۴۱۲
تعداد بازدید: ۲۶۸۱
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
حجت الاسلام موسی‌پور:
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی پور، عضو شورای مرکزی و مسئول امور تشکیلات جامعه روحانیت مبارز گفت: اعتدال و عقلانیت دو بال یک حرکت مدیریت انقلابی هستند که در ۸ سال گذشته شاهد این شرایط و مختصات مدیریت در دولت موسوم به اعتدال نبودیم.

به گزارش روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور عضو شورای وحدت در گفتگو با خبرگزاری مهر، در رابطه با سخنان رهبر انقلاب در دیدار با دولت سیزدهم و تاکید ایشان بر تمرکز دولت جدید در همت برای بازسازی انقلابی و عقلانی و فکورانه در همه‌ عرصه‌های مدیریتی، گفت: ما در بسیاری از برنامه‌ها، رویکردها و اقدامات جریان دولت قبل که مدعی گفتمان اعتدال بود شاهد اعتدال و عقلانیت نبودیم. همین بی‌تدبیری‌ها و مدیریت غیرعقلایی، باعث شد در تمام حوزه‌های سیاست داخلی و سیاست خارجی دچار عقب‌گرد و چالش‌های زیادی شویم.

وی افزود: متاسفانه امروز تنها با صرف توان و انرژی زیاد می‌توان به بازسازی و جبران این خسارات و چالش‌ها پرداخت. اعتدال و عقلانیت دو بال یک حرکت مدیریت انقلابی هستند که در هشت سال گذشته شاهد این شرایط و مختصات مدیریت در دولت موسوم به اعتدال نبودیم.

عضو شورای وحدت اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، دولت باید برای بازسازی «انقلابی، عقلانی و خردمندانه» در همه عرصه‌های مدیریتی کشور وارد میدان شود. در این عرصه باید از تکرار اشتباهات گذشته، هر گونه افراط و تفریط، اتخاذ رویکردهای غلط و آزمودن روش‌هایی که بارها آزموده شده و نتیجه منفی در پی داشته خودداری شود.

موسی‌پور تاکید کرد: اعتماد به غرب، بی‌توجهی به مدیریت انقلابی و درون زا، عدم مبارزه با فساد و سیاست‌زدگی در امور روش‌هایی بوده‌اند که امتحان شده‌اند و نتایج تلخ آنها را بارها دیده‌ایم، لذا در دولت مبتنی بر عقلانیت نباید این اقدامات، انجام و تکرار شود.

وی ادامه داد: همچنین در مورد اقدامات ایجابی رهبر معظم انقلاب به اولویت مسائل اقتصادی، تاکید کردند و درباره مردمی بودن، عدالت‌ورزی، فسادستیزی، احیای امید و اعتماد مردم و انسجام و اقتدار و اشراف دولت توصیه‌های مهمی داشتند که در حقیقت راهبردهای اساسی دولت انقلابی و مردمی به شمار می‌آیند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه انقلابی‌گری همراه با عقلانیت و خردورزی است، تصریح کرد: انقلابی‌گری به معنی بی‌عقلی و بی‌خردی در تصمیمات و اقدامات و رویکردها نیست. انقلابی‌گری بدون عقلانیت دیگر انقلابی‌گری نیست. روش و سنت امامین انقلاب نیز همواره انقلابی بوده، انقلابی مانده و همزمان عقلانیت و خردورزی را به همراه داشته است.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: آنان که ادعا می‌کنند انقلابی هستند ولی با شیوه‌های مبتنی بر بی‌اخلاقی، بی‌خردی و بی‌منطقی امور را دنبال می‌کنند، نتیجه‌ای جز عقبگرد و انفعال و ایجاد مشکلات متعدد نخواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که فصل مشترک انقلابی گری غیرعقلانی با عقلانیت اعتدالی را چه می‌دانید؟، اظهار کرد: در حقیقت باید گفت فصل مشترک این دو مقوله این است که نتیجه‌ غفلت از عقلانیت و خردورزی حکیمانه و هوشمندانه، می‌شود فاصله گرفتن از مطالبات حقیقی مردم و افراط و تفریط در اقدامات و تصمیمات!

آخرین اخبار
جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات افتخارآمیز وعده صادق بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات افتخارآمیز وعده صادق بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات غرور آفرین وعده صادق که در پاسخ به شرارت‌ها و ماجراجویی‌های رژیم جعلی صهیونیستی به‌ویژه در به شهادت رساندن جمعی از فرمانده هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به کنسولگری ایران اسلامی در دمشق انجام شد؛ بیانیه‌ای صادر کرد.