۵۳۴
تعداد بازدید: ۱۵۷۰
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی:
نشست مشترک هیئت عالی شورای وحدت با دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی و نمایندگان اقشار مختلف شامگاه شنبه بیست و نهم مهر ۱۴۰۲ در حسینیه سیدالشهدا در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای وحدت در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در سخنانی با گرامی‌داشت یاد شهدای مظلوم غزه و آرزوی نجات و خلاصی ملت تحت ظلم فلسطین و به خصوص مردم تحت قساوت غزه ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر شاهد پیروزی نهایی این مردم مقاوم باشیم.

وی با اشاره به مطالبی که در قرآن کریم در خصوص قوم یهود و بنی اسرائیل بیان شده تصریح کرد: بیشترین گزاره و روایت در قرآن درباره اقوام و ملت‌ها و سرنوشت ایشان در رابطه با قوم یهود و بنی اسرائیل است. قرآن کتاب رشد و معجزه جاودان پیامبر خاتم است و در واقع کتاب زندگی برای همه نسل ها بخصوص آیندگان است یعنی مسائل آینده تاریخ را بیان می کند. به تعبیر روایات و مفاهیم برآمده از قرآن، آینده تاریخ در گرو نوع فعالیت این تبار و نژاد است که به ظاهر به یک دین ابراهیمی تظاهر می کنند اما در واقع تمام نمادهای جنایت توسط آنها انجام شده است زیرا قوم یهود مردمی به شدت دنیا طلب و جنایتکار با قساوت‌های زیاد در طول تاریخ بوده است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز همچنین با بیان اینکه اتفاقی که در این روزها افتاده موجب شده یک هوشیاری در بین امت اسلامی ایجاد شود تا دشمن خود را بهتر بشناسند افزود: بدتر از صهیونیسم پشتیبانان آنها هستند یعنی دولت‌های انگلیس و فرانسه و آمریکا که از این جنایتکاران حمایت می‌کنند، فضای رسانه‌ای برای آنها فراهم می‌آورند، تسلیحات و جنگ افزار به آنها می‌دهند و سرمنشا نفرت و خشونت و ظلم همان ها هستند.

 وی بر تداوم خط نورانی مقاومت و استقامت و دفاع از حق تاکید داشت و گفت: وعده الهی نیز بر یاری حق طلبان و صابرین است و ما به زودی شاهد فروپاشی رژیم پوشالین اسرائیل خواهیم بود.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید خود را در داخل تقویت کنیم افزود: رهبری معظم انقلاب ابتدای سال جاری با اشاره به لزوم مقابله با تهدیدات خارجی فرمودند ما نیازمند اقتدار ملی هستیم و برای این مطلب هم نیازمند انسجام ملی هستیم که آن نیز در گرو مشارکت بالاست. برای تحقق این دغدغه ها و مسایل راهبردی، گروه‌ها و احزاب سیاسی نقش بسیار مهمی دارند و اصولا از ارکان اصلی تحقق مشارکت بالا در جامعه هستند. البته علاوه بر این، دولت نیز باید نسبت به بهبود وضعیت معیشت مردم تلاش مضاعف داشته باشد و همچنین رسانه ملی و جریان ارتباطات و رسانه ها نیز نقش تعیین کننده‌ای دارند که باید هر کدام به وظایف خود توجه کنند.

پورمحمدی با تصریح بر این مسأله که راه پیشرفت و تعالی کشور تنها از مسیر قانونمندی و تمسک به قانون می گذرد گفت: نقش احزاب و تشکل‌ها در غنابخشی به فضای سیاسی و ساماندهی حرکت سیاسی بسیار برجسته است و امروز جریان تشکل یافته احزاب و گروه‌های سیاسی در جمهوری اسلامی سامان مناسبی ندارد. مشکل عمده آن هم ضعف قانون است و ما نیازمند جریاناتی هستیم که احزاب سازمان یافته، منضبط و قابل کنترل را به میدان آورد و این به عنوان بهترین اهرم خواهد توانست مطالبات عمومی و انسانی جامعه را دنبال کند.

نظامی که به میزان رای ملت است قائل است باید مجاری تحقق این هدف را روشن کند و این خود می‌تواند به یک مطالبه جدی از مجلس آینده تبدیل شود و به عنوان دغدغه‌ای اساسی و اصولی از سوی مجلس جدید دنبال شود.

آخرین اخبار
پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور در پیامی درگذشت مادر همسر دکتر منوچهر متکی را تسلیت گفت.