۳۱۲
تعداد بازدید: ۱۲۸۸
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سخنگوی شورای وحدت:
سخنگوى شوراى وحدت در رابطه با گفتمان اصلی شورای وحدت اظهار کرد: بعد از پيروزى انقلاب اسلامى، مهم ترين گفتمانى كه توانست در واقع شكل بگيرد مبتنى بر اسلام و همچين قانون‌گرايي و ولايت فقيه بود. با توجه به شرايطى در كشور پيش رو داريم، شوراى وحدت تلاش كرده است گفتمان مورد نظر خودش را بر اساس نياز و شرايط كشور تدوين كند.

نیره قوی: شوراى وحدت براى اهداف خود برنامه‌ريزى‌هاى بلندی دارد اما به صورت مقطعى هم اهدافى را مد نظر خود قرار داده است. این شورا براى حضور حداكثرى مردم در انتخابات در حال تلاش است و با دعوت از مردم و جريان هاى مختلف اقشار و احزاب و منسجم كردن آن ها در يك فرآيند منطقى، سعى بر حضور حداكثرى دارد.

‎وی افزود: با توجه به نامه‌اى كه به تعدادى از كانديداها از سوی شورای وحدت نوشته شد، آن‌ها برنامه هايي از قبيل سياسى، فرهنگى ، اجتماعى و اقتصادى را مد نظر دارند. توقع مردم از كانديداها اين است كه برنامه‌اى كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت در زمينه اقتصاد داشته باشند. مردم و مسئولين بايد هوشيار باشند و عملكرد سنجيده‌ای برای حل بحران‌های کشور داشته باشند. همچنين نبايد هم‌ساز با دشمنان حرکت کنند. ضمن اینکه مطالبى كه كانديد‌ها بيان كردند به صورت منسجم‌تر در آینده بيان خواهد شد.

‎نيره قوى درباره حضور آيت الله رئيسى تصریح کرد: احتمال آمدن ايشان بر اساس شواهد و درخواست‌هايي كه از ايشان صورت گرفته، در طيف‌ها و گروه‌هاى مختلف روز به روز در حال افزايش است. به نظر مي‌رسد آيت‌الله رئيسى بر اساس تكليف و مصلحت بهترين تصميم را خواهند گرفت. شوراى وحدت هم قبلا اعلام كرده است كه ايشان اولويت هستند و هرچه زمان مي‌گذرد حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات به قطعيت نزديك مي‌شود.

‎وی اظهار كرد: شوراى وحدت در طيف ارزشى و انقلابى، تلاش براى وحدت و همگرايي را مد نظر خود قرار داده است. من اميدوار هستم كه براى كانديداها «وحدت» رقم بخورد و همچنين شوراى وحدت همواره در تلاش است كه اين همگرايي ايجاد شود.

‎سخنگوی شورای وحدت در پایان گفت: عالى‌ترين مقام بعد از رهبرى، رياست جمهورى است. رياست جمهورى يك امانت است و مسئوليت بسيار بزرگى را به دوش دارد. منصب رئيس جمهوری اختيارات زيادى را شامل می‌شود. رئيس‌جمهور تمام شاكله نظام در بحث اجرايي را در اختيار دارد و اين بي انصافى و بي اطلاعى است كه يك عده مى‌گويند که روسای جمهور مسئوليتش سنگين دارند اما اختيارات كمی شامل آنها می‌شود. درواقع اگر با نگاه منصفانه و عالمانه نگاه كنيم، متوجه مي‌شويم كه اختيارات کاملا متناسب با این منصب است.

آخرین اخبار
پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور در پیامی درگذشت مادر همسر دکتر منوچهر متکی را تسلیت گفت.