۵۲
تعداد بازدید: ۲۱۰۸
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه داعش امروز فضایی خشن به وجود آورده و اسلام را خشن‌ترین دین نشان می‌دهد، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی مانوری است که نشان می‌دهد اسلام به چه میزان بامحبت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه داعش امروز فضایی خشن به وجود آورده و اسلام را خشن‌ترین دین نشان می‌دهد، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی مانوری است که نشان می‌دهد اسلام به چه میزان بامحبت است.
حجت الاسلام محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری که در اولین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) پنج شاخصه را برای اسلام ذکر می کنند که با داشتن آن ضامن ورود بندگان خدا به بهشت و دوری از آتش خواهد بود.

وی افزود: اسلام عریان است و لباس اسلام تقوا است. کسانی که تقوا دارند و از گناهان اجتناب کرده و در مسیر صحیح قدم بر می دارند ، خداوند به آنها بهشت را بشارت می دهد. داشتن تقوا مانند این می ماند که در سرزمینی پر از خار و خاشاک باشیم و حرکت کنیم چگونه مراقبیم تا این خارها به پای انسان وارد نشود ، تقوا نیز یعنی اینکه در دنیا اینگونه مراقبت کنیم تا گناهی انجام ندهیم.

حجت الاسلام کازرونی تصریح کرد: گاه خارهایی در سیاست و مسائل اجتماعی وجود دارد که تقوا ایجاب می کند مرز و قانون را رعایت کرد. ممکن است در کش مکش های سیاسی به ظاهر انسان به خاطر تقوا عقب بیفتد اما این عقب افتادن ، عین جلو افتادن است. کسانی عقب می افتند که به خاطر قدرت معنویت را کنار می گذارند.

رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان داشت: زینت اسلام حیا است و حیای اجتماعی مسئله بسیار مهمی است.ملاک حیا دوری از گناهان  بوده و پیامبر اکرم(ص) می فرمایند در باید در مسائل اجتماعی عمل صالح داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز می بینیم اهل سنت واقعی نیز محبت به اهل بیت(ع) دارد و داعش که زباله است بر اساس تفکر افراطی که دین را بر اساس محبت اهل بیت(ع) تنظیم نمی کند به وجود می آید.

وی افزود: داعش امروز فضای خشن به وجود آورده و اسلام و پیامبر رحمت اش را خشن ترین نشان می دهد در صورتی که اسلام دین رافت و رحمت الهی است. راهپیمایی اربعین حسینی مانوری است که نشان می دهد اسلام به چه میزان چنین با محبت است.

حجت الاسلام کازرونی خاطر نشان کرد: اسلامی داعشی ها که طفل را گردن می زنند چگونه اسلامی است؟ داعش از تفکر و تراوش ذهنی سنی اهل معرفت به وجود نمی آید بلکه تراوشات افراطی گری است.راهپیمایی اربعین حسینی خنثی کردن حرکت داعشی ها است که با پرچم شهادتین فعالیت می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در خصوص حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه اسلامی حزبی ولایی و انقلابی و اهل روضه حضرت سید الشهدا(ع) است و از ابتدای تاسیس اش تا به امروز اینگونه بوده است.

وی افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی بسیاری انقلابی بودند اما به دلیلی ولایی نبودن به بیراهه رفتند اما موتلفه اسلامی همواره در خط ولایت و روحانیت و مرجعیت حرکت کرده است.