۲۳۴
تعداد بازدید: ۲۵۵۲
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

روحانیت؛ حاضر و ناظر در مشکلات و بحرانها

در شرایطی که فضای عمومی کشور درگیر ویروس کرونا شده و همه امور زندگی و معیشت جامعه تحت الشعاع این بیماری واگیردار و خطرناک قرار گرفته، مع الاسف در برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی و همچنین در شبکه های ماهواره ای و رسانه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی، فضایی خاص و انتقام جویانه علیه دین و روحانیت ساخته و پرداخته شده است.
در این شرایط خاص، با این بهانه که ویروس کرونا از شهر مقدس قم شروع شده انواع تخریب ها و تهمت ها و شبهه افکنی ها، علیه روحانیت، دین، معنویت و شهر مقدس قم روا داشته شده است؛ البته همواره چنین رویه ای در قضایای گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مسبوق به سابقه بوده که از هر فرصتی برای تخریب روحانیت و تشویش افکار عمومی نسبت به مرجعیت، حوزه های علمیه و روحانیت استفاده و بهره برداری شده است.
روحانیت و حوزه های علمیه و مقام شامخ مرجعیت دینی، از متن اعتقادات دینی و مذهبی این مردم برآمده و جزئی از هویت و تاریخ و فرهنگ و سنت دیرین اسلامی-ایرانی شده است. روحانیت، همواره و در تمام قضایای مهم کشور در کنار توده های مردم بوده اند. روحانیت در واقع یکی از سرمایه‌های عظیم معنوی و اجتماعی این سرزمین بوده چرا که از نزدیک خود را شریک در مشکلات و بحرانها دانسته و حاضر و ناظر در شادی و غم و مبارزه و پیروزی این ملت در هر مقطعی و هر قضیه ملی و عمومی بوده اند.
روحانیت به عنوان مهمترین گروه مرجع اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و اصیلترین جریان مذهبی، مردم ما را به سوی معنویت و اخلاق و مبارزه با مظاهر فساد و عدالت خواهی در تاریخ معاصر هدایت و رهبری کرده اند. روحانیت، منجی و ناجی کشور و مردم ایران اسلامی از یوغ استبداد و تاراج استعمار و پلیدی طاغوت و اژدهای فساد و‌ ورطه تباهی این ملت بوده و بدیهی است که زرسالاران و زورمداران و وابستگان به دنیای سوداگری غرب و شرق از ایشان کینه ای بس عمیق داشته باشند.
البته برای آحاد جامعه و طبقات اجتماعی و نخبگان و خواص و بخش عمده ای از نسل‌های جدید ما این توطئه و جریان تخریبی و جنگ روانی دشمنان علیه روحانیت هویداست و بر کسی پوشیده نیست... اما باید همواره نسبت به صیانت از ارزشهای دینی و مظاهر فرهنگی و چرایی اصرار و تلاش جریان عملیات روانی دشمن علیه روحانیت هوشمندانه و با حساسیت عمل کرد.

در طی هفته های سختی که بر مردم و به خصوص نظام بهداشت و سلامت کشور، پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستانی گذشت، جمع زیادی از طلاب و روحانیون به صورت خودجوش و داوطلبانه در صحنه امداد و یاری رسانی و ... حاضر بوده اند و به نحوی خالصانه و صادقانه در سخت ترین شرایط کشور خود را شریک غم و اندوه جامعه دانسته اند.
برخی از فعالیتهای طلاب و روحانیون جوان و حتی سالخورده در شهرهایی چون قم و مشهد و رشت و امیدیه خوزستان و اصفهان و شیراز و ساری و قزوین که نقاط اوج بحران این ویروس بوده عبارت بوده اند از:
۱- حضور طلاب خودجوش و داوطلب در غسالخانه های شهرهای درگیر با کرونا ...که اجساد جان باختگان ناشی از ویروس کرونا را طبق دستور فقه اسلامی تغسیل و تکفین می کنند تا خانواده‌های داغدار ایشان نگرانی نداشته باشند.
۲- تولید ماسک و دستکش در کارگاههای کوچک و خانگی؛
۳- کمک به ضدعفونی کردن معابر و محلات؛
۴- توزیع بسته های بهداشتی و غذایی در محلات مستضعف؛
۵- حضور داطلبانه در مراکز بیمارستانی؛
۶- راه اندازی تیم های امدادی برای کمک به پرستاران و کادر پزشکی؛
۷- حضور در مراسم خانگی عزاداری خانواده های داغدار جهت تسکین آلام و عرض تسلیت به ایشان؛
۸- برپایی محافل و جلسات مجازی دعا و نیایش و بیان تذکرات قرآنی و تعابیر حدیثی در مواجهه با گرفتاری های جمعی و بلایا و ...

آخرین اخبار
آیت الله موحدی کرمانی شهادت یحیی سنوار را تسلیت گفت

آیت الله موحدی کرمانی شهادت یحیی سنوار را تسلیت گفت

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و جامعه روحانیت مبارز در پیامی شهادت یحیی سنوار را تسلیت گفت.