۶
تعداد بازدید: ۴۵۶۸
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عضو محترم جامعه روحانیت مبارز:
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون مجاهدت شهدا نام ایران برجای نمی ماند چرا که دشمنان قصد داشتند به طور کلی ایران را محو کنند اما به لطف الهی خون شهدا موجب ماندگاری نام ایران شد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون مجاهدت شهدا نام ایران برجای نمی ماند چرا که دشمنان قصد داشتند به طور کلی ایران را محو کنند اما به لطف الهی خون شهدا موجب ماندگاری نام ایران شد.

 حجت الاسلام سید محمد حسین ابوترابی در یادواره شهر شاهدان بی پلاک که به عنوان آخرین برنامه هفته قزوین، سه شنبه شب در سرای سعدالسلطنه برگزارشد اظهارداشت: سرای سعدالسلطنه قزوین یکی از بزرگ ترین کاروانسراهای جهان و آسیاست که شامل مجموعه ای منجسم و درهم تنیده می شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طراحی و معماری این بنا بسیار علمی، استوار و زیبا صورت گرفته که بیانگر درایت و تخصص سازندگان آن دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاید برخی تصور کنند قدمت سرای سعدالسلطنه قزوین به قرن ها پیش برسد در حالی که چنین نیست و قدمت این بنای ارزشمند تاریخی به صد و پنچاه سال پیش می رسد و این موضوع در بطن خود حاوی پیامی است که نشان می دهد ۱۵۰ سال پیش قزوین از چه اعتبار و جایگاهی برخوردار بوده که چنین کاروانسرایی در آن ساخته می شود.

حجت الاسلام ابوترابی بیان کرد: معماران و متخصصین قزوینی در ۱۵۰ سال پیش از توانایی و مهارت خاصی برخوردار بودند که توانستند چنین بنای عظیمی را احداث کنند بگونه ای که این اثر در حال حاضر در ایران بی نظیر است.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصالت فرهنگی ایران در گذشته تصریح کرد: این فرهنگ را از زمانی که نفت وارد زندگی ما شد گم کردیم بر همین اساس اقتصاد مبتنی بر نفت شکل گرفت و باعث شد در نهایت اقتصاد مبتنی بر دانش از کشور ما رخت بربندد.

وی ادامه داد: زمانی که نفت وارد ایران شد پای غربی ها نیز به ایران باز شد تا در نتیجه با بسیاری از مولفه های اصلی فرهنگ خودمان از جمله معماری خداحافظی کردیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیام دیگر قدمت سرای سعدالسلطنه در این است که قزوین ۱۵۰ سال قبل از اقتصاد بالایی برخوردار بوده تا جایی که برای ذخیره سازی تولیدات و واردات کشور یکی از کاروانسراهای بزرگ جهان در شهر قزوین تاسیس می شود بنابراین قزوین از اقتصاد بسیار قوی برخوردار بوده و یک نقطه صاداتی مهم کشور محسوب می شده است.

حجت الاسلام ابوترابی افزود: باید این گذشته را احیا کنیم و بدانیم که قزوین برخوردار از ۹ هزار سال تاریخ است در حالی که فراموش کرده ایم چه بوده ایم و زمانی که قزوین نیم قرن پایتخت ایران بود تمام علمای تراز اول نه تنها ایران، بلکه خاورمیانه در این شهر ساکن بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان تلاش وافری انجام دادند تا ایرانیان را از تاریخ، فرهنگ و دین خود جدا کنند حال آنکه چنین نشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون مجاهدت شهدا حتی نام ایران نیز برجای نمی ماند چرا که دشمنان این ملت قصد داشتند به طور کلی ایران را محو کنند.

در این مراسم مسعود نصرتی شهردار قزوین، اعضاء شورای اسلامی شهر، جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان نیز حضور داشتند و برنامه های فرهنگی متنوعی در سرای سعدالسلطنه اجرا شد.

آخرین اخبار
جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات افتخارآمیز وعده صادق بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات افتخارآمیز وعده صادق بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات غرور آفرین وعده صادق که در پاسخ به شرارت‌ها و ماجراجویی‌های رژیم جعلی صهیونیستی به‌ویژه در به شهادت رساندن جمعی از فرمانده هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به کنسولگری ایران اسلامی در دمشق انجام شد؛ بیانیه‌ای صادر کرد.