۹۴
تعداد بازدید: ۱۱۶۳۷
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
نامزد پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان تهران، شمیرانات، شهر ری ، شهریار و شهرک قدس: ایشان در سال 1309 شمسی در خانواده روحانی در همدان متولد شد و در سال 1323 پس از پایان دوره ابتدایی در حوزه علمیه همدان به تحصیل علوم دینی پرداخت . در سال 1327 برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد و از سال 1332 تا سال 1346 پس از اتمام سطوح بمدت 14 سال از درس خارج مراجع آیات عظام بروجردی ، امام خمینی، گلپایگانی، اراکی، محقّق داماد و همچنین از درس تفسیر و فلسفه علامه طباطبائی اعلی ا... مقامهم استفاده نمود و در حوزه علمیه قم بتدریس سطوح مقدمات پرداخت .


ایشان در سال 1309 شمسی در خانواده روحانی در همدان متولد  شد و در سال 1323 پس از پایان دوره ابتدایی در حوزه علمیه همدان به تحصیل علوم دینی پرداخت . در سال 1327 برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد و از سال 1332 تا سال 1346 پس از اتمام سطوح بمدت 14 سال از درس خارج مراجع  آیات عظام بروجردی ، امام خمینی، گلپایگانی، اراکی،  محقّق داماد و همچنین از درس تفسیر و فلسفه علامه طباطبائی اعلی ا... مقامهم استفاده نمود و در حوزه علمیه قم بتدریس سطوح مقدمات پرداخت .


وی در سال 1346 امامت مسجد انصارالحسین (ع) واقع در تهران ، خیابان پنجم نیروی هوایی را برعهده گرفت.



وی در مدت اقامت در تهران بویژه پس از پیروزی انقلاب در مدارس حوزوی ، مدرسه شهید مطهری، شهید شاه آبادی و مجتهدی ، به تدریس علوم دینی و از سال 1362 در دانشگاه علم و صنعت به تدریس و اقامه نماز جماعت پرداخت که تا اکنون ادامه دارد وی همچنین از سال 1372 به تدریس ، تفسیر و درس خارج نیز پرداخت .


پس از پیروزی انقلاب با رای مردم شریف همدان نماینده دوره اول و دوم مجلس شورای اسلامی گردید و در مجلس در منصب رئیس کمیسیون دیوان محاسبات بود.





تألیفات وآثار قلمی ایشان:





  1. کتاب الصلوة عربی تقریرات درس مرحوم آیت ا... العظمی بروجردی اعلی ا... مقامه

  2. رساله ای در منجزّات مریض تقریرات درس مرحوم آیت ا... العظمی بروجردی اعلی ا... مقامه

  3. کتاب المکاسب تقریرات درس امام خمینی اعلی ا... مقامه

  4. رساله ای در بحث تقیه تقریرات درس امام خمینی اعلی ا... مقامه

  5. کتاب اجتهاد و تقلید (فارسی)

  6. کتاب درسهای فطرت یا زیربنای عقاید اسلامی

  7. کتاب راهنمای زیارت خانه خدا

  8. کتاب زمامداری در اسلام

  9. نهضت امام حسین (ع) و ریشه های آن

  10. ارتباط عقل و دین

  11. الغناء و آلات الطرب (عربی)

  12. خوانندگی و نوازندگی (فارسی) ترجمه الغناء

  13. بحثی درباره تقریب بین مذاهب اسلامی

  14. بحثی درباره استخاره

  15. پاسخ پرسشها

  16. دوران پهلوی از ظهور رضاخان تا سقوط محمدرضا

  17. تنقیح الاحادیث و الاخبار (عربی)


ایشان در حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی فرزند فهیم و بزرگوارش شهید سید محمدرضا حمیدی را تقدیم اسلام و انقلاب نمود آن شهید بزرگوار در نهم اسفند 1362 در جزیره مجنون هنگام تصرف پل طلائیه به لقاء ا... پیوست و پس از چهارده سال در تیرماه 1376 پیکر پاکش به تهران رجعت نمود و در بهشت زهرا در جوار شهدای گرانقدر به خاک سپرده شد.


روحش شاد و راهش پر رهرو باد.