۵۲۲
تعداد بازدید: ۱۶۷۶
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی:
نود و نهمین نشست هیئت عالی شورای وحدت روز سه‌شنبه بیست و یکم شهریور ماه در حسینیه سیدالشهدا(ع) با حضور همه اعضاء برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای وحدت، نود و نهمین نشست هیئت عالی شورای وحدت روز سه‌شنبه بیست و یکم شهریور ماه در حسینیه سیدالشهدا برگزار شد. در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین اخبار و تحولات سیاسی داخلی کشور ناظر به موضوع مهم انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت فعالیت‌ همه احزاب و جریانات سیاسی درون نظام و پیدا کردن نقاط اشتراک برای حفظ وحدت، افزایش مشارکت و رقابتی شدن انتخابات تاکید گردید.در ابتدای این نشست، منوچهر متکی دبیر اجرایی شورای وحدت با اشاره به منسجم تر شدن تدریجی کارهای ستادی شورای وحدت افزود: در ۱۹ استان وضعیت فعالی برای شورای وحدت داریم و شاهد فعال شدن پارلمان استانی در این استان‌ها هستیم.

متکی به لزوم برگزاری جلسات مربوط به اقشار، اصناف و معاونت‌های شورای وحدت نیز گفت: در تهران، در مورد ساختار و ترکیب کاندیداها در فهرست نهایی لازم است از همینک بحث‌ها و تبادل نظرهایی داشته باشیم. بحث حضور زنان و جوانان و مکانیسم شناسایی افراد کارآمد و شایسته بایستی با یک مدل مطلوب ارائه شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی با اشاره به اینکه شورای وحدت باید با تشکیلات خود ظرفیت سازی کند گفت: باید افراد توانمند و شایسته را شناسایی کنیم و ذهن خود را درگیر بگو مگوهای سیاسی و حواشی کار نکنیم. هنر یک تشکیلات قوی این است که افراد شایسته را شناسایی کند، آنها را به میدان بیاورد و در معرض رای و رقابت در انتخابات قرار دهد. این اصل و اساس فعالیت های ما باید باشد. این اصل کار است و نهایتا در هفته منتهی به انتخابات تصمیم می گیریم که به دنبال ائتلاف باشیم یا نباشیم  یا با فلان حزب و تشکیلاتی همراهی داشته باشیم یا نداشته باشیم.

همچنین در این نشست، محمدرضا باهنر دبیر جامعه اسلامی مهندسین با ارائه تحلیلی از آخرین آرایش انتخابات مجلس گفت: در تلاش هستیم از نمایندگان فعلی در هر حوزه انتخابیه یک ارزیابی داشته باشیم و مواضع آنها را مورد بررسی قرار دهیم و نهایتاً با همین اطلاعات در خصوص نامزدهای استان‌ها تصمیم‌گیری کنیم.در ادامه جلسه سایر اعضا، ضمن بیان نقطه نظرات خود در خصوص لزوم نشاط آفرینی و انضباط بخشی به فعالیت‌های شورای وحدت در سراسر کشور پیشنهادات و راهکارهایی را مطرح نمودند. فعال سازی ایده پارلمان استانی،  فعال شدن ستاد انتخابات شورای وحدت، ایجاد تشکیلات قوی و تدوین تقسیم کار دقیق، و شناسایی و حمایت از نامزدهای توانمند و اصلح مهمترین پیشنهاداتی بودند که مورد تاکید قرار گرفتند.