۳۹۳
تعداد بازدید: ۲۱۵۵
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰
منتخبین ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز با حجت الاسلام والمسلمین طاهری دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس و تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام والمسلمین طاهری دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس و تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام در دیدار با منتخبین دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز ضمن خوش آمد گویی و تبریک انتخاب ایشان از سوی مردم بعنوان اعضای شورای ششم شهر مقدس شیراز ضمن بزرگداشت مقام عالی شهدای شهر شیراز با اشاره به جایگاه والای مرجعیت شیعه گفت : زمانی که حضرت آیت الله العظمی آقای سید ابوالحسن اصفهانی که از مراجع بزرگ تشیع هستند در بیروت در بستر بیماری بودند به علماء و مریدان توصیه می نمایند که بعد از ایشان به ایران بیایند و جهت مرجعیت آیت الله العظمی بروجردی با ایشان بیعت نمایند و در ادامه میفرمایند من سی سال با ایشان هم حجره بوده ام و در این مدت حتی یک مکروه از ایشان ندیده ام و همین آقای بروجردی در اواخر عمر گریه میکند و میفرماید مرگ من فرا رسیده و عملی ندارم ، شما اعمالتان را خالص کنید چون کسی که میخواهد ما را قضاوت کند شاهد است و بصیر و او همه چیز را میداند و آنچه در درون ما هست کاملا آگاه هست .
اولین عرضی که بنده به شما دارم اینست که اخلاص را سرلوحه قرار بدهید اگر کارهای شما با اخلاص باشد برکت خواهد داشت و اگر به دور از اخلاص باشد توفیقی نخواهد داشت .
دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه با اشاره به کتاب نهایه مرحوم شیخ طوسی گفت : شیخ طوسی کتابی دارد بنام نهایه و روزی عده ای از علماء بزرگ خدمت ایشان می آیند و مباحثه میکنند و در این مباحثه نه ایشان میتواند آنها را قانع کند نه آنها ایشان را ، عاقبت سه نفر از آن علماء تصمیم میگیرند بروند و در کنار قبر مطهر حضرت امیرالمؤمنین (ع) معتکف شوند و حضرت واسطه شوند که حق با چه کسی است بعد از غسل و انجام اعمالی همانند خواندن دعا و توسل و نماز شب برای استراحت به منزل میروند و هر سه آنها یک خواب مشترک میبینند که در عالم رؤیا حضرت امیرالمومنین (ع) به آنها میفرماید با شیخ طوسی در خصوص کتاب نهایه بحث نکنید چون شیخ طوسی این کتاب را با اخلاص نوشته است .

 

دیدار منتخبین شورای اسلامی شهر شیراز با دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس


تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) با تاکید بر داشتن اخلاص در کارها و برکت در مخلص بودن در امور گفت : اخلاص خیلی از کارها را انجام میدهد کارتان را خالص کنید همانطوری که شهداء عزیزی که منصوب به این جمع هستند در کارشان اخلاص داشتند . کار با اخلاص باشد خداوند برکت میدهد حتی اگر هم اشتباهی در کار باشد خداوند حقیقت را نمایان میکند و ارزش میدهد و اوج پیدا میکند .
رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر اینکه همه اعضاء دوره ششم شورای اسلامی شهر مقدس شیراز از نیروهای جبهه انقلاب هستند گفت : اکثریت شما از یک لیست هستید که دو مجموعه یعنی شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آمدند نشستند و با هم یک لیست مشترک را ارائه کردند و تعدادی دیگر از یک لیست دیگر هستند که آنها هم از نیروهای انقلاب بودند و هستند اما امروز کسی دیگر نمیگوید که شما از کدام لیست هستید و شما را بعنوان مجموعه نیروهای انقلاب می شناسند و در پیشانیتان نام نیروهای انقلاب حک شده و شما را به این عنوان می شناسند .
