۲۲۴
تعداد بازدید: ۱۹۵۱
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: بنای جامعه روحانیت این نبوده که مستقیما وارد انتخابات شود و بنای ما حمایت از حرکاتی است که ائتلافی فراگیر برای موفقیت جریان انقلابی تشکیل دهد.

به گزارش روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری ظهر امروز(چهارشنبه، 9 مرداد) طی سخنانی با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نه جنگ و نه مذاکره، بلکه مقاومت نتیجه‌بخش بوده و شاهد هستیم که آثار روشن و برکات زیادی بر آن مترتب بوده است.

وی افزود: هدف قراردادن پهپاد رادار‌گریز و پیشرفته آمریکایی توسط پدافند نیروی هوایی سپاه پاسداران تحولاتی را از نظر سیاسی در منطقه موجب شد. از جمله توقیف نفتکش متخلف انگلیسی که در آبهای سرزمینی ایران اتفاق افتاد و با توجه به اینکه انگلیس خود را سلطان دریاها می‌دانست، آثار ملی و منطقه‌ای داشت و روحیه ملت ایران را برای مقاومت دوچندان کرد و دشمنان را به عقب نشینی وادار کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: حتی رژیم صهیونیستی که دائما آمریکا را به جنگ با ایران تهییج می‌کرد، سیاست سکوت را در پیش گرفته که حکایت از مرعوب شدن او دارد. 

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم ادامه داد: همچنین عربستان و امارات را به اتخاذ مواضع سازنده درباره ایران ودار کرد و حتی امارات هیئتی را برای گشایش روابط سیاسی و اقتصادی به ایران فرستاد.

وی با اشاره به انتخابات آتی مجلس گفت: سیاست‌های مقاومتی شرایط را برای تشکیل مجلس مناسب فراهم ساخته است، ما باید وحدت حداکثری را در نیروهای انقلابی و ارزشی داشته باشیم و امیدواریم همه احزاب و شخصیت‌های ارزشی، ائتلافی بزرگ و فراگیر تشکیل داده تا با اقبال مردم روبه‌رو شود و مجلسی روی کار بیاید که کارآمدی نظام را بالا ببرد. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: از عملکرد رئیس قوه‌قضاییه که در این مدت ایجاد امیدی در برخورد با مفاسد اقتصادی از درون و بیرون قوه اتفاق افتاده، سپاسگذاری می‌کنیم و امیدواریم که این مسیر استمرار داشته باشد. 

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم درباره سازوکار  انتخاباتی جبهه انقلاب برای حضور در انتخابات، گفت: جامعه روحانیت از هر‌گونه اقدامی که موجب هم‌افزایی نیروهای ارزشی و انقلابی باشد، حمایت می‌کند، البته تأکید داریم که این‌گونه حرکت‌ها برای موفقیت باید به ائتلافی بزرگ و فراگیر تبدیل شود.

وی با اشاره به جلسات مشترک این تشکل با سران احزاب اصولگرا، گفت: حدود 6 ماه قبل جامعه روحانیت با دعوت از سران  31 حزب اصولگرا و انقلابی جلسه برگزار کرد و در آن جلسه دبیر عالی جامعه روحانیت اساسنامه جدید جامعه را برای حضار تبیین کرد که این جلسات با درخواست سران احزاب ادامه پیدا کرده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز  افزود: در پی دو نشست اخیر تأکید زیادی برای محوریت بودن جامعه روحانیت از سوی سران احزاب مطرح شده که ما ابتدا آن را رد کردیم ولی اصرار دوستان موجب شد تا در نهایت سناریویی را برای حضور در انتخابات تعریف و با شورای وحدت مطرح کردیم که  اگر این سناریو مورد تأیید شورای وحدت قرار گیرد، امیدواریم نتیجه مطلوب در انتخابات حاصل شود. 

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: نشست‌های مشترک ما هنوز تا رسیدن به مطلوب فاصله دارد و امیدواریم متصدیان شورای وحدت نسبت به توصیه‌های صورت گرفته، اهتمام لازم را داشته باشند.  

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره تأسیس دفاتر این تشکل در استان‌ها و احتمال فعالیت انتخاباتی این دفاتر، گفت: دفاتر جامعه روحانیت در قالب استان‌ها راه اندازی شده و در تهران نیز در 9 منطقه از 10 منطقه شروع به‌کار کرده است، اما روندی که باید برای انتخابات درون‌تشکلی طی شود، هنوز انجام نشده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطرنشان کرد: اینکه از ظرفیت این دفاتر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده بشود یا خیر باید تأکید کنم که بنای جامعه روحانیت این نبوده که مستقیما وارد انتخابات شود و بنای ما حمایت از حرکاتی است که ائتلافی فراگیر برای موفقیت جریان انقلابی تشکیل دهد.