۵۵۸
تعداد بازدید: ۶۸۵
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز:
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: انقلاب اسلامی طی افزون بر چهار دهه منشا تحولات بسیار در ابعاد مختلف اعم از داخلی، منطقه ای و بین المللی شناخته شده است .

به گزارش روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در جمع شمار زیادی از روحانیون جنوب و شرق تهران چهارشنبه شب در شبستان آستان حضرت شیخ صدوق افزود: امام راحل با بینش عمیق و منبعث از فرهنگ دینی در پرتو الطاف الهی و همراهی اقشار مختلف مردم از جمله روحانیت موفق شد تا یکی از نقاط عطف تاریخ را برای حاکم کردن ارزشهای الهی رقم بزند و همین نگاه و رویکرد برای ایجاد جامعه مردمسالار دینی در راهبردها و مشی مقام معظم رهبری متجلی است.

وی اضافه کرد: برغم برخی القائات هنوز روحانیت به عنوان یکی از گروههای اصلی، تاثیر گذار، مورد وثوق و مرجع مردم می باشند و به همین دلیل باید در مقاطعی مانند انتخابات به صورت اقناعی و مستدل به بیان مشکلات، راهکارها و توصیه ها بپردازیم زیرا نهاد روحانیت همواره مستقل از دولت ها بوده و روحانیت قبل از اینکه یک فعال و کنشگر اجتماعی باشد به عنوان مروج و مبلغ دین محسوب می شود اگر چه وظیفه حمایت از فعالیت های ارزنده ای که به نفع مردم و صلاح مملکت هست نباید هیچگاه مورد غفلت قرار گیرد.

وزیر اسبق کشور ادامه داد: روحانیت هم باید پرسشگر باشد هم پاسخگو تا بتواند کماکان ستون هدایت دولت و حمایت از انقلاب اسلامی باشد اما حفظ استقلال برای تثبیت پایگاه اجتماعی و نفوذ کلام ضروریست و در این راستا بها دادن به نظر مردم و بستر سازی برای مشارکت بیش از پیش مردم در اداره امور همانگونه که مشی امام و رهبر معظم انقلاب است ، حایز اهمیت می باشد.

پور محمدی هر نوع تخریب در عرصه سیاسی و اجتماعی بخصوص نادیده انگاشتن خدمات چند دهه انقلاب و نظام اسلامی را ناپسند و مذموم توصیف کرد و خواستار مراعات آموزه های دینی و اخلاقی در آستانه دو انتخابات مهم پیش رو شد.

وی در پایان به پرسشهای مطرح شده در زمینه کارکرد دولت، وظیفه احزاب و تشکل ها برای ترغیب مردم به مشارکت پرشور در انتخابات و معضلات اقتصادی و معیشتی جامعه پاسخ داد.

این نشست در قالب هماهنگی برای هم افزایی روحانیون و طلاب در راستای پرشور کردن فضای انتخابات و نقش تبیینی روحانیون به میزبانی آستان حضرت شیخ صدوق در شهرستان ری برگزار شد.

آخرین اخبار
پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور در پیامی درگذشت مادر همسر دکتر منوچهر متکی را تسلیت گفت.