۵۰۲
تعداد بازدید: ۲۸۵۵
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
حجت الاسلام پورمحمدی:
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز در دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد ضمن تحلیل شرایط فعلی کشور، یاد و خاطره اعضای فقید جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز در دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد که با حضور شخصیت‌های مختلف حوزوی و علما و روحانیون استان‌های تهران، البرز و سمنان برگزار شد، ضمن گرامی داشت اعضای فقید جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز گفت: ما نیازمند تجدید نظر در مدل مدیریت و دست یابی به یک مدل قابل قبول، مشترک، باور پذیر، رضایت بخش در جامعه هستیم. چراکه با صِرف سیاست گذاریهای کلی و استفاده از ابزارهای گذشته وصول به مطلوب امکان پذیر نیست.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی بیان داشت: این جلسه در موقعیت حساسی برگزار میشود، چرا که اتفاقات اخیر رخ داده در کشور در طی این چها و چهار سال عمر انقلاب بی سابقه است و حوادث اخیر از نظر نوع شعارها، بازیگران و کنشگران، رفتارهای همراهان، حمایتهای بیگانگان و همبستگی دشمنان ومعارضین بسیار قابل تامل و توجه است.

وی افزود؛ مطالب مطرح شده در کمیسیون های این اجلاسیه دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد، اما یک سئوال مهم در اینجا مستتر است و آن هم اینکه گذر زمان و تحول شرایط پیش آمده از شهریور ماه، چه تاثیری بر مباحث ما در این جلسه گذاشته است؟ باید توجه کرد که امروز به سبب تحولات و شرایط پیش آمده ، تفاوتهای جدی در جهان ایرانی حادث شده است که باید بیشتر مورد گفت و گو قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، در ادامه بیان داشت؛ معمولا زمانی که چنین وقایعی در جامعه ما حادث میشود همه ما دغدغه مند میشویم، امکانات و نیروها تجمیع میشود، عکس العملهایی برای کنترل شرایط با تمام ظرفیت انجام میگیرد، اما با آرام شدن اوضاع، ما نیز فراموش میکنیم ولی پس از مدتی دوباره این اتفاقات با دامنه و تاثیر گذاری بیشتری تکرار میشود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز بیان داشت، در سطح تحلیل شرایط، بنده معتقدم، نزاع دشمنان با جمهوری اسلامی به سبب قدرت این نظام مردمی است. امری که بارها توسط رهبر انقلاب اسلامی مورد اشاره قرار گرفته است. قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی، پشوانه مردمی،قدرت اقتصادی و علمی، قدرت نظامی و نفوذ فرهنگی سیاسی از مهمترین مولفه های راهبردی جمهوری اسلامی می باشد. به گونه ای که عبارت" تهاجم فرهنگی" نخستین بار توسط رئیس اطلاعات خارجی فرانسه در سال 1986 و در اوایل انقلاب اسلامی مطرح شد و او این اصطلاح را برای نشان دادن نفوذ گسترده جمهوری اسلامی در غرب عنوان ساخته است. و یا یکی از نظریه پردازان مطرح آمریکایی که در عداد کسینجر و برژینسکی از او نام برده میشود در سخنانی گفته بود باید ایران را از روحانیت رها کرد و در صورت تحقق این هدف، ایران ظرفیت و قدرت رهبری دموکراسی منطقه را دارد. خب این دموکراسی محصول جمهوری اسلامی است. همچنین می توان به گزارش امنیتی اخیر آمریکا اشاره نمود که سه کشور چین، روسیه و ایران به عنوان تهدیدات علیه آمریکا ذکر شده اند با این تمایز که آمریکایی ها ایران را به عنوان معارض تفکری، سیاسی و فرهنگی آمریکا میدانند به بیان دیگر در نگاه آمریکاییها تنها ملت ایران هماورد تمدنی، فرهنگی و مدل بدیل حکمرانی آمریکایی است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه افزود؛ مساله ای اینجا وجود دارد که نباید از آن غافل شد و آن هم اینکه آیا دشمن در این نقاط قوت به مقابله با ما برخواسته است؟ در زمان جنگ تحمیلی، دشمن هیچ گاه از جبهه مستحکم به ما حمله نمیکرد بلکه از نقاطی که پهلو داده بودیم به ما هجوم میآورد و بر سر ما آتش میریخت و عقبه ما را ضعیف میکرد در این فضا نیز دشمن همین کار را میکند، از نقاظ ضعف به ما حمله میکند. ماحصل سخن اینکه اگرچه علت هجوم دشمن قوت و قدرت جمهوری اسلامی است اما محل رخنه نقاط ضعف ما است فلذا باید این نقاط ضعف برطرف شود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز بیان داشت که مقام معظم رهبری در دیدار با دولت و همچنین اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند"ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است". در همین راستا، می توان بیان داشت که ما نیازمند تجدید نظر در مدل مدیریت و دست یابی به یک مدل قابل قبول، مشترک، باور پذیر، رضایت بخش در جامعه هستیم. چراکه با صِرف سیاست گذاریهای کلی و استفاده از ابزارهای گذشته وصول به مطلوب امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی ،در جمع بندی بیانات خود، افزود خداوند کریم در قرآن بعد از تزکیه و تعلیم کتاب، یکی از وظائف و اهداف بعثت انبیا را آموزش حکمت دانسته است و راغب در تعریف حکمت مینویسد "عصابه الحق العالمین والعقل ". به نظر میرسد مشکل اساسی ما در حکمرانی عدم تبعیت از این اصل قرآنی است چراکه بسیاری از رفتارهای ما در سی