۵۱۲
تعداد بازدید: ۱۸۵۴
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲
جامعه روحانیت مبارز در پی بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با مبلغین و روحانیون بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، به دنبال دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه که در آستانه ماه محرم انجام شد، جامعه روحانیت مبارز بیانیه ای صادر کرد و در آن بر لزوم گسترش کیفی و کمی تبلیغات دینی و تحقق دغدغه‌ها و رویکردهای رهبری معظم انقلاب در این خصوص تاکید نمود. متن بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ كَفى‌ بِاللَّهِ حَسِيباً ( سوره احزاب/۳۹)

تبلیغ دین و تبیین اهداف دینی، بدون شک مهمترین رسالت حوزه‌ها و روحانیت متعهد و وظیفه شناس اسلام در طول تاریخ پربار اسلام و تشیع بوده و در این راستا، اولویت راهبردی همانا حفظ پایه‌های ایمانی مردم و مومنین و جوانان بوده است. عنصر تبلیغ با ظرافت‌ها و دقایق خود همواره مورد عنایت بزرگان حوزه و علمای دینی بوده و بر اهمیت والای آن تاکید شده است...

حضور روحانیت در میدان تبلیغ دین و آموزه های قرآنی و دینی در دنیای امروز که در حقیقت عصر رقابت محتواهای رسانه ای و تبلیغاتی و حضور متکثر نحله ها و فرقه های انحرافی و التقاطی و فریبنده شیطانی و لیبرالی است بسیار مهم و تعیین کننده است. 

در همین راستا دیروز مقام معظم رهبری، دغدغه ها و نکات مهمی را مطرح فرمودند که انتظاراتی اساسی و هوشمندانه از قشر حوزوی، روحانی و مبلغ است. انتظار از روحانیت، مبلغین، ائمه جمعه و جماعات و طلاب جوان و مستعد این است که همیشه پرتحرک و جهادی در میدان تبلیغ حضور داشته باشند و با هوشمندی، خلاقیت و به کارگیری ابزارهای نوین تبلیغی، جامعه و مخاطبین جوان و نسل‌های جدید را با شیوه‌های بدیع، صحیح و نوآورانه ی تبلیغ، روشنگری و راهنمایی کنند.

همچنان که شناخت مخاطب و نیازهای جوان امروز مهم است، به موازات آن شناخت روش ها و تکنیک های دشمن در فریب جوانان و اغفال نوجوانان از مسیر صحیح دین و اعتقادات نیز بسیار حیاتی و حساس است. روحانیت باید با رصد دقیق این عرصه ها و شناخت جامع از صحنه و آرایش تبلیغات حق ستیزان و منحرفین، برای دفع این دسایس اقدام نموده و از تقویت پایه های ایمانی و اعتقادی جامعه و جوانان لحظه ای غفلت نکنند.

از سوی دیگر روان شناسی و مخاطب یابی در لایه های مختلف جامعه، شناخت اقتضائات مخاطب امروز، ارتباط چهره به چهره با نسل جوان و مواجهه با شبهات و شنیدن دیدگاههای جوانان در دانشگاه و پادگان و ... و تلاش برای گسترش کیفی و کمی تبلیغات دینی، راهبردهای بسیار مهم و کاربردی بودند که حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) به آنها اشاره داشتند‌.

جامعه روحانیت مبارز ضمن تاکید بر این دغدغه ها و انتظارات بحق رهبری، با تبعیت تام و تمام از این رهنمودها، و با بصیرت و پیگیری هوشمندانه آمادگی کامل خود را در جمع بزرگ روحانیت بزرگوار در سراسر کشور برای به کار گیری همه ظرفیت ها اعلام داشته و امیدواریم با توفیقات الهی و عنایات خاصه حضرت حجه ارواحنا فداه مسوولیت های الهی خود را به انجام برسانیم. بعونه و منه

جامعه روحانیت مبارز

۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