۲۸۸
تعداد بازدید: ۱۵۰۰
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز: حکمرانی مطلوب در نظام اسلامی بر هیچ یک از مدل های لیبرالی، ملوک الطوایفی، امنیتی، نظامی،پادگانی و پدر سالارانه استوار نیست. حکمرانی اسلامی بر اساس علم ، عقل و اخلاق و نظام های حق گرا و قانون مدار است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در نشست دبیران استانی جامعه اسلامی مهندسین که‌ روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه در محل دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، به تشریح اهداف و رویکردهای جامعه روحانیت مبارز پرداخت و تاکید کرد جامعه روحانیت مبارز در پی رویکرد حزبی و جناحی نیست و نمی خواهد کنش‌گری سیاسی در میدان اجتماعی باشد بلکه مبین و مفسر و مبلغ گفتمان انقلاب اسلامی و معارف اسلام ناب و اهل بیتی است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با تبریک حلول ماه رجب، با تشریح اهداف ممتاز و برجسته نظام جمهوری اسلامی، بر توجه اسلام به نیازهای مختلف انسان درابعاد مختلف تاکید کرد و افزود: اسلام در پاسخ به نیازهای مادی و معنوی از انعطاف، پویایی، احترام به جایگاه انسان و مصلحت سنجی برخوردار است و دین ما به اختلاف ها و تفاوت ها احترام می گذارد و از حوادث و تحولات اجتماعی و تاریخی به خوبی در می یابیم‌که سبب اختلاف‌ها بیش از آنکه در اصول باشد، تفاوت در روش‌ها و تاکتیک‌ها است. 

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی در ادامه با ذکر مثال‌هایی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی بر اهمیت ترسیم «مدل حکمرانی بومی » مناسب تاکید کرد و اظهار داشت: ایجاد این مدل نیازمند استفاده از تجربه و تخصص و تلاش‌های بسیاری است اما متاسفانه بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز به مدل حکمرانی مطلوب دست پیدا نکرده‌ایم هر چند گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است. به یقین، با تلاش مناسب می‌توان این مسائل را دنبال نمود و مدل‌های تعیین کننده و دوران‌ساز را که همواره مورد تاکید انبیاء و اولیا بوده، ایجاد کرد. 

وی به مدل مطلوب و ظرایف آن که حالتی سهل و ممتنع همراه با فراز و فرود و قبض و بسط فراوان دارد اشاره کرد و از ناسازگاری ها و ناکامی ها در رفتار سیاسی، اقتصادی، مدیریتی و اداری موجود ابراز نگرانی کرد و تاکید نمود: طرز رفتار و سیاست ما نیازمند انسجام، شفافیت، خرد جمعی و مشارکت نخبگان و همراهی شهروندان است.  

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: ما مبلغ و مُبین این گفتمان هستیم و برای تحقق این موضوع تلاش می‌کنیم. دیدگاه و روش جامعه روحانیت مبارز چه در حال حاضر و چه در منش و گفتار پیشگامان و بزرگان جامعه مانند حضرات آقایان بهشتی، مطهری و مقام معظم رهبری این بوده که بر عقلانیت و علم و اخلاق تاکید داشته اند. 

وی افزود: جامعه روحانیت مبارز یک حزب نیست و نگاه جریانی و حزبی ندارد. ما در جدال‌ها و مناقشات سیاسی درون و برون حزبی نیز ورود نمی‌کنیم و ابدا به دنبال فصل الخطاب بودن و ریش سفیدی هم نیستیم بلکه با تاکید بر همان عقلانیت و هدایت سیاسی و اجتماعی که عرض شد، خواهان وحدت و به میدان آمدن همه ظرفیت های جریان انقلابی و‌ ارزشی هستیم. اما معتقدیم حرکت انقلابی بدون حضور مستمر روحانیت به تکرار مشروطیت منجر خواهد شد. ما متاسفانه از آشفتگی و هرج مرج در میدان سیاست رنج می بریم و با هزینه های زیادی، دستاورد کمی داریم. آنچه ما تاکید داریم برای همه کنش‌گران سیاسی در جامعه است نه تنها برای گروه های موسوم به ارزشی و ولایی بلکه معتقدیم ما در عرصه سیاسی بایستی به بلوغ فکری و عملی برسیم و نزدیک شویم. در این صورت هم به مشارکت بالا خواهیم رسید و هم به گزینه اصلح و شایسته.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ضمن منسوخ دانستن مدل‌های قیم مابانه و پدر سالارانه، دلیل تشکیل شورای وحدت را درخواست و پیگیری مجموعه‌های مختلف ارزشی و دلسوز انقلابی و متعهد به آرمان‌های انقلاب و مقام معظم‌رهبری عنوان و تصریح کرد: جامعه روحانیت مبارز براساس همان سه اصل (عقلانیت، علم و اخلاق) در شورای وحدت حضور پیدا کرده و  برای ایجاد فضای تفاهم و گفتگو بین خانواده بزرگ ولایی و انقلابی کمک می‌کند.

آخرین اخبار
جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات افتخارآمیز وعده صادق بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات افتخارآمیز وعده صادق بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات غرور آفرین وعده صادق که در پاسخ به شرارت‌ها و ماجراجویی‌های رژیم جعلی صهیونیستی به‌ویژه در به شهادت رساندن جمعی از فرمانده هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به کنسولگری ایران اسلامی در دمشق انجام شد؛ بیانیه‌ای صادر کرد.