۴۲۶
تعداد بازدید: ۲۰۹۷
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰
پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز:
پورمحمدی گفت: به هر حال به حق ملت ما ظلم شده و از آن نخواهیم گذشت و تعارف نداریم اما معنایش این نیست که خود را از حداقل‌هایی که می‌توانیم از طریق مذاکره به دست بیاوریم محروم کنیم و حقوق خود را در وقت و فرصت مناسب تمام و کمال بگیریم. طبعا تصمیم سختی است. آدم موفق کسی است که بین بد و بدتر بد را تحمل یا انتخاب کند که گرفتار بدتر نشود.

به گزارش روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز و به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ «حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی» عصر سه شنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی که در ساختمان یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد، اظهار کرد: فضای انقلاب فضای هیجان، شور و تحرکات میدانی است. بیشتر تحرکات اجتماعی از این ناحیه آسیب می‌بینند چون غلبه احساسات و هیجانات از حجم تامل و تفکر و دور اندیشی باز می مانند. اما در این میان شخص مرحوم عسگر اولادی در عین انقلابی بودن متفکر و اهل تامل و دوراندیشی بود.

وی افزود: تصمیمات و رفتارهای مرحوم عسگراولادی معمولا با تامل خاص و ویژه‌ای همراه بود. هرجا لازم بود در خط ولایت، امام (ره) و مقام معظم رهبری حرکت کند، عمل می‌کرد، اما در حوزه‌هایی که باید فکر، تحمل و مشورت می‌شد، تامل می‌کرد و اوضاع را با ترازوی عقلانیت می‌سنجید.

وی ادامه داد: مدیریت اجتماعی به حلم، صبر و سعه‌صدر نیاز دارد. چیزی که متاسفانه با آن مشکل داریم و آستانه تحمل مان خیلی کم است.

وزیر پیشین دادگستری یادآور شد: اعتقاد به کار تشکیلاتی یک امتیاز و ویژگی است که مرحوم عسگراولادی از آن برخوردار بود. شاخصه بعدی مرحوم عسگر اولادی، دلسوز و دغدغه‌مند بودن و توجه واقعی به محرومان بود. ما حرف و شعار زیاد داریم ولی وارد میدان که می‌شویم به گونه دیگر عمل می‌کنیم. این خلق و خوی او بود که پذیرفت در کمیته امداد خدمت کند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: انقلاب ما دستاوردهای بسیار زیادی داشته و دارد. باید دقت کنیم در حوادث، نوسانات و فضایی که در آن قرار داریم و مسائل داخلی و خارجی که اتفاق می‌افتد، بر واقعیت‌ها غلبه پبدا نکند. می‌دانیم کمبودها فراوانند ولی به خاطر برخی مشکلات نباید مسلمات را فراموش کرد و شبهات، القائات و جنگ‌های روانی بر ماغلبه کند. حواسمان جمع باشد در این ایام سخت درست فکر کنیم و درست تصمیم بگیریم.

وی با طرح این پرسش که چرا امروز برخی این جسارت را پیدا کرده اند که برای رژیم پهلوی داستان سرایی می کنند و خیلی علنی دستاوردهای زیادی برای آن رژیم ردیف می‌کنند، بیان کرد: این اتفاق به این دلیل است که می‌بینند ما جسارت دفاع از دستاوردها، تحولات و تغییرات عظیمی که انقلاب به همراه داشت، را نداریم و این جسارت کم شده است. باید دستاوردها به جامعه تزریق شود و پیوسته اینها را یادآوری کنیم.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را دستاوردهای مهم و افتخار آمیز انقلاب عنوان کرد و گفت: اینها مفاهیمی است که در سراسر عالم پذیرفته شده و دارای استانداردهای مشخصی است. شعار ما وحدت ملی بوده و هست. این ها داستاوردها و امتیاز بزرگی نیستند؟ نباید به آزادی در کشور افتخار کنیم؟

وی درباره مردم سالاری در جمهوری اسلامی گفت: مردم سالاری دینی تعبیر مقام معظم رهبری است. در این زمینه خیلی کار داریم. این مفهوم شاخص این نظام است. ما به طور میانگین هر سال یک انتخابات داشته‌ایم ولی مشکل اصلی ما غیبت تحزب و جایگاه حزب در انتخابات و حکمرانی است.

