۱۳۵
تعداد بازدید: ۱۲۳۱۰
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ملت دیندار و انقلابی ایران! ماه ضیافت الهی، که سرشار از مائده های ربّانی رحمت بود، به پایان می رسد؛ ماهی که جهان فردیِ اخلاقیِ مؤمنان را به دنیای سیاسی و اجتماعی امت اسلام پیوند می دهد و، در سفر روحانی خود، از «ماه مقدس» به «روز قدس» می انجامد. اگرچه سال های بسیار از واقعه نفرت انگیز و شوم غصب قبله اوّل مسلمانان می گذرد، اما ذهن و زبان امت بیداردلِ اسلام هرگز با جرثومه فسادی به نام اسرائیل کنار نخواهد آمد. از استکبار جهانی، که طرّاح این ظلم تاریخی به انسان و اسلام بود ، بگذریم، آنچه جامعه اسلامی را در ماجرای فلسطین رنج می دهد، خیانت و خباثت مسلمان نمایانی است که بر آتش جانسوز این بی عدالتی می دمند. امت اسلام در این سال ها هم با استکبار رویارو بوده، هم از دروغ آشکار حقوق بشر جهانی رنج برده و هم از بی خبری نااهلانی افسوس خورده که فقط نام مسلمانی بر خود دارند.

 

 بیانیه جامعه روحانیت مبارز به مناسبت روز جهانی قدس 1396

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّـهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُون في سَبِيلِه صَفًّا كَأَنَّهُم بُنْيَانٌ مَّرْصُوص

 

ملت دیندار و انقلابی ایران!

ماه ضیافت الهی، که سرشار از مائده های ربّانی رحمت بود، به پایان می رسد؛ ماهی که جهان فردیِ اخلاقیِ مؤمنان را به دنیای سیاسی و اجتماعی امت اسلام پیوند می دهد و، در سفر روحانی خود، از «ماه مقدس» به «روز قدس» می انجامد. اگرچه سال های بسیار از واقعه نفرت انگیز و شوم غصب قبله اوّل مسلمانان می گذرد، اما ذهن و زبان امت بیداردلِ اسلام هرگز  با جرثومه فسادی به نام اسرائیل کنار نخواهد آمد. از استکبار جهانی، که طرّاح این ظلم تاریخی به انسان و اسلام بود ، بگذریم، آنچه جامعه اسلامی را در ماجرای فلسطین رنج می دهد، خیانت و خباثت مسلمان نمایانی است که بر آتش جانسوز این بی عدالتی می دمند. امت اسلام در این سال ها هم با استکبار رویارو بوده، هم از دروغ آشکار حقوق بشر جهانی رنج برده و هم از بی خبری نااهلانی افسوس خورده که فقط نام مسلمانی بر خود دارند.

   انقلاب کبیر اسلامی ایران، که جلوه تمام حق طلبی ملت ماست، همیشه قدس را پاره تن خود دانسته و با آرمان خواهانِ ضدصهیونیست دست دوستی داده است. امروزه، براستی، ایران اسلامی کانون دفاع از قدس و مرکز اسرائیل ستیزیِ واقعی و الهام بخش آزادیخواهی است. راه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (قدّس سرّه) ـ که روز قدس را «روز اسلام و روز رسول الله» (ص) نامیدند ـ  و ادامه آن به دست توانای رهبر معظّم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، الگوی مسلمانان آزاده و دوستدار قدس شریف است. ایران اسلامی، صادقانه و در عمل، پایبندی خود به فرمان الهی «دفاع از مظلوم» را نشان داده و شعور سیاسی و اخلاقی جهان و جهانیان را با این پرسش مواجه ساخته است که براستی آشتی با رژیم خونریز و آدمکشی چون رژیم صهیونیستی با کدام معیار بشری و الهی می خواند؟ چشم جهان امروزه می بیند که صهیونیسم مأبی، خود را در شکل ناموزون ترور و خشونت پروریِ تفکر داعشی جلوه گر کرده است. اگر چه هر انسان شریف و حقجویی حرکات کور و مذبوحانه این تفکر منحط را محکوم می کند ـ و چنان که دیدیم نیروهای مسلح جان برکف ما نیز پاسخی قاطع، دشمن کوب و ذوالفقارآسا به گستاخی ابلهانه آنان دادند ـ اما بهوش باید بود که جدال ظلم ستیزی و صهیونیسم جهانی، نمادی از جدال حق و باطل است که تا لحظه شکست قطعی باطل، تمام شدنی نیست. فَانتَقَمنا مِنَ الَّذينَ أَجرَموا وَكانَ حَقًّا عَلَينا نَصرُالمُؤمِنين.

جامعه روحانیت مبارز، به عنوان قطره ای از دریای توفنده ملت ایران، مردم را به  شرکت در نمایش عزم و آگاهی در «راهپیمایی روز جهانی قدس» فرامی خواند. ایرانیان مؤمن و هوادار مظلوم، مانند همیشه، در میدان ستم ستیزی پیشگام خواهند بود و، با سردادن فریاد آگاهی و اقتدار، از آرمان‌ والای امام خمینی و خلف صالحش حمایت خواهند کرد. اللهم اجعل لنا من لدنک ولیاً و اجعل لنا من لدنک نصیراً.

 

                                                                                                جامعه روحانیت مبارز

 

 

آخرین اخبار
حلول ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی و بهار قرآن مبارک باد

حلول ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی و بهار قرآن مبارک باد

حلول ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی و بهار قرآن مبارک باد
پیام تسلیت دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز خطاب به رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

پیام تسلیت دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز خطاب به رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز در پیامی فوت همسر رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) را تسلیت گفت.