۴۹۱
تعداد بازدید: ۲۷۶۱
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱
نشست مشترک هیات عالی شورای وحدت و دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی صبح دوشنبه ۵ دیماه در حسینیه سیدالشهداء برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی ‌‌و رسانه شورای وحدت، صبح دوشنبه ۵ دیماه نشست مشترک هیات عالی شورای وحدت و دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی در حسینیه سیدالشهداء برگزار شد. 

در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اغتشاشات و اتفاقات دو ماه گذشته گفت: امروزه ۳ مسئله مهم در کشور وجود دارد که باید مورد توجه همگان به ویژه افراد با نفوذ و خواص قرار گیرد.

وی افزود: مسئله اول که رسالت همه ما نیز هست موضوع جهاد تبیین است. امروز مهمترین کار در برابر تلاش همه جانبه دشمن که با هماهنگی و کاملا آشکارا به میدان آمده‌ لبیک گفتن به فرمایش مقام معظم رهبری و حضور فعال در بحث جهاد تبیین است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز افزود: مسئله بعدی هم مشکلات و دغدغه‌های معیشتی مردم است که این روزها همه ما مطلع هستیم و دولت‌مردان نیز در این زمینه در تلاش هستند تا این مسائل مرتفع شود. البته از آنجایی که همه این دولت را از بدنه جریان انقلابی می‌دانند وظیفه همه ما در این باره مشورت دادن به مسئولین در سطوح مختلف است.

وی در ادامه به بحث افکار عمومی و اعتمادسازی پرداخت و گفت: این‌مساله باید مورد توجه قرار بگیرد. دشمن با همه توان خود در تلاش است با ایجاد ناامیدی در مردم به ویژه نسل جوان افکار عمومی را از آینده مایوس کرده و هیچ افق روشنی در آینده ایجاد نشود. 

وی با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی در سال بعد گفت: شرط حضور و مشارکت حداکثری ایجاد امید و اعتمادسازی است که می‌تواند منجر به افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اهمیت فعالیت تشکیلاتی و جمعی پرداخت و گفت: ما اگر به دنبال توفیق و فلاح در کار جمعی و تشکیلاتی هستیم باید به الزامات و لوازم کار تیمی و تشکیلاتی نیز فایل باشیم. 

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه با اشاره به فرازهایی از آیات قرآن در باب حزب الله و راههای رستگاری و‌ توفیق آنان در کارهای گروهی و اجتماعی افزود: در نظام سیاسی اسلام ‌و جمهوری اسلامی همانگونه که شهید بهشتی که نماد و الگوی کار تشکیلاتی بوده اند گفته است نیت و تلاش ما از کسب قدرت، خدمت به مردم است و ما تشنگان خدمت باید باشیم. 

در ادامه دبیران تشکل ها و احزاب سیاسی ملی و استانی به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. مهم ترین نکاتی که مورد اشاره و توجه ایشان بود عبارتند از: لزوم نقد درون تشکیلاتی جریان ارزشی و انقلابی، انعکاس نقدها به دولت و شخص رییس جمهور، ایجاد مکانیسمی برای انتخاب شایستگان و شایسته سالاری بیشتر در دولت، ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت، لزوم‌کارهای فرهنگی و عقیدتی برای هدایت جامعه، توجه به اصل مشارکت در انتخابات پیش روی، دغدغه مندی نسبت به معیشت و سفره مردم و …

در پایان همچنین دکتر منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و دبیر خانه احزاب به ارایه گزارشی از تقسیمات ملی و استانی و ساختار تشکیلاتی شورای وحدت در سراسر کشور پرداخت. 

متکی حضور احزاب و تشکل های سیاسی را به عنوان یک رکن در تشکیلات شورای وحدت برشمرد و کفت: در گام بعدی نیز با حضور اقشار رکن بعدی شورا برای انتخاب شورای مرکزی فعال می‌شوند. چابک سازی و فعالیت شبکه ای و پرهیز از دامن زدن به اختلافات مهم ترین اهدافی بود که از سوی وی به عنوان راهبرد و نقشه راه شورای وحدت بیان شد.