۲۸۵
تعداد بازدید: ۱۷۵۴
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه باید به تلاش مستمر برای رفع مشکلات کشور ادامه دهیم، افزود: اتحاد و عدم تخریب کلید واژه و رمز تشکیل شورای وحدت است. بناست مشارکت جمعی در یک فضای دموکراتیک و تصمیم گیری جمعی براساس رای و شفافیت داشته باشیم.
به گزارش روابط‌عمومی جامعه روحانیت مبارز و به نقل از  خبرگزاری میزان، منوچهر متکی صبح امروز در اولین نشست خبری شورای وحدت با تبریک ایام الله دهه فجر اظهارداشت: دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این سال‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری و ورود به عرصه‌های نو علمی و حمایت از بیداری و مقاومت ملت‌های جهان و حفظ مواضع اصولی و انفلابی مردم منطقه را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه باید به تلاش مستمر برای رفع مشکلات کشور ادامه دهیم، افزود: جامعتین (جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز) جدا از نقش مبارزاتی قبل انفلاب در ۴٢ سال گذشته نقش کارساز وحدت آفرین و همگام با مردم را نیز داشته است.

سخنگوی شورای وحدت خاطرنشان کرد: جامعتین(جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز) در نقش‌های انقلابی و اجتماعی خود برای مردم سناخته شده است. با تحول در برنامه‌های خود سعی در زمینه سازی و دعوت از تشکل‌ها احزاب سیاسی برای همگرایی و نقش آفرینی جمعی هماهنگ کند.

متکی با ببان اینکه استقبال قابل توجه تشکل‌ها و جریانات سیاسی از این رویکرد و دعوت سازمانی منجر به تشکیل شورای وحدت شد، گفت: این شورا در سازوکاری، شفاف، منطقی، فراگیر و فابل دفاع با مشارکت همه تشکل‌ها و اقشار در جلسه عمومی شکل گرفت.

سخنگوی شورای وحدت خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت مبارز در حد محدودی این مشارکت را پذیرفت و ۴٠حزب اصولگرا در این شورا حضور دارند و پیرامون این مشارکت و وحدت عملی صحبت کردیم و قرار شد بلوک‌های حزبی تشکبل دهیم و ۵-۶نفر به عنوان نمایندگان احزاب مشخص شوند.

متکی عنوان کرد: از هر٧-٨ حزب با معرفی یک کاندیدا نهایتا ۵نفر به عنوان سرپرست بلوک‌های حزبی اولین ضلع شورای وحدت را تشکیل دادند و ضلع دوم جامعه روحانیت مبارز است که سه نفر را معرفی کرده است و ضلع سوم اقشار بودند. بانوان نیز به عنوان نیمی از جامعه متشکل از احزاب، تشکل‌ها و اصناف دعوت شدند.

سخنگوی شورای وحدت تاکید کرد: با انتخاب دموکراتیک و با دعوت از مجموعه‌های مختلف شورای وحدت اصولگرایان شکل گرفت البته کسانیکه همگرایی با این نگاه و حرکت داشتند، دعوت شدند.
 
وی اضافه کرد: از اساتید دعوت شد تا در هیئت عالی شرکت داشته باشند و جامعه روحانیت مبارز به عنوان دعوت کننده در نظر دارد همگرایی جریان‌های همفکر را ساماندهی کند؛ مجموعه‌های همسو بعد از انتخابات به‌کارشان ادامه می‌دهند و هدف‌شان این است که محور‌های مورد نیاز در کشور شناسایی شود و بعد بحث به نظر مشترک برسند.

وی اضافه کرد: ما موضعی به اسم آمریکا داریم که هر روز و هر هفته سخن از آمریکاست و در آمریکا نیز سخن از ایران است؛ ما چه برداشتی از آمریکا داریم و چه تعامل برآمده از نظام برایش داریم؛ در دولت‌های مختلف مواضع مختلف می‌بینیم.

متکی گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند این است که نظام رویکرد تعریف شده و مشخصی درباره‌اش داشته باشد و در هر دولت مواضع مختلفی در این باره دارند و کارگزاران باید نظرات ثابتی داشته باشند.