وی در ادامه با اشاره به رقابت در زمان انتخابات جهت کسب کرسی شورای شهر شیراز گفت : تا قبل از انتخابات رقابت بود ولی الان باید رفاقت باشد . این روالی که حضرت آیت الله رئیسی بعد از انتخابات پیش گرفتند و هر ۶ نفر کاندیدا را دعوت کردند و نشست برگزار کردند در صورتی که همه شاهد بودند که برخی از این کاندیداها چه بد اخلاقی هایی که نداشتند شما هم همین روال را داشته باشید در بین افراد مصاحبه شونده در کمیته مشترک افراد توانمند بسیاری بودند که به دلیل ظرفیت ۱۳ نفره از لیست نهایی جا ماندند پس شما زمینه را مهیا کنید تا آن عزیزان هم بیایند و از افکار آنها استفاده کنید . شما با مشورت کردن بزرگ میشوید و کوچک نخواهید شد و موفق خواهید شد و توفیقاتتان روز به روز بیشتر خواهد شد . شما نماد جبهه انقلاب هستید و باید وحدت بین خودتان را حفظ کنید و باید دست در دست هم دهید و از مباحث حاشیه ای به جد پرهیز کنید این صحبتها که من از فلان گروه هستم و شما از فلان گروه صحبتهای خودمانی است و در بیرون از مجموعه خودمان خریداری ندارد و مردم از شما کار و عملکرد میخواهند .
خدای ناکرده هوای نفس باعث نشود ذهنیت نسبت به هم پیدا کنید و اگر در خصوص همدیگر صحبتی شنیدید برادرانه کنار هم بنشینید و اصل قضیه را بپرسید و سوال کنید و بر اساس شنیده ها قضاوت نکنید . بعضی مواقع برخی افراد حرفها و اخباری را منتقل میکنند که اصلا وجود خارجی ندارد و ساخته و پرداخته ذهن بیمار شخص است و این یک واقعیت است برخی اوقات بعضی افراد اطراف ماها می آیند فقط به دلیل دور کردن دلهای ما از یکدیگر .
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز کشور با تاکید بسیار به نامگذاری شیراز از سوی مقام معظم رهبری بنام سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی گفت :
شیراز را مقام معظم رهبری به نام سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی نامگذاری کردند سومین حرم اهل بیت ملزومات میخواهد ولی با کمال تأسف میبینیم که هنوز در ذهن مسئولان اجرایی استان و مسئولان شورای شهر فعلی این است که همه امکانات باید به غرب شیراز برود و بهترین ها باید مربوط به غرب شیراز باشد . وقتی مقام معظم رهبری فرمودند مرکز ثقل امور فرهنگی سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی باید این حرم ها باشند از شما که از نیروهای انقلاب هستید این انتظار است که این مرکز ثقل که حضرت آقا فرمودند را برگرداند .
تولیت آستان قدس حسینی در ادامه با ابراز تاسف از وضعیت اسفناک اطراف حرمهای مطهر گفت : در زمان های گذشته در این مناطق علماء بزرگی زندگی می‌کردند ولی الان متاسفانه جولانگاه انواع و اقسام افراد دارای مفاسد اخلاقی شده و هر روز اعضاء شورای شهر از این محل تردد میکنند بدون اینکه به فکر باشند . در زمان شورای چهارم ۱۲ خانه آنی خریداری و تخریب شد آیا مشکل این منطقه همان خانه ها بود ؟! یا نه بدلیل اینکه فقط جلوی شورا شکیل شود خریداری و تخریب شد ؟! این طرح ۵۷ هکتاری که متاسفانه با کارشکنی اعضای شورای فعلی ملقی شد با همه نواقص یک ظرفیت و پایه بود که آنهم متاسفانه با کارشکنی عده ای باعث شد این طرح ملقی شود .
این مفاسدی که اطراف این حرم ها هستند را الان چه کسانی می‌خواهند پاسخ‌گو باشد شما اعضای شورای ششم می‌توانید یک کار ماندگار انجام دهید که تا ابد الدهر اینکار روی نام شما بماند که حرم ها را شما زنده‌کردید راههای این حرمها را باز کنید و این دو حرم مطهر را به یکدیگر وصل کنید .
حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه با اشاره به نحوه بیعت گرفتن مأمون از امام هشتم و حق ائمه اطهار علیهم السلام بر گردن همه ما گفت : و این را هم بدانید که زمانی که مأمون امام‌هشتم را وادار کرد تا ولایتعهدی را بپذیرد همه آمدند با ایشان بیعت کردند و مأمون اصرار داشت که حضرت خطبه بخوانند و حضرت با اصرار یک خطبه کوتاه چند جمله ای خوانند و فرمودند : بسم الله الرحمن الرحیم ما به خاطر وجود مقدس حضرت رسول الله یک حقی گردن شما داریم و شما هم حقی بر گردن ما دارید هر وقت شما حق خودتان را ادا کردید ما هم حق مان را ادا می کنیم والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته همین .
هر زمان شما اعضای شورای ششم حقتان را نسبت به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام ادا کردید در عمل آنها نیز حقشان را ادا می‌کند و به کارهای شما برکت می دهند و اثر روی کارهای شما می‌گذارند و توفیقات شما را روز به روز بیشتر می‌کنند .
وی در ادامه گفت : نکته چهارم آنچه شما را عزیز می کند توزیع امکانات بر اساس عدالت در سطح شهر است چرا اهل بیت در طول تاریخ عزیز شدند و عزیزماندند چون عدالت گستر بودند و عدالت محور بودند عدالت هم شعار برابری و برادری نیست ما اصلاً در اسلام هم برابری نداریم . برخی مواقع در بالاشهر با پرکردن یک چاله مشکل حل می‌شود ولی در پایین شهر مشکلات بزرگتری وجود دارد که با پر کردن یک چاله حل نخواهد شد و مسائل بزرگتری دارند و نیازهایی دارند که در بالای شهر آن نیازها نیست مثلاً آمدن همه خیابان طالقانی را سنگ فرش کردند چه اتفاقی افتاد ؟! و آیا فرقی کرد؟ و یا خیابان ارم این همه هزینه شد چه سودی برای شهر داشت ؟! و یا جلوی حافظیه آن کار را کردند که چه شود مثلا میخواستند همانند کشورهای اروپایی عمل کنند ؟!
اگر همین هزینه های هنگفت در پایین شهر شده بود معظلات بخش اعظم آنها حل میشد .
این کیلویی تصمیم گرفتنها به درد شهر نمی خورد تصمیمات باید بر اساس فکر باشد و برنامه های بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت داشت و برنامه ریزی کرد و تصمیم گرفت و عدالت را در نقاط مختلف شهر تقسیم کرد معضلات شهر خیلی زیاد است و حل این معضلات و مشکلات را شما کلید بزنید و برطرف کنید .

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس در ادامه با توجه به حاشیه های بوجود آمده در خصوص شورای وحدت و ائتلاف گفت :
من بارها گفتم ، حالا محبت هایی را بعضی از دوستان داشتند نسبت به بنده و صحبت‌هایی کردند ، اگر ما می‌خواستیم این مجموعه را تایید نکنیم ۱۲ نفر از اعضای شورای وحدت را اجازه نمی دادیم که با شورای ائتلاف دور یک میز بنشینند و با هم مشترک کار کند بنده یک وضعیت حقوقی خاصی در جامعه روحانیت دارم و بعد هم که به دستور حضرت آیت الله رئیسی مسئولیت شورای راهبردی ستاد ایشان را داشتم نمیتوانستم مستقیما ورود کنم .
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان در پایان با بیان این مطلب که ظاهر شیراز همانند یک حوض است ولی وقتی وارد آن میشوید میبینید که اقیانوس در زیر آن است گفت : شهرداری که می‌خواهید انتخاب کنید برای اقیانوس انتخاب کنید نه برای یک حوض به خداوند متعال توکل کنید و محکم یک شهردار انتخاب کنید که با کمک خود شما مشکلات و معضلات این شهر را برطرف نماید تا انشاءالله این شهر همانند امامزادگان لازم التکریمش و شهدایش که در کشور میدرخشد خودش نیز بدرخشد .