۵۳۹
تعداد بازدید: ۱۳۶۵
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی:
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز در گردهمایی اعضای شوراهای مرکزی احزاب عضو جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: همانطور که رهبری فرمودند باید در عرصه بین‌المللی و داخلی خود را تقویت کنیم و اقتدار ملی برای خود ایجاد کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای وحدت، گردهمایی اعضای شوراهای مرکزی احزاب عضو جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت عصر روز شنبه ۲۰ آبان ماه در محل دفتر مرکزی شورای وحدت در حسینیه سیدالشهدا (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در ابتدای این گردهمایی با اشاره به تداوم جنایت‌های رژیم خونخوار صهیونیستی در غزه و مظلومیت مسلمانان مقاوم و غیور این منطقه گفت: تمام این جنایت‌ها به نام بشر مدرن، به نام بشر مدافع حقوق بشر و به نام بشر مدافع حقوق زن و کودک انجام می شود و در سایه‌ سکوت نهادهای حقوق بشری بین المللی استمرار می یابد! رژیمی که به هیچ اصل انسانی و حقوق بشری پایبندی ندارد‌ و کودک کشی و بیمار کشی و بمباران بیمارستان و درمانگاه را عادی می داند.

وی ادامه داد: اگر برخی کشورهای اسلامی و عربی تنها جلوی همکاری‌ها و سکوت ننگ آور خود را بگیرند عملاً مانع از استمرار جنایت بی سابقه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی خواهیم بود.

پورمحمدی گفت: ایران اسلامی همواره و با تمام وجود و در سخت ترین شرایط با تحمل هزینه های بسیار در کنار مظلومان و مستضعفان عالم بوده و هست اما آیا امکان‌پذیر است که دولت‌ها و ملت‌های مسلمان سکوت پیشه کنند و حتی انرژی و سوخت و کالاهای مصرفی رژیم تل‌آویو را تامین کنند و این انتظار فقط از ایران باشد که هزینه‌های مادی و معنوی و نظامی را در قبال داعش و غزه و فلسطین و یمن و سوریه و ... متحمل شود؟! البته ایمان داریم که پیروزی غزه و آزادی قدس شریف محتوم و قطعی است و ما رسالت بزرگی در پیش داریم و به رسالت خود عمل خواهیم کرد.

پورمحمدی افزود: ملت ایران رسالت بزرگی بر گردن دارد چه در عرصه‌ داخلی و چه در عرصه‌های بین‌المللی؛ و با وجود همه تحریم‌های فلج کننده که بیش از ۲۰۰۰ مصوبه تحریمی علیه ایران در طول سال‌های پس از انقلاب صورت پذیرفته ملت ما پیروز و فائق بر همه مشکلات بوده است و بر شرایط سخت مستولی گشته‌ایم. 

وی تصریح کرد: همانطور که رهبری فرمودند باید در عرصه بین‌المللی و داخلی خود را تقویت کنیم و اقتدار ملی برای خود ایجاد کنیم. این امر میسر نمی‌شود مگر با حفظ همبستگی ملی که آن هم در گرو ایجاد انسجام عمومیست و شرط منسجم شدن نیز مشارکت بالا در عرصه مهمی چون انتخابات است.

 وی در ادامه با اشاره به رقابت احزاب و تشکل‌های سیاسی در آستانه انتخابات گفت: هر شعاری که می‌دهیم و هر برنامه و دیدگاهی که مطرح می‌کنیم باید برای اقناع مردم و جامعه پاسخ و توضیح منطقی و عقلانی داشته باشیم. اگر به مردم می‌گوییم با صندوق‌های رای قهر نکنید و از عرصه مشارکت کنار نکشید باید توضیح مناسب و تحلیل اقناع کننده داشته باشیم و بگوییم که تنها راه حل فايق آمدن بر مشکلات، حضور و مشارکت است نه کنار کشیدن و رها کردن امور و این وظیفه احزاب و جریانات سیاسی دلسوز و و وفادار به ملت و کشور است و واقعا این، امری قابل دستیابی است.

وی گفت: بعضا مطالبی عنوان می شود که شامل برخی تعابیر نامناسب است که خلاف منطق، شرع و مبانی انقلاب هستند. به تعبیر امیرالمومنین به مالک که فرمود مردم یا برادر دینی تواند یا مثل تو انسان و مخلوق خدا هستند، باید با آنها با انصاف و عدل برخورد کنیم و یا تصمیماتی اتخاذ می شود که اقناع کننده نیست مثل برخی رد و قبولها که فضای انتخاباتی را سرد و سردتر می کنند. از این مسایل باید پرهیز کرد.

 پورمحمدی همچنین با اشاره به اینکه وقتی می‌گوییم مجلس قوی تر و مجلس کارآمدتر مقصود ما نفی تمامیت عملکرد و نمایندگان مجلس فعلی نیست گفت: با هر مجلسی که روی کار می‌آید و می‌رود انتظار داریم یک مجلس تخصصی‌تر و کارآمدتر شکل بگیرد. زیرا مطالبات یک نسل با نسل دهه قبل تفاوت‌های زیادی پیدا کرده پس طبیعیست که به دنبال مجلسی قوی‌تر و کارآمدتر باشیم و این یک رویکرد عقلانی و راهبردی است.

دکتر سید شهاب الدین صدر، دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت نیز در این گردهمایی با اشاره به لزوم تلاش همه جانبه برای برگزاری باشکوه تر انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه گفت: جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت به عنوان بزرگترین جبهه سیاسی کشور به دنبال مجموعه‌ای از نیروهای مومن، متدین و انقلابی است تا آنها را در معرض شناسایی و انتخاب مردم قرار دهد.

وی تاکید کرد: باید با کمک احزاب و تشکل های سیاسی تلاش کنیم در انتخابات پیش رو واقعاً «انتخاب اصلح» رقم بخورد.

صدر ادامه‌ داد: انتخابات با مشارکت بالا موجب استحکام و قوام نظام اسلامی است و با تمام وجود معتقدیم تنها راه رفع مشکلات و غلبه بر کمبودها و عبور از بن‌بست‌ها اولاً مشارکت بالای مردم پای صندوق‌های رای و ثانیاً تشکیل مجلسی کارآمدتر، انقلابی‌تر و تخصصی‌تر است.

آخرین اخبار
پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور در پیامی درگذشت مادر همسر دکتر منوچهر متکی را تسلیت گفت.