سخنگوی شورای وحدت بیان داشت: در ساختاری که تعریف کردیم، اول شورای هیئت اجرایی تعریف شده است، در یک پروسه و روند انتخاباتی برمبنای مشارکت جمعی شکل گرفته و از هر بلوک حزبی ٢ نفر عضو شدند و از اقشار اجتماعی یک نفر و این ساختار ثابت شورای وحدت است.

وی بیان داشت: وظیفه دراز مدت و یک وظیفه کوتاه مدت دارد که انتخابات ریاست جمهوری یک وظیفه کوتاه مدت ما است و ساختار و شرح وظایفی را به هیئت عالی دادیم و تصویب شد.

متکی با اشاره به اینکه ٩کارگروه ستادی و تولید محتوا در هیئت اجرایی داریم، توضیح داد: در یکی از این کارگروه‌ها که اقشار اجتماعی است ١۵ کمیته تعریف کردیم که اصناف مختلف، زنان، رزمندگان، کارگران و کارمندان را در بر می‌گیرد.

سخنگوی شورای وحدت بیان داشت: هر کدام از این مجموعه‌ها، جمعیت و کمیته ٢١ نفر دعوت شدند با استفاده از تشکل‌های فرهنگی و کارگری، انتخاب و هر کمیته دو وظیفه تولید محتوا نسبت به آن قشر و وظیفه ساختاری دارد، این کمیته‌ها در تهران در ٢٢ منطفه شهرداری فعال هستند.

وی اضافه کرد: چنانچه جوانان در منطفه ١۶یک هسته دارد، زنان و فرهنگیان نیز هسته جداگانه دارند و این هسته‌ها تا ٣٠نفر را در بر می‌گیرد تا انتقال مفاهیم در در تهران را انجام دهند.

متکی اضافه کرد: نیمی از کمیته‌ها تشکیل شده است و امروز ظهر جلسه نمایندگان دانشجویی و پس از آن کمیته صنعتگران و کشاورزان تشکیل می‌شود. ١۵کمیته تا پابان بهمن تشکیل و اسفند زمان تشکیل همایش‌های ٢٠٠نفره در تهران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی گفت: مجموعه بررسی‌های صورت گرفته در کمیته‌های اقشاری تبدیل به مانیفست ما در انتخابات می‌شود و قبل پایان اسفند نشست کشوری نمایندگان استانی شورای وحدت در استان‌ها را در کشور برگزار می‌کنیم.
 
وی درباره چگونگی ایجاد وحدت بین طیف‌های مختلف اصولگرایی بیان داشت: وحدت و عدم تخریب کلید واژه و رمز تشکیل این شوراست. بناست مشارکت جمعی در یک فضای دموکراتیک و تصمیم گیری جمعی براساس رای و شفافیت داشته باشیم. مذاکرات با سایر طیف‌های اصولگرا انجام شده و هنوز ادامه دارد و امیدواریم به نتیجه خوب خود برسد و تا آن زمان رویکرد ما حمایت از وحدت و جلوگیری از تخریب است.

متکی درباره وحدت جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز نیز بیات داشت: در شورای وحدت بین جامعه روحانیت و جامعه مدرسین همگرایی بوده و اعلام آمادگی شده است که اگر جامعه مدرسین تصمیم به ورود به مصادیق و جزییات و انتخاب بگیرد ما در خدمتشان باشیم و جامعه مدرسین این درخواست را دارد تا ببینیم تصمیمشان چه خواهد بود.

وی اضافه کرد: طیف بندی نکردیم، در روند دموکراتیک از گروه‌ها و احزاب مختلف برای همکاری دعوت کردیم تا کارمان را در سایه همفکری به نتیجه برسانیم. کارمان تولید محتوا، تشکیل کمیته گفتمان و بررسی شرایط کشور و انتخاب گفتمان مطلوب و منطبق با شرایط جامعه است.

