۱۲۸
تعداد بازدید: ۱۳۴۳۷
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
بیانیه جامعه روحانیت مبارز به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آستانه سی و هشتمین سالگردپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرار داریم.تاریخ پرفراز و نشیب این حرکت الهی نشان می دهد که با گذشت زمان، هر روز بر طراوت این میراث عزیزافزوده می‌شود.جامعه روحانیت مبارز، ضمن دعوت مردم همیشه در صحنه و هوشیار ایران اسلامی به حضور پرصلابت در راهپیمایی 22بهمن امسال، توجه همگان را به نکات مهم زیر جلب می کند:

باسمه تعالی

 

بیانیه جامعه روحانیت مبارز به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

در آستانه سی و هشتمین سالگردپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرار داریم.تاریخ پرفراز و نشیب این حرکت الهی نشان می دهد که با گذشت زمان، هر روز بر طراوت این میراث عزیزافزوده می‌شود.جامعه روحانیت مبارز، ضمن دعوت مردم همیشه در صحنه و هوشیار ایران اسلامی به حضور پرصلابت در راهپیمایی 22بهمن امسال، توجه همگان را به نکات مهم زیر جلب می کند:

1. انقلاب اسلامی، تحقق حاکمیت حق، نمایشگاه آزادی، استقلال و حق طلبی و جلوگاه وعده‌ الهی «یا ایُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إن تَّنصُرُوا اللهَ یَنصُركُم وَ یُثَبِّت اقدامَكُم» و «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» بوده و هست. پس از گذشت نزدیک به چهاردهه از عمر انقلاب، ثبات قدم بر سرِ آرمان ها و اصول اولیه انقلاب، همچنان، راز ماندگاری ماست. استمرارِ حق خواهی و پایداری در آن تفکر بنیادین قرآنی و الهی است که ما را، بی وقفه، به پیش می برد.

2.متأسفانه جهان اسلام در این روزها عرصه برخی کشمکش های منطقه ای، کشتار بی گناهان و ویرانی زیرساخت های حیات امت اسلامی است. ملت عراق و سوریه و یمن، دستخوش نسل کشی و غارت مشتی تروریست خشونت طلب شده اند که یا از آستین رنگارنگ غرب بیرون آمده اند و یا جهل سیاسی و منفعت جویی برخی حاکمان منطقه، به آنان جرأت بخشیده است. هشیاری و وحدت میان هواخواهان گفتمان اسلام در برابر این ماجراجویی ها، دسیسه دشمنان را، چون همیشه، به شکست می کشاند و بشارت پیروزی را برای مؤمنان به ارمغان می آورد. حفظ وحدت و انسجام موجب رشد و احیای مجدد اسلام درجهان خواهد شد. همگان باید در عمل و رفتار و گفتار تلاش کنند تا کوچک‌ترین اقدام ضد وحدت را انجام ندهند.

3. هر چه‌ از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد صف‌بندی‌ها و مرزبندی‌ها در مقابل این انقلاب الهی، روشن‌تر می‌شود، امروز صف‌بندی ملت‌های مظلوم در دفاع از این انقلاب و مرزبندی دشمنان، در مبارزه با آن روشن است. آمریکا و همراهانش در یک طرف و مظلومان و مستضعفان در طرف مقابل ایستاده‌اند. انقلاب اسلامی همچنان به عنوان یک نظریه مستقل و ایده قدرتمند در دفاع از پابرهنگان جهان مطرح است و نظریه عدالت‌طلبی، آزادیخواهی و مردم‌سالاری دینی را به بشریت تقدیم می‌دارد.پاسداشت انقلاب و شکر این نعمت، دفاع از ارزش‌های آن است. راه امام خمینی (ره) و تداوم شکوهمندانه آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همچنان با نشاط و سرزنده و پرپیام برای همه مسلمانان است و هنوز راه رهایی بخش بی‌بدیل برای امت اسلامی است. مردم مسلمان ایران، به عنوان پیشگامان نهضت الهی ایران، باید همچنان حافظان و مدافعان این خط در سنگر اول باشند و با همه وجود از آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) وخلف صالحشان حمایت کنند.  و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم.

 

                           جامعه روحانیت مبارز