۲۱۸
تعداد بازدید: ۱۶۸۳
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در چنین وضعیتی مردم در قبال همه مسائل کشور مسئولیت دارند، زیرا با انتخاب و با رای آنها است که نهادهای گوناگون کشور شکل می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که شکل‌گیری یک مجلس کارآمد، چقدر می تواند موجب امید بخشی در مردم باشد گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه، اختیارات گسترده ای دارد و اگر مجلسی مردمی و توانمند شکل گیرد می تواند در همه حوزه ها تحول ایجاد کند زیرا دو وظیفه و کارکرد بسیار مهم برای مجلس تعریف شده است: یکی وظیفه قانون گذاری که اساس و بنیاد اداره امور کشور در آن نهفته است و دیگری نظارت بر اجرای قوانین و نظارت بر مسئولینی که قرار است این قوانین مصوب را اجرا کنند. پس اگر یک مجلس توانمند، فعال، قوی و کار آمد شکل بگیرد می تواند با درک مسائل جامعه و شناخت اولویت ها قوانینی وضع کند که ناظر بر همان مسائل و اولویت‌ها باشد و همچنین به گونه‌ای بر اجرای این قوانین نظارت داشته باشد تا انحراف و خللی یا بروز مفسده ای امکان پذیر نباشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پور افزود: قطعاً نظارت دقیق و موثر مجلس شورای اسلامی می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور را رفع و رجوع کند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت انتخاب آگاهانه مردم در بهبود وضعیت جاری کشور افزود: ساختار سیاسی و قانونی کشور به گونه‌ای طراحی شده تا با رای مستقیم یا غیرمستقیم مردم نهادها شکل بگیرند. در چنین نظامی اهمیت رای مردم و انتخاب آنها بسیار تعیین کننده است چرا که از شخص رهبری که محور سیاسی و دینی کشور است گرفته تا دیگر نهادها با رای مردم برگزیده می شوند. همچنین مقام ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراها با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین موسی پور در ادامه افزود: در چنین وضعیتی مردم در قبال همه مسائل کشور مسئولیت دارند، زیرا با انتخاب و با رای آنها است که نهادهای گوناگون کشور شکل می‌گیرند. مردم باید به این نقش آفرینی خود توجه ویژه ای داشته باشند و انتخاب آنها با بررسی، تدبیر، شناخت و هوشمندی صورت گیرد.
مسوول تشکیلات جامعه روحانیت مبارز حضور در پای صندوق های رای را دارای آثار و نتایج متعدد دانست و گفت: اگر رای دهندگان، آگاهانه و به دور از فریب ها و تله های انتخاباتی، افراد انقلابی و ارزشی را شناسایی کرده و راهی مجلس کنند، می توان مجلسی انقلابی و خدوم شکل داد که به دنبال پیگیری مطالبات حقیقی جامعه و رفع دغدغه های معیشتی مردم باشد.
حجت الاسلام و المسلمین موسی پور در پایان با این عنوان که حضور مردم در صحنه انتخابات یک مانور سیاسی در برابر دشمنان است، گفت: در تمام انتخاباتی که در طول دوران مختلف انقلاب داشته ایم، حضور مردم در صحنه به گونه‌ای مانور ایستادگی در برابر توطئه‌ها و دسایس دشمنان قلمداد شده و دارای پیام های سیاسی گوناگونی برای دشمنان بوده است.