متکی اضافه کردم: دوم اینکه ساختار اقشار برای جلب آرای مردم است، این کار با دو مجموعه صورت می‌گیرد، ظرفیت‌ها کنار هم قرار می‌گیرند. رویکردمان هم افزایی است تا بهم برسیم و یک جایگاه را تعریف کنیم با شکل مبانی که در این مجموعه شکل گرفته است.

سخنگوی شورای وحدت بیان داشت: درباره نامزد‌ها امروز در هیئت اجرایی برای انتخاب گفتمان مطلوب صحبت می‌کنیم. از دو مجموعه سیاسی که از ۶ماه قبل تشکیل شده و عصاره ۵-۶ماه مباحث درباره انتخاب گفتمان‌های مناسب با توجه به شرایط کشور و مطالباتی است که مردم دارند و پمپاژ ناامیدی که عمدا در جامعه ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این بحث در شورای وحدت شروع شده و بعد از پایان مبا حث گفتمانی مصادیق را شروع می‌کنیم، ولی الان نمی‌توانیم بگوییم به نامزد مشترک می‌رسیم، اما هدف ما رسیدن به نامزد واحد در انتخابات ١۴٠٠ است.

متکی درباره اینکه شورای وحدت چه تلاشی برای رایزنی با جبهه پایداری داشته است، گفت: ما بزرگان شورای وحدت هم با شورای ائتلاف و جبهه پایداری و جامعه مدرسین گفتگو کردیم و برای شورای ائتلاف و برای جبهه پایداری کرسی هایشان خالی نگه داشته شده و اگر تفاهم شود امکان پیوستن برای کار جمعی وجود دارد، هدف ما رسیدن به نامزد واحد است و این موفقیت در انتخابات را تضمین می‌کند.

سخنگوی شورای وحدت عنوان کرد: ما نباید برای اینکه مردم نسبت به وضع موجود اعتمادشان را از دست دادند، فکر کنیم قطعا پیروز انتخابات هستیم، تببین این مواضع برای مردم برای انتخاب با زبان و ادبیات درست و مردمی را در دستورکار داریم.

وی درباره اینکه برای جریان قالیباف جا گذاشتید نیزگفت: با همه کسانی که همگرایی شعارشان باشد امادگی همکاری را داریم و من نسبت به افراد نام نمی‌برم و افراد را در ظرفیت انتخابات ریاست جمهوری بعدا مورد بررسی قرار دهیم.

متکی درباره اینکه چرا تاکنون به وحدت نرسیدید، بیان داشت: وقتی به ضرورت وحدت برسند راهکار آن پیدا می‌شود وما این ضرورت را حس می‌کنیم و قبلا مذاکراتی داشتیم و الان هم این مذاکرات را ادامه می‌دهیم.

سخنگوی شورای وحدت درباره علت حضورش در این شورا نیز گفت: گمانه زنی در کار‌های سیاسی ازاد است، شورای وحدت در امهات مباحث داخلی و خارجی مواضع خود را دارد. اجازه می‌دهیم افراد گمانه زنی خود را داشته باشند

وی درباره اینکه گفتگویی برای حضور آقای قالیباف در شورای وحدت نشده است، گفت: اقناع سازی در رسیدن به گزینه مشترک در دستورکار داریم. نسبت به افراد نمی‌توان مانع شد و باید بحث اقناعی صورت بگیرد و اگر این روند بخوبی شکل بگیرد اگر کسانی بمانند از اقبال بالایی برخوردار نخواهند بود.

متکی درباره اعضای شورای اجرایی نیز بیان داشت: خانم‌ها وحید دستجردی و عمرانی آقایان: حکیم جوادی، نوری، خلیلیان، الله کرم، خادمی، قریشی، شهاب، ولی زاده، سجادی، ظریبافان، تقی‌زاده،  ناظمی، رئوفی و کیهانیان هستند.

سخنگوی شورای وحدت بیان داشت: در ٣٠استان کار تشکیل شورای وحدت در حال انجام است و در نمایندگی احزاب قریب ٩٠درصد از احزاب اصولگرای کشور نمایندگان شان در شورای وحدت حضور دارند که مشارکت بالایی بوده است.