۲۳
تعداد بازدید: ۱۱۱۱۱
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴
آیت‌الله علم‌الهدی عضو محترم جامعه روحانیت مبارز
عضو محترم جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه فلسفه عاشورا باید به‌عنوان فرهنگ و عقیده در زندگی مسلمانان مطرح شود گفت: دست از ولایت برداشتن توطئه نابکارانه شیطان است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه فلسفه عاشورا باید به‌عنوان فرهنگ و عقیده در زندگی مسلمانان مطرح شود گفت: دست از ولایت برداشتن توطئه نابکارانه شیطان است.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از نماز ظهر عاشورا در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: روز عاشورای حسینی پر فضیلت‌ترین مجلس حسینی است که در جوار بارگاه منور رضوی برای نشان دادن مظلومیت سیدالشهدا(ع) برگزار شده است.

وی افزود: سخن از روز عاشورا و واقعه کربلا که به میان می‌آید از فلسفه قیام امام حسین (ع) و یارانش سخنان زیادی نقل می‌شود اما اینکه چرا 120 هزار نفر با سیدالشهدا(ع) به جنگ برخاستند و اینکه این 120 هزار نفر چه کسانی بودند کمتر در جامعه نقل شده است. سپاهی که با امام حسین (ع) به  مبارزه برخاستند مردمی بودند که از کوفه و دیگر شهرهای عراق آمده بودند این‌ها سپاه نظامی نبودند بلکه مردم عادی بودند و خطری که امروز نظام و اسلام را تهدید می‌کند این است که مردم از راه اسلام، انقلاب و ولایت همانند لشگریان بنی‌امیه از راه گمراه شوند.

امام‌جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: لشکریان عمر سعد دو اقلیت در اطرافشان داشتند افراد ضد اسلام بنی‌امیه و خوارج که سابقه‌دار در اسلام بودند و در زمان امیرالمؤمنین(ع) نیز حضور داشتند و از معاویه حمایت می‌کردند و دسته دوم ریزشی‌ها بودند افرادی که زمانی با اسلام بودند اما در مقابل اسلام ایستادند مانند یکی از یاران پیغمبر که در جنگ احد 18 ساله بود و در رکاب اسلام اما در سن 87 سالگی در رکاب عمر سعد قرار گرفته بود.

وی با طرح این سؤال که چرا مردم کوفه و عراق به جنگ با امام حسین (ع) برخاستند عنوان کرد: مردم کوفه هم امام علی (ع) و هم حضرت زینب (س) و قمر بنی هاشم (ع) را می‌شناختند و هم پسر معاویه را اما برای این 120 هزار نفر زندگی کردن بسیار مطرح بود این افراد به دنبال قدرت، مقام و موقعیت نبودند بلکه می‌خواستند زندگیشان را تأمین کنند و زندگی کردن برابر با وابستگی به بنی‌امیه بود و با امام حسین (ع) مبارزه کردند تا ثابت کنند دشمن بنی‌امیه نیستند.

آیت الله علم الهدی اظهارکرد: اگر روزی در نظام ما و جامعه ایران این مسئله مطرح شود که می‌خواهیم زندگی کنیم بنابراین باید به غرب وابسته شویم و  مردم ما به این نقطه رسیدند آن روز به صورت لشگر عمر سعد درآمده‌اند و در مقابل اسلام و ولایت ایستاده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز دشمن با تحریم‌ها، اقتصاد و زندگی مردم ایران را نشانه گرفته است به این معنا که برای زندگی کردن باید وابسته به آمریکا باشیم و از ولایت و نظام دست بکشیم و توطئه نابه‌کارانه عمر سعد در 1400 سال پیش در روز عاشورا پیاده کرد امروز این شگرد شیطانی را پیش گرفته‌اند و جان ما را هدف قرار داده‌اند که اگر می‌خواهید زندگی کنید باید به آمریکا وابسته باشید.

وی خاطرنشان کرد: عاشورا باید عاشورایی کاربردی برای امروزمان باشد اگر حاضر نیستید به دنبال قیام امام حسین (ع) باشید حداقل جزو لشگر عمر سعد هم نباشید. کربلا تمام نشده است و ادامه دارد سپاه عمر سعد و سپاه امام حسین (ع) هنوز هم هستند "کل الیوم عاشورا" یک حقیقت است و اگر بنا نداریم در لشگر امام حسین (ع) باشیم پس در لشگر عمر سعد هم نباشیم  و باید این فرهنگ و عقیده در زندگی مسلمانان مطرح شود.

آیت‌الله علم الهدی افزود: لشگریان عمر سعد نماز می‌خواندند و حتی در روز عاشورا روزه گرفتند به همین دلیل می‌گویند روزه گرفتند در عاشورا حرام است  و عمر سعد به لشگریانش را "ای لشگر خدا" می‌خواند. امروز هم مردم نماز می‌خوانند، روزه می‌گیرند و حج، عمره و زیارت خود را به‌جا می‌آورند اما برای زندگی کردن معتقدند باید به غرب وابسته شوند و پسر پیغمبر و زمینه‌سازی ظهور را رها کرده و از ارزش‌های اسلام دست برداشتند؛ فلسطین، یمن و سوریه را فراموش کرده‌اند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این مطلب که برخی سیاسیون و جریان‌های سیاسی اعلام کرده‌اند، روزی که برجام با آمریکا به امضا برسد را جشن خواهند گرفت گفت: این‌ها تمام سعادت ما را در ارتباط با آمریکا و اروپا می‌دانند این افراد همان‌هایی هستند که می‌خواهند زندگی برای مردم ما ارزش شود.

وی تصریح کرد: این نیست که روز عاشورا عزاداری کنیم و در برابر مصائب سیدالشهدا(ع) اشک بریزیم بلکه روز عاشورا کاربردی و مربوط به زندگی امروز است  و باید تا جایی بایستیم که امام حسین (ع) و یارانش ایستادند.

آخرین اخبار
جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات افتخارآمیز وعده صادق بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات افتخارآمیز وعده صادق بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات غرور آفرین وعده صادق که در پاسخ به شرارت‌ها و ماجراجویی‌های رژیم جعلی صهیونیستی به‌ویژه در به شهادت رساندن جمعی از فرمانده هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به کنسولگری ایران اسلامی در دمشق انجام شد؛ بیانیه‌ای صادر کرد.