل صحیح این روز کار بسیار مهمی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: آنچه باید مورد توجه همه ما باشد این است که رخدادهای مهم با خطرات و آسیب‌های مهمی هم روبرو هستند. یکی از این خطرات فراموشی است. نباید اجازه بدهیم گذر زمان، گَرد فراموشی بر روزهای تاثیرگذار تاریخ بنشاند.

موسی‌پور اضافه کرد: نهم دی شناسه بصیرت، غیرت و هویت دینی ما است. این روز نمایانگر پیوند عمیق بین امام و امت است و باید هرسال با شکوه و طراوت بیشتری برگزار شود.

وی گفت: دومین خطری که رخدادهای مهم را تهدید می‌کند، تحریف و وارونه نمایی حقیقت است. تحریف ارزش‌ها و حوادث مهم یکی از راهکارهای دشمن در جنگ تبلیغاتی علیه انقلاب اسلامی است. به تعبیر رهبر انقلاب امروز میدان اصلی جنگ با دشمن جنگ تبلیغاتی، رسانه‌ای و عملیات روانی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: راهکار اصلی دشمنان در این میدان، تحریف است و راهکار ما جهاد تبیین و روشن‌گری است. ما باید با روایت و تبیین صحیح این حوادث و بیان ابعاد گوناگون، از خطر تحریف یوم‌الله نهم دی جلوگیری کنیم. برنامه‌هایی که در سال جاری برای پاسداشت نهم دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی پیش بینی شده است با محوریت جهاد روایت و تبیین صورت گرفته است.

موسی‌پور ادامه داد: سومین آفتی که ایام‌الله انقلاب را تهدید می‌کند کوچک‌نمایی رخدادها است. برخی تلاش می‌کنند از اهمیت این روزها بکاهند و آن را تا سطح یک حادثه معمولی تنزل بدهند. هنوز بعد از گذشت حدود یک دهه ما شاهد برخی آثار تخریبی سال ۸۸ هستیم. بخشی از آثار اقتصادی امروز ناشی از تحریم‌هایی است که در آن زمان تشدید و بر ملت ایران تحمیل شد.

وی عنوان کرد: برای برنامه‌های نهم دی سال جاری، شعار «یوم‌الله‌ نهم دی، تجلی وحدت و رمز عبور از فتنه» است. این رخداد متعلق به هیچ گروه و قشر خاصی نیست و خالقان این روز توده‌های عظیم مردمی هستند. این روز باید تجلی وحدت اقشار مختلف باشد و ما بیش از هر زمانی برای مقابله با توطئه‌های دشمن، به وحدت نیاز داریم و نهم دی می‌تواند این وحدت را بین همه گروه‌ها تقویت کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به بیان برنامه‌های نهم دی ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده امسال گسترده هستند، همچنین از مدتی قبل ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی در تهران و مراکز همه استان‌ها تشکیل شد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه همه برنامه‌های امسال با توجه به شرایط کرونایی و با در نظر گرفتن رنگ‌بندی استان‌ها برنامه‌ریزی شده است، گفت: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده، اجتماعات مردمی است که در همه استان‌ها و در ۸۰۰ شهر کشور با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار خواهد شد. همچنین در تهران این مراسم ساعت ۱۴:۳۰ در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش‌های علمی و محتوایی در تهران و همه استان‌ها با محوریت بصیرت‌بخشی و روشن‌گری از دیگر فعالیت‌های پیش‌بینی شده است. همچنین وبینارهای تخصصی برای اقشار حوزوی و دانشگاهی برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این در بخش انتشارات نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۸۰۰ جلد کتاب در موضوع فتنه ۸۸ و سرفصل‌های ذیل آن تدوین و منتشر شده است. مقالات مختلفی برای گروه‌های مختلف هدف نیز آماده شده است. همچنین یک مجموعه چهار جلدی روزشمار فتنه سال ۸۸ توسط مرکز تحقیقات دفاع مقدس آماده شده است که به زودی رونمایی خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در برنامه‌های سال جاری تلاش کردیم با ابزار هنر، طراوت و تازگی بیشتری به مراسم داده شود. در این راستا برپایی شب‌های شعر در تهران و مراکز سایر استان‌ها با حضور شاعران آئینی و انقلابی، برپایی نمایشگاه‌های عکس و گرافیک و کاریکاتور، اجرای سرود در مرکز مختلف و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی پیش بینی شده است. همچنین سخنران و مبلغ‌ها نیز به مساجد و مراکز تجمع مردمی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسی‌پور ادامه داد: نقش اصحاب رسانه در پژواک، ماندگاری  و روایتگری واقعه عظیم و تاثیرگذار نهم دی بسیار حائز اهمیت است که امید داریم همه فعالان این عرصه همت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

آخرین اخبار
جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات افتخارآمیز وعده صادق بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات افتخارآمیز وعده صادق بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات غرور آفرین وعده صادق که در پاسخ به شرارت‌ها و ماجراجویی‌های رژیم جعلی صهیونیستی به‌ویژه در به شهادت رساندن جمعی از فرمانده هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به کنسولگری ایران اسلامی در دمشق انجام شد؛ بیانیه‌ای صادر کرد.