۴۶۲
تعداد بازدید: ۴۰۷۰
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام و المسلمین مصباحی‌مقدم:
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت تاکید دارد دولت عراق و تشکیلات اقلیم کردستان با رعایت حُسن همجواری از حضور و فعالیت دشمنان قسم خورده ایران در خاک خود ممانعت کنند.

به گزارش روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر، به تشریح جزئیات اخرین نشست شورای مرکزی تشکل متبوعش در سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار داشت: این جلسه در تاریخ ۲۳ اسفندماه و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد. در این جلسه گزارشی از گفتگوهای بین ایران و عربستان و همچنین علت توقف آن ارائه شد. بنابر آنچه مطرح شد، توقف این گفتگوها به علت به شهادت رساندن ۴۱ نفر از شیعیان در اعدام ۸۱ نفر در یک روز بوده است.

وی افزود: همچنین ابراز تأسف شد که چرا مجامع عمومی در این باره سکوت کرده‌اند و هیچ واکنشی نشان نداده‌اند. این در حالی است که تعدادی از این شهیدان زیر سن بلوغ بودند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: اگر این حادثه هر جای دنیا رخ می‌داد با واکنش شدیدی روبرو می‌شد، اما متأسفانه در شرایطی، حقوق بشر فدای منافع کسانی می‌شود که آن را به بازی گرفته‌اند.

مصباحی مقدم تاکیدکرد: در این جلسه گزارشی درباره روند سازماندهی جامعه روحانیت مبارز ارائه شد. در تعداد قابل توجهی از استان‌ها، جامعه روحانیت را تشکیل داده‌ایم و حدود یک سال و نیم از این موضوع می‌گذرد.

وی افزود: با توجه شیوع ویروس کرونا وقفه‌ای در این مسیر ایجاد شد. اکنون با فروکش کردن کرونا بار دیگر تاکید شد تا ادامه این روند در بقیه استان‌ها پیگیری شود و ضرورت دارد که انتخابات در همه استان‌ها برگزار شود تا نماینده هر استان در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز مشخص شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در رابطه با جهاد تبیین نیز، گفت: بنا بر نکاتی که رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان درباره جهاد تبیین مطرح کردند، مقرر شد که از ظرفیت ماه مبارک رمضان و همچنین روحانیت، برای این جهاد استفاده شود. باید از ظرفیت‌های مختلف روحانیت در دانشگاه‌ها، نیروهای مسلح و سایر بسترها بهره ببریم.

مصباحی مقدم بیان کرد: گزارشی از نشست سه روز شورای عالی وحدت در این جلسه ارائه شد. این شورا با دعوت از ۳۰ حزب، اقشار مختلف مردم و با حضور نمایندگان ۲۹ استان برگزار شد. مقرر شد تا پایان شهریورماه سازمان شورای وحدت در عرصه ملی شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین درباره رابطه شورای وحدت و جامعه روحانیت مبارز سوالاتی مطرح شد. در پاسخ به این سوالات ضمن ارائه توضیحاتی مواردی تنظیم و تصویب شد که از این قرار است:

۱. جامعه روحانیت مبارز با تمام توان و همت از نظام جمهوری اسلامی و رهبری حمایت می‌کند و هرگونه انحراف از مواضع رهبری را خلاف و از آن تبری می‌جوید.

۲. جامعه روحانیت مبارز تلاش می‌کند تا مدیریت کشور در اختیار نیروهای توانمند، ارزش مدار و ولایی و انقلابی قرار گیرد.

۳. جامعه روحانیت مبارز ضمن انجام مسئولیت الهی و روحانیتی خود مبنی بر هدایت معنوی جامعه، رسالت هدایت سیاسی و اجتماعی را با جدیت تعقیب می‌کند.

۴. جامعه روحانیت مبارز بر وحدت و همگرایی و همکاری همه نیروهای انقلابی و ارزشی و ولایی تاکید و تلاش خود را در این جهت ادامه می‌دهد.

۵. با توجه به درخواست مجموعه‌ای از نیروهای ولایی و انقلابی در قالب شورای وحدت مبنی بر حمایت جامعه روحانیت از آنان، جامعه روحانیت با همکاری در جایگاه هدایت، نظارت و داوری با این مجموعه موافقت می‌کند و چنانچه این مجموعه در خط انقلاب نظام و رهبری استوار باشد این حمایت و همکاری ادامه خواهد داشت.

۶. همکاری با شورای وحدت مانع از تلاش جامعه روحانیت در راستای ایجاد وحدت بین نیروهای انقلابی و ارزشی نخواهد بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: بنا بر مصوبه آخر، جامعه روحانیت مبارز تلاش می‌کند که ارتباط خود را با شورای ائتلاف برقرار کند و می کوشد که سایر گروه‌ها و نیروهای انقلابی هم به این مجموعه بپیوندند.

مصباحی مقدم با اشاره به حضور آیت الله موحدی کرمانی در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در این جلسه تاکید کرد که منافقین گاهی شبهه‌ای از طریق فضای مجازی ایجاد می‌کنند و میلیون‌ها نفر را به دنبال خود می‌کشانند. همانطور که امیرالمومنین (ع) فرمودند: فتنه آن است که از اصحاب فتنه مقداری حق و باطل را به هم می‌آمیزند و به خورد مردم می‌دهند. بنابراین باید جوان‌ها و مردم را روشن کنیم و برای روشنگری تلاش داشته باشیم تا بتوانیم وظیفه تبیین را به خوبی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: آنچه در پایان این جلسه به آن اشاره شد موضوع حمله به مرکز جاسوسی موساد در اربیل بود. جامعه روحانیت مبارز تاکید دارد که دولت عراق و تشکیلات اقلیم کردستان عراق، حُسن همجواری را رعایت کنند. این حُسن ایجاب می‌کند از حضور و فعالیت دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران در منطقه ممانعت ورزیده شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: البته جامعه روحانیت مبارز از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای این اقدام انقلابی تقدیر و تشکر کرده و آن را مورد حمایت قرار می‌دهد.

آخرین اخبار
جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات افتخارآمیز وعده صادق بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات افتخارآمیز وعده صادق بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت مبارز در پی عملیات غرور آفرین وعده صادق که در پاسخ به شرارت‌ها و ماجراجویی‌های رژیم جعلی صهیونیستی به‌ویژه در به شهادت رساندن جمعی از فرمانده هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به کنسولگری ایران اسلامی در دمشق انجام شد؛ بیانیه‌ای صادر کرد.