وی یادآور شد: شاهد هستیم که همه روسای سابق جمهوری ۳۰ سال اخیر (پس پیروزی در انتخابات) خود را متعلق به هیچ حزب و تشکیلاتی نمی دانند و به آن افتخار می‌کنند. پس چه کسی باید پاسخگوی عملکرد فرد منتخب باشد؟

پورمحمدی افزود: هنوز سه ماه نشده که دولت سیزدهم زمام امور را در دست گرفته است ولی از همان روز اول انتقادها به دولت شروع شد. این آزادی بیان موجود در کشور از دستاوردهای انقلاب است، کسی هم در مورد آزادی‌های موجود تردید ندارد. گرچه برخی انتقادات منصفانه نیست.

وی اظهار کرد: اینکه قوای سه گانه استقلال دارند و طبق قانون اساسی مردم در همه امور، سرنوشت خود را خود در دست دارند، دستاورد انقلاب است. استقلال ایران در این مقطع از تاریخ چگونه است، آیا خدشه‌ای به آن وارد است؟

وی ادامه داد: مردم سالاری، استقلال، اقتدار و امنیت ملی دستاوردهای بزرگی در دنیا محسوب می‌شوند که ایران امروز به طریق اولی از همه اینها برخوردار است. انقلاب‌های دیگر و سرنوشت دیگر کشورها را مطالعه کنید و به دستاوردهای خود ببالید.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: البته اشکالات و نقدهایی به بخش اجرایی ما وارد بوده است اما حواسمان باشد دستاورهای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را نادیده نگیریم و مشکلات را بزرگنمایی نکنیم. دشمن با ترفند در حال برنامه‌ریزی‌های پیچیده است. در حالی که کفه ترازوی دستاوردهای انقلاب در مقابل مشکلات قابل مقایسه نیست.

وزیر پیشین دادگستری خاطرنشان کرد: هر کس با هر نگاه و خاستگاه سیاسی و جناحی اگر به فکر ملت است باید از این دولت حمایت کند. اختلاف جزئی و نقدها و اشکالاتی که وجود دارد را منتقل کنیم ولی به نیت موفقیت دولت. من هم انتقاد دارم ولی این دلیل نمی‌شود از دولت پشتیبانی و حمایت نکنیم.

وی گفت: البته دولت هم خودش باید تدبیر بیشتری کند و از نظر همه و تفکر و خرد جمعی فارغ از اینکه مشورت دهنده از کدام جناح است و از تجربه‌های موفق پیشین استفاده کند. شعار جوانگرایی به معنای نادیده گرفتن متخصصین مجرب و کارکشته نیست، جوان با انرژی و انگیزه باید در کنار با تجربه ها باشد.

وی در ادامه درباره سیاست خارجی هم گفت: شخص رییس جمهوری، وزیر امور خارجه و معاونانش بر حفظ برجام و رفع تحریم ها تاکید کردند. این تصمیم نظام و دولت است. ما تحریم‌ها را ظالمانه می‌دانیم ولی آیا قرار است از منافعی که از رهگذر رفع تحریم ها نصیب ما می‌شود چشم پوشی کنیم؟ اختلاف و بگو مگوها و دیدگاه‌های مخرب برای دولت سم است و باید با قدرت در مذاکرات شرکت کنیم. دولت با پشتوانه، همبستگی و تعامل ملی در مذاکرات شرکت کند و بیشترین حق را بگیرد.

 

پورمحمدی گفت: به هر حال به حق ملت ما ظلم شده و از آن نخواهیم گذشت و تعارف نداریم اما معنایش این نیست که خود را از حداقل‌هایی که می‌توانیم از طریق مذاکره به دست بیاوریم محروم کنیم و حقوق خود را در وقت و فرصت مناسب تمام و کمال بگیریم. طبعا تصمیم سختی است. آدم موفق کسی است که بین بد و بدتر بد را تحمل یا انتخاب کند که گرفتار بدتر نشود.