۱۴۴
تعداد بازدید: ۱۰۸۶۲
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدسعید مهدوی کنی عضو جامعه روحانیت مبارز: آنچه که در حکومت امام علی(ع) خیلی واضح و بارز است، محوریت اجرای احکام الهی و اخلاق اسلامی است، امیرالمومنین(ع) رفتاری کاملا مبتنی به این دستورات و ویژگی جوانمردی و رعایت اخلاق داشتند.

حجت‌الاسلام محمدسعید مهدوی کنی در گفت‌و‌گو با فارس:

تقید حکومت امام علی(ع) به اصول اسلامی و انسانی آن برهه را در تاریخ درخشان کرد

خبرگزاری فارس: تقید حکومت امام علی(ع) به اصول اسلامی و انسانی آن برهه را در تاریخ درخشان کرد

رییس دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: دوران کوتاه حکومت امام علی(ع) به خاطر تقیدش به اصول اسلامی و انسانی به عنوان برهه درخشان در تاریخ ثبت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدسعید مهدوی کنی رییس دانشگاه امام صادق(ع) در گفت و گو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: آنچه که در حکومت امام علی(ع) خیلی واضح و بارز است، محوریت اجرای احکام الهی و اخلاق اسلامی است، امیرالمومنین(ع) رفتاری کاملا مبتنی به این دستورات و ویژگی جوانمردی و رعایت اخلاق داشتند.
وی افزود: همین موضوع به نظر می رسد مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گرفته است و بعضا امام علی(ع) را متهم می کردند به اینکه سیاست اداره حکومت را ندارد.
حجت الاسلام مهدوی کنی بیان داشت: آنها دشمنانی مانند معاویه را به عنوان فردی سیاسی می دانستند، در حالی که امام علی(ع) می فرمود آنچه باعث می شود که من این گونه رفتار کنم تقید من به مسایل دینی است.
وی ادامه داد: در بلندمدت نشان داده شد است آن دوران کوتاه مدت حکومت امام علی(ع) توانست به خاطر تقیدش بر اساس اصول اسلامی و انسانی به عنوان برهه درخشان در تاریخ ثابت بماند و بر همین اساس دوره حکومت امام علی دوره اجرای عدالت است.
رییس دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: حکومت امام علی(ع) همیشه الهام بخش حرکت همه کسانی است که به دنبال عدالت و انسانیت هستند و الحمدلله عشق به امام علی و ولایت او در جامعه ما وجود دارد، منتها این عشق به تنهایی کفایت نمی کند.
رییس دانشگاه امام صادق(ع) در پایان گفت: ما باید به رفتار و سیره امیرالمومنین شبیه و مقید شویم، در این خصوص تلاش هایی شده است اما این فرهنگ باید گسترش پیدا کند و تعمیق بشود، الحمدلله حرکت هایی در نظام جمهوری اسلامی انجام شده ولی تا رسیدن به حکومتی که آنچه امام علی(ع) ترسیم فرمودند فاصله داریم.